Ανησυχία και αντιδράσεις στις τάξεις των γονέων των μαθητών του 17ου Δημοτικού Σχολείου, στην Καλιθέα, προκαλεί η απόφαση για μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό Σχολείο από την επόμενη χρονιά.

Η αντιπροσωπεία των γονέων του σχολείου έχουν κινητοποιηθεί και υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να έχει προηγηθεί διάλογος μαζί τους, εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για το γεγονός ότι στο μέλλον τα παιδιά της περιοχής δεν θα μπορούν να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους, παρά μόνο μετά από κλήρωση και ζητούν εξηγήσεις για την επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου. Η διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, από την πλευρά της, έχει αντιδράσει και διαφωνεί στη μετατροπή των δημόσιων σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά, όπως αναφέρει στη σελίδα του και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης.

Από την πλευρά των αρμόδιων στελεχών τονίζεται ότι οι μαθητές που φοιτούν ήδη, δεν πρόκειται να απομακρυνθούν από το σχολείο και θα ολοκληρώσουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο 17ο. Σύντομα οι γονείς πρόκειται για να συναντηθούν με την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύη Στυλιανίδου, μετά από κοινή επιθυμία, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για το ζήτημα που έχει προκύψει.

Στην επιστολή τους προς την Προϊστάμενη της Δ.Π.Ε. Ξάνθης, αναφέρουν:

Σε συνέχεια της σχετικής ενημέρωσης που είχαμε τόσο από τη Διεύθυνση του 17ου Δημοτικού Σχολείου, όσο και από συλλόγους γονέων και κηδεμόνων άλλων σχολείων, σχετικά με τη δυνητική μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης σε Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.), παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε αναλυτικά για ενδεχόμενες ενέργειές σας σχετικά με τα παρακάτω: 

  1. Επειδή πλανάται στους σχολικούς κύκλους ότι κανένα σχολείο δεν δέχτηκε να μετατραπεί σε Πειραματικό, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε αν έχετε προβεί σε εισήγηση προς το Υπουργείο για την μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης. Ζητάμε την ενημέρωση αυτή διότι κατά τη γνώμη μας οι πρώτοι που θα υποστούν ενδεχόμενη δυσμενή μεταβολή θα είναι τα παιδιά και εμείς οι γονείς. Επίσης γνωρίζουμε ότι σε ένα ευνομούμενο κράτος, οι οποιεσδήποτε μετατροπές γίνονται κατόπιν ανοιχτού διαλόγου, κατάθεσης απόψεων και προτάσεων και όχι αστραπιαία και από την «πίσω πόρτα».    
  2. Αν όντως έχετε προβεί σε τέτοια ενέργεια, εξηγήστε μας βάσει ποιων κριτηρίων έγινε η επιλογή, καθώς σύμφωνα με την παρ 1 του άρθρου 13 του ανωτέρω σχετικού νόμου, υπάρχουν τέσσερα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης. Επ’ αυτού θα θέλαμε να αναπτύξετε το σκεπτικό της απόφασής σας. Επίσης, εάν η εισήγηση είναι καθαρά δική σας απόφαση, θα σας παρακαλούσαμε να μας κοινοποιήσετε τη βαθμολογία όλων των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τα κριτήρια της νομοθεσίας.           

Παρακαλούμε να μας αναλύσετε τι αλλαγές θα επιφέρει το πρόγραμμα αυτό, καθώς ακούγονται πολλά και όχι τόσο θετικά πράγματα. Η μη δημοσιότητα του θέματος από μόνη της είναι αρνητικός παράγοντας με πολλές σκιές. Αν το πρόγραμμα της μετατροπής ήταν τόσο καλό, κατά τη γνώμη μας, θα πασχίζανε όλοι ποιο σχολείο να επιλεγεί. Μας προβλημάτισε το γεγονός ότι συνέβη ακριβώς το αντίθετο και αυτό είναι αποτέλεσμα της εν κρυπτώ διαχείρισης του θέματος. Και αν αναφερθούμε στο γενικότερο και πάντοτε πρόχειρο σχεδιασμό των ανωτέρω και θυμηθούμε την πρόχειρη δουλεία με τα προνήπια στα κοντέινερ και τις εξωτερικές τουαλέτες αλλά και τον σχεδιασμό με την πανδημία, τότε μάλλον θα πρέπει να είμαστε κάτι περισσότερο από ανήσυχοι. 

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω σας αναφέρουμε ότι:

Δεν έχουμε καμία προκατάληψη για ότι θετικό είναι να γίνει για την παιδεία. Απεναντίας, το επικροτούμε και το επιζητούμε. Θέλουμε να είμαστε ενεργοί πολίτες και γονείς, να ενημερωνόμαστε και να προτείνουμε και όχι να μας αντιμετωπίζουν σαν τους ιθαγενείς με το καθρεφτάκι.

Για το λόγο αυτό ζητούμε την πλήρη ενημέρωση επί του θέματος και επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

 

Με εκτίμηση

Οι γονείς των παιδιών του 17ου

Δημοτικού Σχολείου