Σοβαρά ζητήματα λειτουργίας στο σχολικό συγκρότημα όπου στεγάζονται το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και η υπηρεσία του ΚΕΔΑΣΥ αναδεικνύει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Δημοτικού Σχολείου.

Όπως επισημαίνεται, η συνύπαρξη δύο σχολικών μονάδων με τη δημόσια υπηρεσία του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης έχει δημιουργήσει μια διαρκώς επιβαρυμένη κατάσταση, η οποία επηρεάζει την καθημερινή λειτουργία των σχολείων, αλλά και την ίδια τη λειτουργία της υπηρεσίας.

Οι γονείς αναφέρονται μεταξύ άλλων στην απώλεια πολύτιμων εκπαιδευτικών και θεραπευτικών χώρων για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, αλλά και στην αυξημένη καθημερινή κίνηση πολιτών στον χώρο του 11ου Δημοτικού, λόγω της εξυπηρέτησης από το ΚΕΔΑΣΥ.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι η φύση των υπηρεσιών που παρέχει το ΚΕΔΑΣΥ απαιτεί ήρεμο και κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον, κάτι που – σύμφωνα με τον Σύλλογο – είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί μέσα σε έναν ενεργό σχολικό χώρο.

Ο Σύλλογος ζητά από τους αρμόδιους φορείς να εξετάσουν άμεσα λύσεις για την αποσυμφόρηση της κατάστασης και τη διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών για μαθητές, εκπαιδευτικούς και υπηρεσίες υποστήριξης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων:

Σοβαρά προβλήματα από τη συστέγαση δύο σχολικών μονάδων ( 11 ο
Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης και 1 ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης ) με την
υπηρεσία του ΚΕΔΑΣΥ ( Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης
Συμβουλευτικής και υποστήριξης ) – ανάγκη άμεση εξεύρεσης λύσης για τις
σχολικές μονάδες και την υπηρεσία του ΚΕΔΑΣΥ.

Το παρόν δελτίο τύπου εκδίδεται από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
του 11ου Δημοτικού Σχολείου και θέτει, πέραν των ήδη γνωστών ζητημάτων,
μια σειρά πρόσθετων θεμάτων λειτουργίας που προκύπτουν από τη
συγκεκριμένη χωροταξική συνύπαρξη στον ίδιο σχολικό χώρο.
Η συστέγαση δύο σχολικών μονάδων με μια δημόσια υπηρεσία όπως το
ΚΕΔΑΣΥ έχει δημιουργήσει μια διαρκώς επιβαρυμένη κατάσταση, η οποία
πλέον επηρεάζει ουσιαστικά τη λειτουργία ολόκληρου του σχολικού
συγκροτήματος.

Το ΚΕΔΑΣΥ επιτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό και απαιτητικό έργο, καθώς
σχετίζεται με αξιολογήσεις και υποστήριξη μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ωστόσο, τίθεται εύλογα το ερώτημα κατά πόσο ένας σχολικός χώρος — με
τον φυσικό ρυθμό, τους ήχους και τη λειτουργία ενός ζωντανού σχολείου —
μπορεί να αποτελεί κατάλληλο περιβάλλον για διαδικασίες που απαιτούν
ηρεμία, συγκέντρωση και εξειδικευμένες συνθήκες λειτουργίας.
Την ίδια στιγμή, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στερείται πολύτιμων
εκπαιδευτικών και θεραπευτικών χώρων λόγω της συστέγασης, γεγονός που
περιορίζει τη διαθεσιμότητα απαραίτητων χώρων για την εκπαιδευτική και
υποστηρικτική λειτουργία του σχολείου.

Αντίστοιχα, το 11ο Δημοτικό Σχολείο αντιμετωπίζει καθημερινή επιβάρυνση
στη λειτουργία του, με συνεχή προσέλευση πολιτών, αναζήτηση υπηρεσιών
και παροχή πληροφοριών εντός του σχολικού χώρου, επιβαρύνοντας την
καθημερινή λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Η πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί οδηγεί σε ένα βασικό συμπέρασμα:
καμία σχολική μονάδα και καμία δημόσια υπηρεσία δεν μπορεί να λειτουργεί
αποτελεσματικά μέσα σε ένα πλαίσιο χωροταξίας που δεν ανταποκρίνεται
στις πραγματικές ανάγκες της.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 11 ου Δημοτικού Σχολείου ζητά από
τους αρμόδιους φορείς να επανεξετάσουν άμεσα τη συγκεκριμένη κατάσταση,
με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την ασφάλεια των
μαθητών και τη διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών τόσο για την εκπαιδευτική
κοινότητα όσο και για τις υπηρεσίες υποστήριξης.