Από την αρχή της σχολικής χρονιάς η ΕΛΜΕ Ξάνθης είχε επισημάνει την ανεπάρκεια των υγειονομικών μέτρων με τα οποία άνοιξαν φέτος τα σχολεία.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

Αντί της αποτελεσματικής υγειονομικής θωράκισης όπως μικρότερα τμήματα, συσκευές καθαρισμού αέρα και δωρεάν πρόσβαση σε τεστ, είδαμε προσπάθεια μετακύλισης στην ατομική ευθύνη.

Επιπλέον, το υπουργείο παιδείας, από την Παρασκευή 15/10, πάνω από μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πιέζει τις διευθύνσεις Β/θμιας να συγχωνεύσουν τμήματα αντί να διορίσει εκπαιδευτικούς για να καλύψει τα 6000 που υπάρχουν.

Αυτές τις μέρες τα κρούσματα στην περιοχή μας αυξάνονται συνεχώς. Σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, εάν στο τμήμα βρεθεί κρούσμα, τα παιδιά του τμήματος πηγαινοέρχονται στην καθορισμένη δομή για τα rapid test. Δημιουργείται έτσι συνωστισμός και αυξάνεται ο κίνδυνος μετάδοσης. Παράλληλα, δημιουργείται στα σχολεία μεγάλη αναστάτωση με τα παιδιά να πηγαινοέρχονται στα κέντρα ελέγχου, χωρίς να προβλέπεται, συνοδεία εκπαιδευτικού. Να προσθέσουμε εδώ και τις ώρες των μαθημάτων που χάνονται.

Για τους λόγους αυτούς και για την προστασία της δημόσιας υγείας, καλούμε την πολιτεία να μεριμνήσει ώστε να διενεργούνται rapid τεστ στις σχολικές μονάδες από ειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό ώστε να γίνεται αξιόπιστα ανίχνευση κρουσμάτων μεταξύ των παιδιών και των συναδελφισσών/ων. Μέχρι να γίνει αυτό εφικτό ζητάμε να γίνουν και άλλα κέντρα διάγνωσης.

Επανερχόμαστε, με την ευκαιρία, να ξαναδηλώσουμε ότι η ΕΛΜΕ Ξάνθης τέθηκε από την αρχή υπέρ των εμβολίων αλλά κατά της υποχρεωτικότητας είτε άμεσης είτε έμμεσης και ότι δεν είναι δυνατόν οι εργαζόμενες/οι να επωμίζονται το κόστος των τεστ που απαιτούνται και αφορούν στη δημόσια υγεία.

Καλούμε την ηγεσία του υπουργείου παιδείας με αίσθημα ευθύνης να λάβει όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα που θέτει, εδώ και δύο χρόνια, η εκπαιδευτική κοινότητα όπως μικρότερα τμήματα, δωρεάν πρόσβαση στα rapid test, προμήθεια συσκευών καθαρισμού αέρα και ειδική μέριμνα και προστασία για κάποιες, ιδιαίτερα ευάλωτες κατηγορίες, συναδελφισσών/ων και μαθητριών/ών.”