Επανερχόμαστε για άλλη μια φορά στο θέμα της μη έκδοσης των πράξεων μονιμοποίησης για τις/τους διορισθείσες/διορισθέντες του Αυγούστου 2020.

Όπως είναι γνωστό, έχει παρέλθει εδώ και πολύ καιρό η διετία της δοκιμαστικής θητείας των νεοδιόριστων συναδελφισσών/φων. Η υποχρέωση του Υπουργείου τόσο με βάση το ν.4589/2019 όσο και με το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα που βρίσκονται σε ισχύ ήταν να εκδώσει σχετική ΥΑ και να προχωρήσει μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης (αποτελεί και δική τους ευθύνη) στις πράξεις μονιμοποίησης. Αντ’ αυτού το Υπουργείο σχεδόν εμμονικά δηλώνει ότι καμία μονιμοποίηση δε θα προχωρήσει χωρίς ατομική αξιολόγηση. Παραβλέπει, βέβαια, ότι ο νόμος 4823/2021 (νόμος αξιολόγησης) θεσπίστηκε πολύ αργότερα από τους διορισμούς του 2020 και δεν μπορεί να εφαρμόζεται αναδρομικά καθώς και ότι τα πρόσωπα που διενεργούν την αξιολόγηση δεν υπάρχουν ακόμα. Η διαδικασία τοποθέτησης σχολικών συμβούλων είναι σε εξέλιξη εδώ και 9 μήνες(!!!), ενώ η διαδικασία για τις/τους διευθύντριες/ντές σχολικών μονάδων μόλις ξεκίνησε… Είναι φανερό ότι η πολιτική του Υπουργείου είναι να εκβιάσει την εφαρμογή της αξιολόγησης στις/στους πιο ευάλωτες/ους εκπαιδευτικούς χωρίς να ενδιαφέρεται για την ουσία και το περιεχόμενο, όπως κάνει όλο το τελευταίο διάστημα.

Μέσα σε όλα αυτά προσκαλεί(;;) τις/ τους εκπαιδευτικούς που υποχρεούνται/δικαιούνται (έτσι ακριβώς διατυπώνεται…) να παρακολουθήσουν εισαγωγική επιμόρφωση εκτός ωραρίου. Αν είναι υποχρεωτική γιατί γίνεται εκτός ωραρίου και, κυρίως, γιατί απαιτείται αίτηση ; Πώς είναι δυνατόν να μην αναφέρονται στην πρόσκληση ούτε οι μέρες ούτε οι ώρες της επιμόρφωσης σε μια διαδικασία που θα διεξαχθεί προς το τέλος της σχολικής χρονιάς; Πόσο σουρεαλιστικό είναι να μιλάμε για «εισαγωγική» επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς με 10 και 15 χρόνια υπηρεσίας;

Και αυτό, όπως όλα το τελευταίο διάστημα, εντάσσεται στο μοτίβο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου: προχειρότητα, εμμονές, επιφανειακή προσέγγιση.