Τα πανεπιστημιακά τμήματα της Ξάνθης και, κυρίως, της Ορεστιάδας, πλήττονται περισσότερο από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ξάνθη εισάγονται συνολικά 479 νέοι φοιτητές ενώ “χάνονται” 270 θέσεις από την εφαρμογή της ΕΒΕ.(σχεδόν το 40% των θέσεων)
Η Ορεστιάδα φαίνεται να οδηγειται στην απόλυτη αποσύνθεση καθως στα δύο τμήματα εισάγονται 24 νέοι φοιτητές και χάνονται 488 θέσεις.
Αναλυτικά:
ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΗΣ | ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ | ΘΕΣΕΙΣ | ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ | ΑΠΩΛΕΙΑ | |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 14.38 | 215 | 215 | 0 | |
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 13.18 | 192 | 94 | 98 | |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 14.45 | 108 | 0 | 108 | |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΞΑΝΘΗ) | 11.37 | 118 | 118 | 0 | |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΞΑΝΘΗ) | 9.58 | 116 | 52 | 64 | |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) | 9.58 | 293 | 17 | 276 | |
ΓΛΩΣΣΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.94 | 143 | 54 | 89 | |
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) | 9.58 | 220 | 7 | 213 | |
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.94 | 197 | 179 | 18 | |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.09 | 320 | 320 | 0 | |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) | 10.34 | 190 | 190 | 0 | |
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) | 14.54 | 114 | 114 | 0 | |
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.94 | 196 | 88 | 108 | |
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 12.29 | 97 | 97 | 0 | |
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.94 | 105 | 105 | 0 | |
ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) | 14.38 | 116 | 116 | 0 | |
ΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 13.41 | 455 | 455 | 0 | |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 10.34 | 275 | 275 | 0 | |
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) | 8.27 | 216 | 216 | 0 | |
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) | 8.94 | 146 | 146 | 0 |
Σε ανακοίνωσή της παράταξη των ΕΑΑΚ, σημειώνει, για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης:
“Η κυβέρνηση της ΝΔ, με την πλήρη συνενοχή των συγκλήτων και των τμημάτων, προχώρησε στην θεσμοθέτηση εκτός άλλων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με το νόμο Κεραμέως. Πλέον, με τις βάσεις να έχουν ανακοινωθεί, 40.000 περίπου υποψήφιοι φοιτητές δεν κατάφεραν να εισαχθούν σε κάποιο ΑΕΙ.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Αρχιτεκτονικής της Ξάνθης που πετυχαίνει το αξιοθαύμαστο των 0 (ΜΗΔΕΝ) εισακτέων. Σε παρόμοια τροχιά κινούνται και άλλες σχολές της Ξάνθης όπως οι Πολιτικοί Μηχανικοί και οι Μηχανικοί Περιβάλλοντος που βρίσκονται στο όριο του 50% των θέσεων.
Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες πτυχές του νόμου Κεραμέως, έρχεται να βάλει λουκέτο σε πολλά επαρχιακά τμήματα πανελλαδικά, αλλά και να πιέσει τα λιγότερο ανταποδοτικά τμήματα. Πόση θα είναι η χρηματοδότηση για ένα τμήμα σαν την Αρχιτεκτονική Ξάνθης με 0 εισακτέους ή για τη Γαλλική Φιλολογία στην Θεσσαλονίκη με 17 εισακτέους ; Ποια θα είναι η ισχύς ενός πτυχίου για όσους ήδη σπουδάζουν στην συγκεκριμένη σχολή όταν αυτή θα κλείσει ; Ποιο είναι το μέλλον των Μηχανικών Περιβάλλοντος ή των Πολιτικών μηχανικών στην Ξάνθη ;
Η ΕΒΕ αποτελεί πλέον ξεκάθαρα την πιο αντιδραστική τομή της αναδιάρθρωσης που προχωράει η ΝΔ στην τριτοβάθμια. Αποτελεί ένα ξεκάθαρο χτύπημα στο δημόσιο, δωρεάν και μαζικό πανεπιστήμιο. Ένα χτύπημα στην πλειοψηφίας των φοιτητών που είτε δεν θα εισαχθούν σε αυτήν είτε θα σπουδάζουν σε τμήματα με ημερομηνία λήξης. Αποτελεί το κλείσιμο του ματιού στα ιδιωτικά κολλέγια που θα καλεστούν να υποδεχτούν τους υποψήφιους φοιτητές που «σκόνταψαν» στην Βάση Εισγωγής. Διαμορφώνει τους εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων που χρειάζεται η αγορά, μας μετατρέπει σε φτηνό εργατικό δυναμικό και προοπτικά συμπιέζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων κι άρα την επαγγελματική μας αποκατάσταση.
Οι ευθύνες του Υπουργείου και των διοικήσεων δεν θα ξεπλυθεί. Τα ίδια όργανα διοίκησης που αντιδρούσαν μετά από πίεση των Φοιτητικών Συλλόγων στην εξίσωση δημόσιων κι ιδιωτικών ιδρυμάτων, τώρα βάζουν πλάτη στα σχέδια του Υπουργείου με την ΕΒΕ. Ο πόλεμος με το υπουργείο δεν θα σταματήσει, θα μας βρίσκουν συνέχεια μπροστά τους. Το επόμενο διάστημα υπάρχει μεγάλη αναγκαιότητα κινητοποιήσεων τόσο σε όργανα διοίκησης, όσο και στον δρόμο. Αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό και μαζικό πανεπιστήμιο. Για ισχυρά πτυχία, για δουλειά με αξιοπρέπεια, μέσα από τους Φοιτητικούς Συλλόγους μας μπορούμε να τους ανατρέψουμε.
ΥΓ. Φωτογραφία από παρέμβαση του σχήματος τον Ιανουάριο του 2020 με αφορμή την εξίσωση των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολλέγια.”