-Ξανθιώτες κατέθεσαν το ποσό της συμμετοχής και το “κλαίνε”

-Τους υπόσχονταν γρήγορα και εύκολα κέρδη.

-“Κράχτες” κάποιοι γνωστοί τους με μεγάλα “κέρδη”

Eκατοντάδες είναι οι καταγγελίες που έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες σε όλη τη χώρα από πολίτες οι οποίοι είδαν τα χρήματά τους, που είχαν «επενδύσει» σε διαδικτυακές πυραμίδες, να κάνουν φτερά.Ανάμεσά τους και πάρα πολλοί Ξανθιώτες που έπεσαν θύματα και έχασαν διάφορα ποσά.

Αντικείμενο της πυραμίδας ήταν η αύξηση των likes και των ακολούθων για προφίλ κοινωνικών δικτύων, επι πληρωμή, ενώ οι συμμετέχοντες κατέθεταν ένα αρχικό ποσό, μετατρεπόμενο σε κρυπτονόμισμα, για τη συμμετοχή τους, που στην συνέχεια υποτίθεται ότι θα κάλυπταν και θα ξεκινούσαν να καταγράφουν κέρδη. Παράλληλα, για τη στρατολόγηση νέων “παικτών” υπήρχε συγκεκριμένο bonus.

Τα θύματα, και στην Ξάνθη, στρατολογήθηκαν με το σύνηθες τέχνασμα των πυραμίδων ότι κάποιος γνωστός έχει ήδη κερδίσει πολύ σημαντικά ποσά και συνεχίζει να καταγράφει κέρδη, αναφέρει το ρεπορτάζ του xanthi2.gr.  Με τον τρόπο αυτό αρκετοί και αρκετές από την Ξάνθη πείστηκαν να καταθέσουν ποσά που κυμαίνονται από 300 μέχρι 1.000 ευρώ. Μετά την κατάρρευση της πυραμίδας έχουν χάσει τα χρήματά τους ενώ, το ρεπορτάζ αναφέρει ότι συνεχίζουν να απασχολούνται ξανθιώτες σε άλλη διαδικτυακή πυραμίδα, έχοντας πλέον σοβαρές υπόννοιες και φόβους μήπως καταρρεύσει και αυτή.

Ποια ήταν η εταιρία

Η Wind Media ιδρύθηκε μόλις το 2022, με παρουσία σε 70 χώρες, και στρατολογούσε μέλη με στόχο διαδικτυακοί επιχειρηματίες αλλά και ευρέως γνωστά πρόσωπα να κερδίζουν περισσότερα Likes και followers στις κοινωνικές πλατφόρμες.

Η εταιρεία υποστήριζε ότι έχει ως πελάτες της μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ χρησιμοποιούσε ευρέως γνωστές εφαρμογές ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των υπευθύνων της εταιρείας και των εγγεγραμμένων χρηστών και ζητούσε από τους «συνεργάτες» της να καταθέσουν χρηματικά ποσά σε τράπεζες προκειμένου να ανέβουν σκαλοπάτι στην ιεραρχία και να κερδίζουν περισσότερα χρήματα.

Το μοντέλο της πυραμίδας είχε ως στόχο να αυξήσει -επί πληρωμή- τον αριθμό των likes και των ακολούθων επιχειρήσεων και ιδιωτών στα social media. Πρόκειται για αγορά προβολών και συνδρομητών προκειμένου οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στο αντίστοιχο περιεχόμενο και να ακολουθήσει η διασπορά του στο κοινό με μεγαλύτερη ταχύτητα και όφελος φυσικά για τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.

Οι εταιρείες που τη δημιούργησαν υπόσχονταν ότι θα παρείχαν έξτρα εισόδημα στους χρήστες που θα έκαναν like σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, λογαριασμούς, βιντεάκια και ιστορίες που ανεβαίνουν στα social media. Για να γίνει κάποιος μέλος έδινε ένα ποσό εγγραφής, το οποίο οι εταιρείες υπόσχονταν ότι θα το πάρει πίσω από τα κέρδη σε λιγότερο από έναν μήνα.

Ο εγγεγραμμένος χρήστης δεν αποκτούσε κέρδη μόνο από τα like, αλλά εάν προσέλκυε νέα μέλη, λάμβανε 15% προμήθεια επί των κερδών τους. Η Wind Media υποσχόταν πολύ μεγάλες αποδόσεις με συνδρομή έως και 3.000 ευρώ σε κάποιο από τα «πακέτα» της.

Σημειώνεται ότι υπάρχουν και καταγγελίες εκτός από τη Wind Media και για μια ακόμα εταιρεία που δρούσε με σχεδόν τον ίδιο τρόπο.

Τα στοιχεία αποκαλύπτει η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο Safeline.gr στον απόηχο των αποκαλύψεων για την κατάρρευση της Wind Media.