Η βασική ιδέα πίσω από τη δημιουργία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ήταν η διασύνδεση των χρηστών του Διαδικτύου μεταξύ τους έτσι ώστε να επικοινωνήσουν με τους άλλους την προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση, αλλά και τα ενδιαφέροντά τους, τις πολιτικές απόψεις τους, τις σκέψεις τους και ό,τι άλλο τούς απασχολεί.

Ειδικά το Facebook, που υπήρξε για καιρό η «ναυαρχίδα» όλων των εφαρμογών που αποκαλούμε σήμερα social media, ξεκίνησε κάπως σαν πείραμα, σαν απάντηση στην απορία του ιδρυτή του «τι να κάνουν άραγε σήμερα οι πρώην συμφοιτητές μου στο κολέγιο;», αποτελώντας κάτι σαν ψηφιακό λεύκωμα.

Από τότε πέρασε αρκετός χρόνος, αφού το Facebook έκλεισε ήδη 17 χρόνια παρουσίας, και το κοινό-στόχος του, από εκεί που ήταν μερικές δεκάδες άνθρωποι, σήμερα πια είναι ουσιαστικά… όλη η Γη, τουλάχιστον το κομμάτι εκείνο που είναι συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο. Τώρα οι χρήστες του Facebook αριθμούν πλέον αρκετά δισεκατομμύρια άτομα, αλλά και μη φυσικά πρόσωπα, όπως εταιρείες, οργανώσεις, θεσμούς, ΜΚΟ κ.ά.

Ακόμη, η εξέλιξη αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης άλλαξε σιγά-σιγά και τη χρησιμότητά του, και από αμιγώς μέσο κοινωνικής επαφής έγινε και το «κέλυφος» εντός του οποίου γεννήθηκαν επιχειρηματικές ιδέες, φιλοξενήθηκαν ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και καταστήματα (e-shops), ενώ κατέστη και χώρος προβολής και διαφήμισης παραδοσιακών αλλά και καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Η ραγδαία άνοδος και επικράτηση του Διαδικτύου έδωσε τη δυνατότητα στον άνθρωπο να δώσει σημασία στο τι μπορεί να κάνει με τις νέες τεχνολογίες και όχι στο τι απαιτείται. Είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία του ανθρώπου που η δυνατότητα και η τεχνογνωσία υπερισχύουν της ανάγκης, ή τουλάχιστον συμπορεύονται μαζί της. Η κατασκευή του τροχού, π.χ., υπαγορεύθηκε από την ανάγκη των μεταφορών, αλλά η επιχειρηματικότητα προϋπήρχε της επικράτησης των νέων τεχνολογιών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το μόνο που έπρεπε να σκεφτεί ο άνθρωπος ήταν «γιατί όχι;». Γιατί να μη συνδεθούν αυτοί οι δύο χώροι;

Εδώ και αρκετά χρόνια, λοιπόν, τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως πλήρη ασφάλεια συναλλαγών, γραφικά και ταχύτητα ιστοσελίδας στα ύψη σε σχέση με το παρελθόν ώστε να μην κουράζουν τον επισκέπτη, νέες πλατφόρμες κατασκευής υπερσύγχρονες (WordPress, Joomla, OpenCart κλπ) έδωσαν την ευκαιρία στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους εκ του μακρόθεν, χωρίς επίσκεψη σε κάποιο φυσικό κατάστημα, στην τιμή ακριβώς που αναγράφεται στην οθόνη του υπολογιστή τους, χωρίς «ψιλά γράμματα», και στην ποιότητα που θέλει ο πελάτης. Το προϊόν έρχεται στην πόρτα του χωρίς καθυστερήσεις, με χαμηλό μεταφορικό κόστος ή και δωρεάν, ανάλογα με το τι έχει συμφωνηθεί.

Η πολύχρονη πια παρουσία των ηλεκτρονικών καταστημάτων δείχνει αφενός ότι δεν πρόκειται για μια μόδα με σύντομη ημερομηνία λήξης και αφετέρου ότι καλύπτει πραγματικές ανάγκες και όντως είναι απαραίτητη για μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Και καθώς το Ίντερνετ αποτελεί έναν χαώδη και θεωρητικά άπειρο χώρο, όλο και νέες ψηφιακές επιχειρήσεις θα αναδύονται, καλύπτοντας νέες ανάγκες και καταθέτοντας νέες προτάσεις και ιδέες.

Και πάντα τα κοινωνικά δίκτυα θα είναι εκεί, από το «παραδοσιακό» Facebook μέχρι και τα πιο σύγχρονα Instagram, Tik Tok και άλλα, για να ενδυναμώνουν την επιχειρηματικότητα, να παρουσιάζουν τις νέες εταιρείες, αλλά και να αποτελούν την πλατφόρμα μέσω της οποίας τα e-shops θα δραστηριοποιούνται και θα εμπορεύονται τα προϊόντα τους, αποκτώντας ταυτόχρονα μια πλήρη εικόνα για τις προτιμήσεις, τις τάσεις και το καταναλωτικό προφίλ των πελατών τους.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες που αφορούν το θέμα κατασκευή ιστοσελίδων  τιμές και  προωθείστε την επιχείρησή σας στο νέο ψηφιακό κόσμο.