Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ Ξάνθης αναφέρει:

«Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο από το χέρι, μας κατηγορούν γιατί μείναμε αδιάβαστοι …» Μπέρτολτ Μπρεχτ

             Αυτή η ρήση του Μπρεχτ συμπυκνώνει τον παραλογισμό που ζούμε τις τελευταίες μέρες από μηχανισμούς της ΝΔ στην περιοχή μας. Λυτοί και δεμένοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι η προσπάθεια επιβολής της μετατροπής σε «πειραματικό» του 17ου Δημοτικού Σχολείου είναι για το καλό των μαθητών και της παιδείας εν γένει στην Ξάνθη, κατηγορώντας μάλιστα τους γονείς για «φόβο προς το καινούριο».

            Κι εμείς που νομίζαμε πως αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει να υπάρχουν ολιγομελή τμήματα σε σύγχρονες αίθουσες για να μπορεί με πραγματικά παιδαγωγικούς όρους να γίνεται το μάθημα και όχι 25αρια τμήματα, όπως ψήφισε εν μέσω πανδημία η κυβέρνηση, και αίθουσες είτε προκάτ (το ζούνε καλά οι γονείς φέτος των νηπίων ιδίως στην Ξάνθη) είτε ακατάλληλες και μη ελεγμένες για το θέμα της αντισεισμικής θωράκισης. Κατάσταση που όλες οι κυβερνήσεις όλων των αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ) διατήρησαν.

Κι εμείς που νομίζαμε πως αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει στο χτύπημα του κουδουνιού τον Σεπτέμβρη να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στη θέση τους. Εκπαιδευτικοί μόνιμοι για να μπορούν και του χρόνου να είναι εκεί δίπλα στους μαθητές τους και όχι η απαράδεκτη κατάσταση που ζούμε σήμερα με περίπου 50.000(!) συμβασιούχους – αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να ζουν με μια βαλίτσα στο χέρι κάθε καλοκαίρι. Κατάσταση που όλες οι κυβερνήσεις όλων των αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ) διατήρησαν κι επέκτειναν.

            Κι εμείς που νομίζαμε πως αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι τώρα να γίνεται ουσιαστικός προγραμματισμός από όλους τους αρμόδιους ώστε από Σεπτέμβρη να καλυφθούν όλα τα κενά (μορφωτικά, ψυχοσυναισθηματικά, κτλ) των μαθητών από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων για 2 σχολικές χρονιές, αφού η κυβέρνηση δεν πήρε ούτε ένα μέτρο για να μείνουν ανοιχτά με ασφάλεια και υγιεινή, όπως διεκδικούσαν με τα αιτήματά των αγώνων τους γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές (αραίωση μαθητών στα τμήματα, επαρκές προσωπικό καθαριότητας, επαναλαμβανόμενα τεστ και ουσιαστική ανίχνευση με την ευθύνη σχολιατρικής υπηρεσίας, προτεραιοποίηση εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, περισσότερα μαθητικά δρομολόγια, κτλ).

Πολλά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, πιστεύουμε όμως πως γονείς και εκπαιδευτικοί στην Ξάνθη καταλαβαίνουν όπως φαίνεται ήδη από τις αντιδράσεις τους πως η προσπάθεια από την κυβέρνηση να γενικευθούν τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών στην πραγματικότητα υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, τα σχολεία της γειτονιάς, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγει ουσιαστικά ο δρόμος για να δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Γονείς και εκπαιδευτικοί δεν τρώνε κουτόχορτο. Ζούνε άλλωστε στο πετσί τους σε όλες τις πλευρές της ζωής τους τις συνέπειες από την κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας προς όφελος των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και όχι της προστασίας της υγείας και των δικαιωμάτων του λαού. Βλέπουν τις κλειστές ΜΕΘ στην Ξάνθη, τη μηδενική ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, την «αυτοδιάγνωση» (!) μέσα από τα self tests, τις αδρές επιδοτήσεις σε επιχειρηματικούς ομίλους την ώρα που εκατοντάδες αυτοαπασχολούμενοι οδηγούνται σε λουκέτο, τα εργασιακά γκέτο με την ετοιμασία θεσμοθέτησης και της 10ωρης εργασίας(!), την συνεπακόλουθη ένταση της καταστολή με διώξεις συνδικαλιστών γιατρών και υγειονομικών, βάρβαρο χτύπημα κινητοποιήσεων και νεολαίας. Και στην περίπτωση της προσπάθειας επιβολής της κατηγοριοποίησης των σχολείων στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης βλέπουν πως έχουμε άλλη μια ψηφίδα στο παραπάνω παζλ.

ΤΩΡΑ η κυβέρνηση και κάθε αρμόδιος να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να ανοίξουνε με όρους ασφάλειας και υγιεινής όλα τα σχολεία και να σταματήσει η προσπάθεια επιβολής της κατηγοριοποίησης των σχολείων!