Έντονη είναι η συζήτηση που έχει προκληθεί από την δρομολογούμενη μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου (Καλλιθέας) σε Πειραματικό Σχολείο και των αντιδράσεων από γονείς και φορείς όπως ο Διδασκαλικός Σύλλογος.

Οι γονείς με επιστολή τους προς τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα ενώ, αντίστοιχα, η Εύη Στυλιανίδου απάντησε στους γονείς με σχετική επιστολή που τους απέστειλε.

Αναλυτικά, τα ερωτήματα των γονέων 

  1. Τι σημαίνει πειραματικό σχολείο, ποιος ο τρόπος λειτουργίας του (ωράριο, ολοήμερο, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, αριθμός μαθητών ανά τμήμα, επιλογή διδακτικού προσωπικού);
  2. Πώς γίνεται η επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν μελλοντικά και τι θα ισχύσει για τα παιδιά που ήδη φοιτούν ή που έχουν εγγραφεί στην Α’ Δημοτικού για το επόμενο σχολικό έτος; Θα έχουν δικαίωμα φοίτησης και τα αδέρφια;    
  3. Τι προβλέπεται στην περίπτωση που παιδιά κατοίκων της περιοχής, δεν θα κληρωθούν ή  δεν επιθυμούν να φοιτήσουν στο πειραματικό σχολείο; (σχολείο φοίτησης, μετακίνηση); 
  4. Έχετε προβεί σε σχετική εισήγηση στο υπουργείο Παιδείας για το 17ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης; Αν ναι, δεν θα ήταν φρόνιμο σε μια δημοκρατική κοινωνία να έχει προηγηθεί ανοιχτός διάλογος με τους συλλόγους γονέων και το διδασκαλικό σύλλογο του νομού μας; 
  5. (Αν έχει αποφασιστεί ή έχει γίνει εισήγηση προς Υπουργείο) Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή του 17ου Δημοτικού σχολείου, ποια η βαθμολόγηση/αξιολόγησή του με βάση τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος και ποια είναι των υπολοίπων σχολείων του νομού;
  6. Γιατί δεν έγινε αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από κανένα σχολείο του νομού μας; Γιατί άλλοι νομοί αρνήθηκαν εξολοκλήρου την ίδρυση των συγκεκριμένων σχολείων;
  7. Υπάρχουν αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα κατόπιν αξιολόγησης των υφιστάμενων πειραματικών σχολείων; Αν υπάρχουν, γιατί δεν ενημερώθηκε ο κόσμος για να αγκαλιάσει την πρόταση αυτή και να καμφθούν όποιες αντιρρήσεις; 
  8. Υπάρχει μελέτη που να ζυγίζει τα θετικά με τις αρνητικές συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος με αποτέλεσμα να αποτυπώνεται το όφελος προς τον οικισμό-κοινότητα που θα πραγματοποιηθεί το εγχείρημα αυτό;
  9. Έπειτα από τις συγχωνεύσεις των σχολείων υπάρχουν πολλά σχολικά κτήρια που δεν λειτουργούν και κάλλιστα θα μπορούσαν να επιλεγούν. Γιατί δεν επιλέξατε κάποιο από αυτά τα σχολεία και αναστατώνεται ένας ολόκληρος οικισμός, με ενδεχόμενες μετακινήσεις μαθητών, που κατ’ ουσία είναι βλαπτική μεταβολή της ζωής των οικογενειών, με σαφέστατο αντίκτυπο στην ψυχολογική πίεση των μαθητών;  
  10. Το 17ο Δημοτικό Σχολείο ιδρύθηκε με πολύ κόπο και αγώνα από τους κατοίκους της περιοχής και άνθισε από την προσφορά των δασκάλων του, που υπηρετούν εδώ και πολλά χρόνια στην ίδια θέση. Αποτελεί έκτοτε το μόνο κοινό σημείο αναφοράς για τα παιδιά μας. Άλλωστε τα σχολεία είναι το μέρος κοινωνικοποίησης των παιδιών που κατοικούν σε μία συγκεκριμένη περιοχή, ιδιαιτέρως μίας περιοχής όπως η Καλλιθέα που βρίσκεται εκτός του αστικού ιστού. Ενώνει με τις δράσεις του όλη την περιοχή και αγκάλιασε ακόμη και τους μαθητές από τον οικισμό του Δροσερού. 

Ποιες οι συνέπειες στην ψυχολογία των μαθητών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τόσες αλλαγές τον Σεπτέμβριο, λαμβάνοντας υπόψιν και τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας; Ποιο το όφελος για τα παιδιά μας;

Οι ψυχολόγοι που μας ενημέρωσαν ανέφεραν ότι: Όταν το παιδί αλλάζει σχολείο θα πρέπει κανονικά να γίνεται προετοιμασία αλλά και παρακολούθηση από ψυχολόγο.  Για το λόγο αυτό ζητούμε την πλήρη έγγραφη ενημέρωσή μας επί των ερωτημάτων μας και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Οι απαντήσεις από τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμίας Εκπαίδευσης

ΕΠΙΣΤΟΛΗ.pdf