Με ιδιαίτερα ειρωνική διάθεση υποδέχτηκε την ανακοίνωση της επανέναρξης των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θράκη, ο Κώστας Κατσιμίγας.

Ο επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία στην Περιφέρεια υπολογίζει ότι το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, που περιλαμβάνει δύο φορές μετεπιβίβαση θα διαρκεί πάνω από 8 ώρες. Όπως σημειώνει σε πολύ δηκτική ανάρτησή του οι χρόνοι αυτοί παραπέμπουν στο 1950 και τις ατμομηχανές και δεν απέχουν πολύ από το 19ο αιώνα. Κρίνει πάντως ότι δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιήσει κανείς το τρένο για να ταλαιπωρηθεί και να χρειαστεί διπλάσιο χρόνο από όσο το ΚΤΕΛ.

Αναλυτικά η ανάρτηση:

Λίγο πριν τα εγκαίνια του νέου προαστιακού της Θεσσαλονίκης-Ασπροβάλτας-Καβάλας, βαφτισμένου «Ανατολικός Κλάδος Σιδηροδρομικής Εγνατίας» από τον Σερραίο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που θα περάσει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έδιωξε το τρένο από την πόλη του, όπως ο θειος του που έδιωξε το τραμ από την Αθήνα την δεκαετία του 1950, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να δρομολογήσει ξανά τρένα (τρόπος του λέγειν) στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, ύστερα από δυο χρόνια παύσης των δρομολογίων. Συγκεκριμένα δρομολογεί ένα (1) και μοναδικό τρένο με αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 5.50, άφιξη στη Δράμα στις 10.08, στη συνέχεια επιβίβαση σε λεωφορεία στις 10.11 και άφιξη στην Κομοτηνή στις 13.19. και στην Αλεξανδρούπολη στις 14.19. Αντίστοιχα το δρομολόγιο επιστροφής ξεκινά από Κομοτηνή στις 7.05 το πρωί και φτάνει στην Θεσσαλονίκη στις 14.12. Και για να μην κουράζεστε με υπολογισμούς να σας πω ότι ο συνολικός χρόνος ταξιδιού είναι 7 ώρες και 30 λεπτά. (8 ώρες και 30 λεπτά για Αλεξανδρούπολη). 4 ώρες και 20 λεπτά κάνει το τρένο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας και 3 ώρες και 10 λεπτά το λεωφορείο μεταξύ Δράμας και Κομοτηνής.
Ο αντίστοιχος χρόνος που χρειάζεται το λεωφορείο του ΚΤΕΛ μεταξύ Κομοτηνής και Θεσσαλονίκης είναι 3 ώρες, ενώ ένα ΙΧΕ χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Φυσικά δεν προβλέπονται εμπορευματικές μεταφορές, όπως συμβαίνει εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια. Παρόμοιοι χρόνοι υπήρχαν μέχρι και την δεκαετία του 1950 με ατμομηχανές. Ενώ όταν πρωτολειτούργησε ο σιδηρόδρομος επί Οθωμανικής διοίκησης το 1897, ο χρόνος ήταν περίπου 10 ώρες. Την εποχή των IC (inercity) (1980-2010) ο χρόνος μεταξύ Κομοτηνής και Θεσσαλονίκης ήταν οριακά κάτι πάνω από 4 ώρες, αλλά με αρκετά ατυχήματα και παρασύρσεις διότι η γραμμή έχει την γεωμετρία του 1890 με άπειρες ισόπεδες διασταυρώσεις, διελεύσεις άγριων και ήμερων ζώων και δεν είναι φυσικά περιφραγμένη. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ η διακοπή των δρομολογίων για δυο χρόνια έγινε για λόγους συντήρησης της γραμμής, ενώ η Γαλλοελβετική εταιρεία Jonction Salonique-Constantinople (J.S.C.) που κατασκεύασε τη γραμμή για λογαριασμό του Οθωμανικού Κράτους χρειάστηκε επτά μόλις χρόνια (1890-1897).
Δεν θέλω να ακούω κακιούλες, ότι αυτό είναι ξευτίλα, ότι μας δουλεύουν, μας έχουν γραμμένους , μας αγνοούν και παρόμοια σχετικά. Η κεντρική διοίκηση μας αγαπά και φροντίζει για την ανάπτυξή μας…..
Και από Δευτέρα αρχίζουν τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάζ και Καβάλας – Βάρνας με σύγχρονα τρένα που θα κινούνται με υδρογόνο στο πλαίσιο της συμφωνίας sea2sea. ΟΥΑΟΥ!!!!!