Σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Ξάνθης του ΚΚΕ αναφέρει:

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την Τρίτη πως άλλα 50 σχολεία προστίθενται στα 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά που ήδη λειτουργούσαν, καθώς η κυβέρνηση συνεχίζει τη μετατροπή σχολείων σε «Πρότυπα Πειραματικά» παρά τις αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθούν η διαφοροποίηση, η κατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, ο διαχωρισμός των μαθητών σε αρίστους και «κακούς».

Για να το πετύχει αυτό, το υπουργείο ακολούθησε τη τακτική του «αποφασίζουμε και διατάζουμε», προχωρώντας στη μετατροπή συγκεκριμένων σχολείων, παρά την αρνητική απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων ή Γονέων, οδηγώντας χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα να χάσουν το σχολείο της γειτονιάς τους.

Είναι χαρακτηριστική η προσπάθεια η όλη διαδικασία να προχωρήσει εν κρυπτώ για να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις γονιών κι εκπαιδευτικών, μιας και όπου γίνανε από τα πριν γνωστά τα σχολεία πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα μαζικές κινητοποιήσεις εναντίωσης.

Στην Ξάνθη, πέρα από το 17ο Δημοτικό Σχολείο στην Καλλιθέα, που μόλις έγινε γνωστή η πρόθεση – όχι από επίσημη ενημέρωση – έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται μαζικές κινητοποιήσεις από γονείς κι εκπαιδευτικούς, προκλητική είναι η μετατροπή και του 13ου Νηπιαγωγείου στην ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ, για το οποίο ακόμα κι όταν έγινε ευθεία ερώτηση πριν από το Πάσχα στην Διεύθυνση ΠΕ Ξάνθης, η απάντηση ήταν ότι «υπάρχει σκέψη» και όχι ότι έχει κατατεθεί πρόταση. Ταυτόχρονα, πριν λίγες μέρες ξεκίνησε και διαδικασία για μετατροπή του 1ο ΕΠΑΛ σε Πρότυπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές που φοιτούν εκεί.

Και μόνο ο τρόπος που προωθείται η μετατροπή των σχολείων σε Πρότυπα – Πειραματικά είναι ενδεικτικός για το αν ο στόχος είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές ζουν καλά στο πετσί τους τη διαχρονική αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων που έχει διαμορφώσει την πραγματικότητα της 2χρονης προσχολικής αγωγής σε προκάτ, του μεγάλου αριθμού μαθητών σε κάθε τμήμα, των δεκάδων χιλιάδων συμβασιούχων εκπαιδευτικών με μια βαλίτσα στο χέρι, του σχολείου – εξεταστικού κέντρου, των σχολικών προγραμμάτων και βιβλίων που δεν προωθούν την ουσιαστική κατανόηση του κόσμου αλλά δεξιότητες για να μετατραπούν οι μαθητές σε πειθήνιους εργαζόμενους της 10ωρης δουλειάς που τους ετοιμάζουν, κ.α.

Η εμπειρία της πανδημίας είναι αποκαλυπτική με την απουσία οποιουδήποτε μέτρου από την πλευρά του κράτους για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (αραίωση μαθητών, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, περισσότερα μαθητικά δρομολόγια, περισσότερο προσωπικό καθαριότητας, κτλ). Τον χειμώνα ζήσαμε τον τραγέλαφο των ανοιχτών παράθυρων κι αυτές τις μέρες όλοι ζούμε τον τραγέλαφο της αυτοδιάγνωσης με τα self tests που αυτή τη βδομάδα θύμιζαν το παιχνίδι «ψάξε ψάξε δε θα το βρεις», ενώ ξαφνικά από βδομάδα το ένα τεστ θα επαρκεί σύμφωνα με την κυβέρνηση όταν καθημερινά αυξάνονται τα τμήματα που κλείνουν λόγω covid !!!

Να σταματήσει τώρα η κυβέρνηση,  το Υπουργείο Παιδείας και οι τοπικές Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ κάθε διαδικασία μετατροπής σχολείων σε «Πρότυπα – Πειραματικά» και να υλοποιήσουν βασικά αιτήματα του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος ώστε την επόμενη σχολική χρονιά πέρα από τη ασφαλή λειτουργία των σχολείων να καλυφθούν τα γνωστικά και ψυχοσυναισθηματικά κενά που δημιουργήθηκαν στους μαθητές  αυτές τις 2 σχολικές χρονιές με ευθύνη της κυβέρνησης η οποία δεν πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά με ασφάλεια.