To Yπόμνημα της ΕΛΜΕ Ξάνθης προς την Υπουργό Παιδείας
Ωνάσεια Σχολεία
H δημιουργία των Ωνάσειων Σχολείων καταργεί τον ρόλο του δημόσιου σχολείου της γειτονιάς και τις ίσες ευκαιρίες που προσφέρει σε όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις. Η επιλογή μαθητριών/ών μέσω εξετάσεων οδηγεί σε κοινωνικούς αποκλεισμούς, ενισχύει την ταξική διαφοροποίηση, επιβαρύνει οικονομικά τις οικογένειες και δημιουργεί νέα βιομηχανία φροντιστηρίων. Επιπλέον, αποκόπτει τα παιδιά από το οικείο τους περιβάλλον, αυξάνει το αίσθημα αποτυχίας και δημιουργεί ανισότητες εις βάρος των κοινωνικά ή μαθησιακά πιο αδύναμων. Παράλληλα, τα σχολεία αυτά έχουν καλύτερη χρηματοδότηση και υποδομές, γεγονός που υπονομεύει τη συνταγματική αρχή της ισότιμης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιάΗ λειτουργία των Ωνάσειων Σχολείων άλλαξε ριζικά την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδελφισσών/συναδέλφων με συνέπειες τόσο και για τις/τους ίδιες/ους όσο και για το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό της ΔΔΕ Ξάνθης (δημιουργία πλασματικών υπεράριθμων, αδυναμία πραγματοποίησης διορισμών/μεταθέσεων). Τα δύο σχολεία απογυμνώθηκαν από το μόνιμο προσωπικό που τόσα χρόνια τα στήριζε αφού έφυγε περίπου το μισό αφήνοντας αρκετά κενά που θα πληρωθούν με αναπληρώτριες/ές.

Κτιριακό
Το 1ο Γ/σιο και 2ο ΓΕΛ που παραχωρήθηκαν στο ιδιωτικό ίδρυμα είναι τα δύο πιο πολυπληθή της πόλης, δύο απόλυτα λειτουργικά, εξοπλισμένα και επιτυχημένα σχολεία. Στην Ξάνθη υπάρχουν σχολεία χωρίς κτίριο (ΕΕΕΕΚ, Μουσικό, 8ο Γ/σιο, 4ο ΓΕΛ) τμήματα σε κοντέϊνερ, σχολεία με σοβαρά προβλήματα στις εγκαταστάσεις και άλλα με τεράστιες ελλείψεις υλικοτεχνικών υποδομών.
Η ενίσχυση του συνόλου των σχολείων, και όχι μόνο δύο που έχουν και τη μικρότερη ανάγκη σε υποδομές και πόρους, θα βοηθήσει το δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων προς όφελος των παιδιών και της κοινωνίας.

Μειονοτική εκπαίδευση
Χρόνια προβλήματα που απαιτούν άμεση και σοβαρή αντιμετώπιση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων.

Κενά
Πολύ μεγάλες ελλείψεις. Ενδεικτικά, ζητήθηκαν 18 φιλόλογοι, προσλήφθηκαν 8, ζητήθηκαν 6 μαθηματικοί, προσλήφθηκαν 3, ζητήθηκαν 11 πληροφορικής, προσλήφθηκαν 4….κοκ .

Πειθαρχικό
Το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων επεκτείνει τα πειθαρχικά παραπτώματα, διώκει τη δημόσια κριτική, εισάγει δυσανάλογες ποινές και καταργεί το τεκμήριο αθωότητας και την αναλογία των ποινών. Τα πειθαρχικά συμβούλια συγκροτούνται αποκλειστικά από διορισμένα μέλη του ΝΣΚ, χωρίς εκπροσώπηση εργαζομένων ή δικαστικών. Είναι φανερό ότι στόχος είναι η κατάργηση της μονιμότητας, η καταστολή της συνδικαλιστικής δράσης και η φίμωση και ο εκφοβισμός των δημοσίων υπαλλήλων.

Οικονομική εξαθλίωση
Οι μισθοί είναι πολύ χαμηλοί ενώ, με τις νέες νομοθετικές διατάξεις, οι συνθήκες γίνονται πολύ πιεστικές για όλες και όλους. Ζητείται από την/τον εκπαιδευτικό να γίνει πολυεργαλειο και να καλύπτει όλες τις ανάγκες ενώ αμείβεται χαμηλότερα από οποιαδήποτε/οποιονδήποτε άλλη/ο δημόσια/ο υπάλληλο. Οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν αντικατοπτρίζονται στο μειωμένο ενδιαφέρον για διορισμό που εμφανίστηκε σε πολλές ειδικότητες όπως και στο κύμα παραιτήσεων στελεχών.

Ως ΕΛΜΕ ζητάμε
– να παραμείνει, με βάση το Σύνταγμα, η Παιδεία δημόσιο, καθολικό δικαίωμα και να επιτελεί την κοινωνική αποστολή της.
– 20 παιδιά κατ’ ανώτατο όριο ανά τμήμα γενικής παιδείας.
– Μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν όλες τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
– Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Προσλήψεις αναπληρωτριών/ών για την κάλυψη προσωρινών κενών.
– Κατάργηση του νέου πειθαρχικού νόμου
– Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση αύξηση του βασικού μισθού, οικονομική αναβάθμιση που να καλύπτει τις αυξήσεις του κόστους ζωής και την πληθωριστική πίεση.

Ζητάμε
– Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία
– Πλήρη εργασιακά δικαιώματα σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς (αναπληρώτριες/ες και μόνιμες/ους)