Σε ανακοίνωση της η Επιτροπή Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, υπεραμύνεται των επιλογών της κυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης, και απαριθμεί αναλυτικά:

Η επιτροπή παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης εύχεται καλή σχολική χρονιά, υγεία και πρόοδο σε όλους/ες τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νομού μας αλλά και ολόκληρης της χώρας.

Η κυβέρνηση της Αριστεράς παρά τις ασφυκτικές δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου στο οποίο εκβιαστικά συνθηκολόγησε το καλοκαίρι του 2015, υλοποιεί την προγραμματική δέσμευσή της  να παρέχει το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της πατρίδας μας βάσει των αρχών της ισότητας και της δικαιοσύνης.

 Η φετινή σχολική χρονιά χάρη στη συστηματική προετοιμασία του Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη και στις άοκνες προσπάθειες των εκπαιδευτικού επιτελείου της κυβέρνησης αρχίζει χωρίς κενά με τα σχολεία ανοιχτά και την κυβέρνηση αποφασισμένη να αξιοποιήσει όλο το διαθέσιμο εκπαιδευτικό χρόνο και προσωπικό προς όφελος των χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους. Μέσα σε ένα απίστευτο κλίμα ανυπόστατης και οπαδικής πληροφόρησης καθώς και διασποράς τρομολαγνικών σεναρίων περί διάλυσης της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση προχωρά με συνέπεια, ψυχραιμία και αποφασιστικότητα για να γιατρέψει τις πληγές που προκάλεσαν οι πολιτικές της λιτότητας στο Δημόσιο Αγαθό της Εκπαίδευσης.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Για πρώτη φορά κυβέρνηση αυτής της χώρας φρόντισε να στελεχωθούν τα Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης με εκπαιδευτικούς πριν τον αγιασμό, και οι μαθητές και μαθήτριες με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες να εκπαιδεύονται από τη αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι μετά από μήνες χάνοντας πολύτιμο εκπαιδευτικό χρόνο. 1607 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής έχουν ήδη τοποθετηθεί στις ΣΜΕΑΕ (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης) της χώρας και 26 από αυτούς στο Νομό μας. Παράλληλα για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 538 Τμήματα Ένταξης και Ειδικά σχολεία στη χώρα με 6 από αυτά στο Νομό Ξάνθης. Επιπλέον με νομοθετική τροπολογία ρυθμίστηκαν θέματα του εκπαιδευτικού προσωπικού της Ειδικής Αγωγής αποκαθιστώντας αδικίες που τεχνηέντως κατηγοριοποιούσαν και διαχώριζαν τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής.

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Σχολείου έρχεται να αποκαταστήσει την πολυτυπία των σχολείων, εφαρμόζοντας έμπρακτα τις αρχές της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Έως την προηγούμενη σχολική χρονιά λειτουργούσαν 2 διαφορετικοί τύποι σχολείων με διαφορετικά ωράρια και διαφορετική κατανομή διδακτικών αντικειμένων.  Αυτό παύει να υπάρχει από τη νέα σχολική χρονιά.

Παράλληλα η πρωτοβουλία για το νέο Γυμνάσιο με τη συρρίκνωση του αντιπαιδαγωγικού και εξοντωτικού εξετασιοκεντρικού συστήματος κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική. Η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε 4, η αύξηση του χρόνου που διατίθεται για διδασκαλία αντί για εξετάσεις και η δυνατότητα για φροντιστηριακά μαθήματα μέσα στο σχολείο για τους μετεξεταστέους δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πιο ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών/τριών, για μείωση της σχολικής διαρροής και απαλλαγή των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών από το βραχνά των νόμιμων και παράνομων φροντιστηρίων. 5.789 εκπαιδευτικοί για τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης βρίσκονται ήδη στα σχολεία της χώρας και 59 από αυτούς/ές στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού μας. Πολύ σημαντική κρίνεται επίσης η πρωτοβουλία για την ανακούφιση της ανθρωπιστικής κρίσης που είναι εμφανής στα σχολειά μας. Τα 200.000 σχολικά γεύματα που προσφέρονται στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας  θα αυξηθούν σε 260.000 την τρέχουσα σχολική χρονιά. Οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών βέβαια δεν ολοκληρώθηκαν. Αναμένονται συνολικά να γίνουν 21.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπ/κών για αυτή τη σχολική χρονιά με κονδύλια του ΕΣΠΑ, του Κρατικού Προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το ενδιαφέρον και η φροντίδα της Κυβέρνησης της Αριστεράς διαχέεται σε όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού κράτους. Για πρώτη φορά ένας αριθμός 85.000 παιδιών θα φιλοξενηθεί στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της χώρας μας, έναντι 81.000 πέρυσι. Σε σταθμούς που θα χρηματοδοτούνται ανά μήνα και όχι ανά εξάμηνο! Επιπλέον αξίζει να αναφερθεί ότι δικαίωμα πρόσβασης στους παιδικούς σταθμούς δόθηκε επιπλέον σε 18.000 άπορες οικογένειες με επιδότηση 23 εκατομμυρίων ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Είναι αρνητικό το στοιχείο ότι 36.769 παιδάκια έμειναν εκτός παιδικών σταθμών. Με μεγάλη χαρά ακούσαμε, όμως, από τον Πρωθυπουργό να αναγγέλλει τη διάθεση μέρους των χρημάτων που συγκομίστηκαν στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες για την πρόσβαση ακόμη 15.000 παιδιών σε παιδικούς σταθμούς. Στόχος παραμένει η κάλυψη όλων των αιτήσεων. Οι όψιμοι τιμητές, βέβαια, του κοινωνικού κράτους κατευθύνουν το βλέμμα τους μόνο στον αριθμό των παιδιών που έμειναν εκτός παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών σαν να συνέβη για πρώτη φορά. Πού ήταν όλοι αυτοί οι όψιμοι τιμητές αλήθεια, τα προηγούμενα χρόνια;

Οι προσπάθειες της κυβέρνησης συνεχίζονται και για τη στήριξη του Δημόσιου Πανεπιστήμιου, αλλά και των εργαζομένων εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία.

Ο ευαίσθητος χώρος της Εκπαίδευσης αποτελεί προνομιακό πεδίο για την Αριστερά, ως απόδειξη του έμπρακτου ενδιαφέροντός της για τον άνθρωπο και για την κοινωνία. Απομένουν να γίνουν και άλλα, σημαντικά βήματα για τα οποία εμείς οι εκπαιδευτικοί της Αριστεράς θα αγωνιστούμε. Παρόλα ταύτα δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε την θετική κατεύθυνση των προσπαθειών της Κυβέρνησης της Αριστεράς για τη στήριξη του Δημόσιου Εκπαιδευτικού Συστήματος, έναντι της συνειδητής του εγκατάλειψης τα προηγούμενα χρόνια από ανθρώπους που διακήρυτταν την αριστεία, αλλά δεν δίστασαν να απολύσουν εκπ/κούς, να κλείσουν ολόκληρους τομείς και ειδικότητες στα επαγγελματικά Λύκεια, να μοιράσουν φωτοτυπίες αντί για βιβλία αντιμετωπίζοντας την εκπαίδευση ως εμπόρευμα και τους μαθητές ως πελάτες! Αλήθεια ποιών την αριστεία είχαν κατά νου; Αυτών που είχαν τις οικονομικές προϋποθέσεις να την κατακτήσουν;  

Η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα, ανήκει στο λαό, όπως λέμε στα συνθήματά μας και αυτό γίνεται σήμερα πράξη. Η Αριστερά θα παλεύει πάντα για την πρόσβαση, με όρους ισότητας, όλων των πολιτών στο δημόσιο αγαθό της Εκπαίδευσης. Θα αγωνίζεται για την Αριστεία του συνόλου, για την Αριστεία των πολλών.