Πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων στο παρελθόν, διατηρούσαν το λογαριασμό του ρεύματος στο όνομά τους ακόμα κι αν η κατοικία η επιχείρηση είχαν καινούργιο ενοικιαστή. Αυτό γινόταν προφανώς για τη διαδικασία ήταν αρκετά πολύπλοκη και κανείς δεν μπορούσε να περιμένει με τις ώρες στην ουρά σε ένα υποκατάστημα της ΔΕΗ, για να κάνει απλά μία αλλαγή σε ένα όνομα. Αυτό όμως οδήγησε πολλούς ιδιοκτήτες να έχουν μεγάλα χρέη στο ρεύμα όταν οι νοικάρηδες δεν ήθελαν να πληρώσουν και φεύγοντας άφηναν απλήρωτους λογαριασμούς.

Η διαδικασία αυτή όμως άλλαξε σιγά-σιγά, όταν το διαδίκτυο μπήκε στη ζωή μας και πλέον οι εταιρείες ανέπτυξαν νέες  ηλεκτρονικές υπηρεσίες  για όλους τους πολίτες. Πλέον η αλλαγή ονόματος ΔΕΗ είναι πολύ εύκολη και μπορεί να γίνει με απλά βήματα. Τώρα όμως πέρα από την καινούργια σύνδεση ρεύματος και την αλλαγή ονόματος στο λογαριασμό έχουμε και κάτι καινούργιο το οποίο μας προβληματίζει αφάνταστα τον τελευταίο καιρό.

Με την απελευθέρωση της ηλεκτρικής ενέργειας, πολλές εταιρείες παροχής ρεύματος και φυσικού αερίου μπήκαν στο παιχνίδι  του ηλεκτρισμού. Μέσα λοιπόν από μία ανταγωνιστική αγορά, εμείς καλούμαστε να επιλέξουμε τον καλύτερο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας, που ταιριάζει στα δικά μας δεδομένα και ανάγκες.  Η σύγκριση πάροχων ηλεκτρικού ρεύματος , κάποτε ήταν μία άγνωστη φράση για τους καταναλωτές. Κάποτε το ρεύμα ήταν ένα πάγιο έξοδο που δύσκολα μας προβλημάτιζε. Σήμερα με την ακρίβεια στα καύσιμα η κιλοβατώρα έχει αυξηθεί και όλες οι εταιρίες προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές με διάφορα bonus και δώρα, για να προσελκύσουν νέους συνδρομητές.

Πώς εμείς τώρα θα επιλέξουμε το καλύτερο πάροχο εκεί που είχαμε συνηθίσει μόνο έναν;

Αυτή την δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία έρχονται να καλύψουν οι διάφορες εταιρείες σύγκρισης παρόχων ρεύματος που υπάρχουν στο διαδίκτυο και που συγκεντρώνουν συνέχεια πληροφορίες με το δικό τους επιστημονικό προσωπικό, παρακολουθώντας συνέχεια τις εξελίξεις στην αγορά της ενέργειας. Εσύ λοιπόν ο καταναλωτής σήμερα μπορεί με έναν εύκολο μπούσουλα και κάποια ηλεκτρονικά εργαλεία να επιλέξει μέσα από δεκάδες παρόχους, βασισμένος στα δικά του δεδομένα και τη δική του κατανάλωση σε ρεύμα. Οι εταιρίες αυτές αναλαμβάνουν όλη τη διαδικασία εφόσον εμείς έχουμε δώσει τα έγγραφα που απαιτούνται και τα στοιχεία που χρειάζονται.

Για να πάρουμε λοιπόν μία καλή προσφορά θα πρέπει να ξέρουμε το ρεύμα που καταναλώνουμε σε ετήσια βάση. Αν αυτό δεν μπορούμε να το υπολογίσουμε, καλό θα είναι να έχουμε φύλαξε τον τελευταίο λογαριασμό ρεύματος, βάση του οποίου θα γίνει και ο υπολογισμός της κατανάλωσης. Η κάθε εταιρεία δίνει τη δική της στιγμής την κιλοβατώρα πού την ανακοινώνει κάθε 20 του μηνός και ισχύει πάντα για τον επόμενο μήνα. Βάση λοιπόν της τρέχουσας τιμής και του συνόλου που έχουμε στα χέρια μας σε κιλοβατώρες, θα μπορέσουμε να υπολογίσουμε την βασική κατανάλωση ρεύματος. Σε αυτό το ποσό έπειτα, θα προσθέσουμε το πάγιο κάθε εταιρείας και την έκπτωση που μπορούμε να έχουμε αν η πληρωμή γίνεται ηλεκτρονικά. Η επιδότηση που δίνεται από το κράτος εξαρτάται από την τιμή της κιλοβατώρας. Είναι ένα έξτρα μετρό που επινοήθηκε για να εξισορροπήσει τις τιμές στα τιμολόγια ρεύματος. Είναι όμως κάτι που δεν θα υπάρχει για πάντα.

Οι υπόλοιπες χρεώσεις που υπάρχουν στο λογαριασμό αφορούν όλους τους καταναλωτές και όλες τις εταιρείες και καθορίζονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Οι χρεώσεις αυτές αφορούν το δίκτυο μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, το τέλος για την εκπομπή αερίων ρύπων και κάποιες λοιπές επιβαρύνσεις που αναγράφονται στο λογαριασμό μαζι με τον ΦΠΑ.

Επίσης πολλές εταιρείες, έχουν και ρήτρα υπερημερίας, αν υπάρχει προηγούμενο χρέος και το προσθέτουν και αυτός το λογαριασμό του ρεύματος.

Στην αλλαγή ονόματος, το μόνο που χρειάζεται είναι να ξέρουμε την παροχή του λογαριασμό, να έχουμε μαζί μας την ταυτότητά μας, κάποιο επίσημο έγγραφο της εφορίας για το ΑΦΜ, ή την εξουσιοδότηση αν θέλουμε να αλλάξουμε το όνομα για κάποιον άλλον. Αν η παροχή είναι καινούργια θα πρέπει να έχουμε μαζί μας, την υπεύθυνη δήλωση του ηλεκτρολόγου και κάποια εγγύηση που πρέπει να πληρώσουμε.

Μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια από την εξυπηρέτηση πελατών και από τις διάφορες σελίδες των εταιρειών. Είναι υποχρεωμένοι να μας εξυπηρετήσουν και να μας λύσουν οποιαδήποτε απορία έχουμε, στην αλλαγή του τιμολογίου και στην αλλαγή ονόματος ΔΕΗ