Ιδιαίτερα συμβολικά μηνύματα για τη Θράκη, τη συνύπαρξη και τη γεωπολιτική σταθερότητα έστειλε από το ορεινό χωριό Ωραίο της Ξάνθης ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, κατά την παρουσία του στις εκδηλώσεις μνήμης για τους Έλληνες μουσουλμάνους στρατιώτες που έπεσαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Για πρώτη φορά υπουργός Εθνικής Άμυνας παρευρέθηκε στην ετήσια τελετή που διοργάνωσε η Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Θράκης (ΑΣΔΙΘ), στο μνημείο πεσόντων του Πομακοχωρίου Ωραίου, τιμώντας τους μουσουλμάνους Έλληνες στρατιώτες που πολέμησαν για την Ελλάδα.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Δένδιας χαρακτήρισε τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης «αναπόσπαστο και πολύτιμο κομμάτι της ταυτότητας της Ελλάδας», υπογραμμίζοντας πως η περιοχή αποτελεί παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης Χριστιανών και Μουσουλμάνων.

Παράλληλα, έστειλε σαφές μήνυμα για τη διεθνή αστάθεια και τις γεωπολιτικές εξελίξεις, τονίζοντας ότι «σε μια περίοδο με πολέμους, συγκρούσεις και αναθεωρητισμούς, δεν επιτρέπεται ο εφησυχασμός».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της ιστορικής μνήμης, σημειώνοντας πως η ελληνική πολιτεία οφείλει να τιμά όλους όσοι θυσιάστηκαν για την πατρίδα, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Κατά την τελετή πραγματοποιήθηκε προσκλητήριο νεκρών και αποδόθηκαν στρατιωτικές τιμές στους πεσόντες της Θράκης.

Συγκινητική ήταν η παρουσία μαθητών από τα μειονοτικά σχολεία του Ωραίου και της Μάνταινας, οι οποίοι απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν κρατώντας ελληνικές σημαίες, τιμώντας τη μνήμη των προγόνων τους.

Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, στρατιωτικών και αστυνομικών αρχών, καθώς και κάτοικοι της περιοχής.

Φωτογραφίες από την ertnews.gr

Φωτο από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτο από ΑΠΕ-ΜΠΕ