Τα πανεπιστημιακά τμήματα της Ξάνθης και, κυρίως, της Ορεστιάδας, πλήττονται περισσότερο από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ξάνθη εισάγονται συνολικά 479 νέοι φοιτητές ενώ “χάνονται” 270 θέσεις από την εφαρμογή της ΕΒΕ.(σχεδόν το 40% των θέσεων)

Η Ορεστιάδα φαίνεται να οδηγειται στην απόλυτη αποσύνθεση καθως στα δύο τμήματα εισάγονται 24 νέοι φοιτητές και χάνονται 488 θέσεις.

Αναλυτικά:

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΗΣ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΑΠΩΛΕΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) 14.38 215 215 0
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) 13.18 192 94 98
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ) 14.45 108 0 108
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΞΑΝΘΗ) 11.37 118 118 0
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΞΑΝΘΗ) 9.58 116 52 64
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) 9.58 293 17 276
ΓΛΩΣΣΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.94 143 54 89
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) 9.58 220 7 213
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.94 197 179 18
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.09 320 320 0
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) 10.34 190 190 0
ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) 14.54 114 114 0
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.94 196 88 108
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 12.29 97 97 0
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.94 105 105 0
ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) 14.38 116 116 0
ΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 13.41 455 455 0
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 10.34 275 275 0
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) 8.27 216 216 0
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) 8.94 146 146 0

 

Σε ανακοίνωσή της παράταξη των ΕΑΑΚ, σημειώνει, για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης:

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με την πλήρη συνενοχή των συγκλήτων και των τμημάτων, προχώρησε στην θεσμοθέτηση εκτός άλλων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής με το νόμο Κεραμέως. Πλέον, με τις βάσεις να έχουν ανακοινωθεί, 40.000 περίπου υποψήφιοι φοιτητές δεν κατάφεραν να εισαχθούν σε κάποιο ΑΕΙ.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Αρχιτεκτονικής της Ξάνθης που πετυχαίνει το αξιοθαύμαστο των 0 (ΜΗΔΕΝ) εισακτέων. Σε παρόμοια τροχιά κινούνται και άλλες σχολές της Ξάνθης όπως οι Πολιτικοί Μηχανικοί και οι Μηχανικοί Περιβάλλοντος που βρίσκονται στο όριο του 50% των θέσεων.
Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες πτυχές του νόμου Κεραμέως, έρχεται να βάλει λουκέτο σε πολλά επαρχιακά τμήματα πανελλαδικά, αλλά και να πιέσει τα λιγότερο ανταποδοτικά τμήματα. Πόση θα είναι η χρηματοδότηση για ένα τμήμα σαν την Αρχιτεκτονική Ξάνθης με 0 εισακτέους ή για τη Γαλλική Φιλολογία στην Θεσσαλονίκη με 17 εισακτέους ; Ποια θα είναι η ισχύς ενός πτυχίου για όσους ήδη σπουδάζουν στην συγκεκριμένη σχολή όταν αυτή θα κλείσει ; Ποιο είναι το μέλλον των Μηχανικών Περιβάλλοντος ή των Πολιτικών μηχανικών στην Ξάνθη ;
Η ΕΒΕ αποτελεί πλέον ξεκάθαρα την πιο αντιδραστική τομή της αναδιάρθρωσης που προχωράει η ΝΔ στην τριτοβάθμια. Αποτελεί ένα ξεκάθαρο χτύπημα στο δημόσιο, δωρεάν και μαζικό πανεπιστήμιο. Ένα χτύπημα στην πλειοψηφίας των φοιτητών που είτε δεν θα εισαχθούν σε αυτήν είτε θα σπουδάζουν σε τμήματα με ημερομηνία λήξης. Αποτελεί το κλείσιμο του ματιού στα ιδιωτικά κολλέγια που θα καλεστούν να υποδεχτούν τους υποψήφιους φοιτητές που «σκόνταψαν» στην Βάση Εισγωγής. Διαμορφώνει τους εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων που χρειάζεται η αγορά, μας μετατρέπει σε φτηνό εργατικό δυναμικό και προοπτικά συμπιέζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων κι άρα την επαγγελματική μας αποκατάσταση.
Οι ευθύνες του Υπουργείου και των διοικήσεων δεν θα ξεπλυθεί. Τα ίδια όργανα διοίκησης που αντιδρούσαν μετά από πίεση των Φοιτητικών Συλλόγων στην εξίσωση δημόσιων κι ιδιωτικών ιδρυμάτων, τώρα βάζουν πλάτη στα σχέδια του Υπουργείου με την ΕΒΕ. Ο πόλεμος με το υπουργείο δεν θα σταματήσει, θα μας βρίσκουν συνέχεια μπροστά τους. Το επόμενο διάστημα υπάρχει μεγάλη αναγκαιότητα κινητοποιήσεων τόσο σε όργανα διοίκησης, όσο και στον δρόμο. Αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό και μαζικό πανεπιστήμιο. Για ισχυρά πτυχία, για δουλειά με αξιοπρέπεια, μέσα από τους Φοιτητικούς Συλλόγους μας μπορούμε να τους ανατρέψουμε.
ΥΓ. Φωτογραφία από παρέμβαση του σχήματος τον Ιανουάριο του 2020 με αφορμή την εξίσωση των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολλέγια.”