Συνέχεια στην αντιδικία που ξεκίνησε για το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης, δίνει με ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού ΚΕΚ, Περιφερειακός Σύμβουλος Κώστας Κουρτίδης:

“Πράγματι τα πάντα είναι καταγεγραμμένα, όπως η υπερψήφιση του προϋπολογισμού, απολογισμού και ισολογισμού πέρσι από τον κο Τοψίδη, όπου αναγράφονταν όλα. Αλήθεια όταν τα ψήφισε δεν είδε το περιεχόμενό τους; Δεν ήξερε τι ψήφιζε; Εάν είχε κάποια απορία ή ένσταση, γιατί τόσο καιρό δεν την υπέβαλλε τότε, αλλά και μεταγενέστερα; 

Δυστυχώς δεν έχει καταλάβει, ότι υπάρχει μία νέα και διαφορετική στάση, που κεντρίζει την παλαιάς κοπής αντιπολιτευτική του νοοτροπία. Αυτό, που τον εκνεύρισε, είναι ότι δεν πήρα την επικαλούμενη από αυτόν «νόμιμη υλική απολαβή» και συνέχισα να εργάζομαι με σκοπό να κρατηθεί ανοικτό το Νομαρχιακό ΚΕΚ, το οποίο πλέον ο ίδιος φανερά δηλώνει, για πρώτη φορά ότι θέλει να κλείσει κρυπτόμενος πίσω από διατάξεις νόμου, τις οποίες όμως και αυτές διαστρεβλώνει.

Σύμφωνα με τις διατάξεις, που ο ίδιος επικαλείται, γεννιούνται τα εξής ερωτήματα: 1) εφόσον έπρεπε από το 2011 να τεθεί σε εκκαθάριση το ΚΕΚ, γιατί τα Επιμελητήρια τα οποία εκπροσωπεί έδιναν προγράμματα στο Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης; 2) γιατί τόσα χρόνια ο ίδιος και οι νυν εκλεγμένοι από τότε περιφερειακοί του σύμβουλοι του δεν ζήτησαν την εκκαθάριση; 3) γιατί λαμβάναμε όλα αυτά τα χρόνια πιστοποίηση από το Δημόσιο;

Επειδή αναφέρθηκε σε διατάξεις νόμων του γνωρίζω, ότι εκτός από την παρ. 5 του άρθρου 199 του νόμου που επικαλείται με το εξής περιεχόμενο: «5. Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) που έχουν συσταθεί από τις καταργούμενες νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και έχουν πιστοποιηθεί ως τέτοια κατά την οικεία νομοθεσία, περιέρχονται αυτοδικαίως στις οικείες περιφέρειες, από την έναρξη της λειτουργίας τους. Τα ανωτέρω Κ.Ε.Κ. συνεχίζουν να λειτουργούν με τη μορφή σύμφωνα με την οποία ιδρύθηκαν, μέχρι τη λήξη του χρόνου που προβλέπεται στη συστατική τους πράξη, χωρίς δυνατότητα ανανέωσης.» υπάρχει και το άρθρο 4 του καταστατικού του 1996 (ΦΕΚ Β’ 531/4-7-1996, το οποίο έχω στείλει στον εκπρόσωπό του στο ΔΣ και συνεπώς και στην παράταξή του), που προβλέπει πεντηκονταετή διάρκεια. Έτσι σύμφωνα με το συνδυασμό και ερμηνεία των ανωτέρω διατάξεων το ΚΕΚ μπορεί να λειτουργεί, όχι μέχρι το 2030, που αυτός λέει, αλλά μέχρι τις 7-5-2046. Επομένως γιατί θέλει αυτή τη χρονική στιγμή να κλείσει το ΚΕΚ και να γίνει εκκαθάριση, ενώ οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι το έχουν ανάγκη, αυτή τη δύσκολη περίοδο του κορονοϊού; 

Ως προς την αναφορά του, για την απαξίωση του εκπροσώπου του στο διοικητικό μας συμβούλιο, αδιάψευστος μάρτυρας είναι τα μηνύματα ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου. Εάν δε φοβάται ο κύριος Τοψίδης και είναι τόσο σίγουρος γι’ αυτά, τα οποία λέει, ας προτρέψει τον κο Βουρβουκέλη να επιτρέψει τη δημοσίευση της μεταξύ μας επικοινωνίας, γιατί υπόκειται στο νόμο περί προσωπικών δεδομένων και εκεί θα καταλάβουν όλοι, ποιος είναι αυτός που είναι διαλλακτικός, ποιος προσκαλεί, για ιδέες και απόψεις, ποιος απαντά σε ότι του ρωτάνε και ποιος απαξιώνει.  

Δυστυχώς και πάλι οι δηλώσεις του είναι παντελώς αστήρικτες και άστοχες και αντικρούονται με πραγματικά δεδομένα και καταγεγραμμένα στοιχεία. 

Ζητήσαμε και από αυτόν χείρα βοηθείας για να λειτουργήσουμε το ΚΕΚ, αλλά από ότι φαίνεται οι υποσχέσεις του ήταν προσχηματικές. Το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης συνεχίζει, παρ’ όλες τις αντιξοότητες, να είναι περιφερειακός φορέας υποστήριξης και ενδυνάμωσης της επιμόρφωσης και προσανατολισμού στην κατάρτιση και την απασχόληση υλοποιώντας δράσεις και προγράμματα. Εμείς κάνουμε βήματα προόδου και πλέον πρέπει ο καθένας να επιλέξει, με ποιο σκοπό και αξίες θα συνταχθεί. “

Η ανταπάντηση της παράταξης Τοψίδη

Νωρίτερα, η Περιφερειακή Σύνθεση είχε προχωρήσει σε ανταπάντηση στην προηγούμενη ανακοίνωση Κουρτίδη:

“Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου συζητήθηκε η επερώτηση μας για το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης. Δεκαοχτώ μήνες από την νέα θητεία του κο Μέτιου και των συνεργατών του, μηδαμινό το έργο και θολές οι προοπτικές του Νομαρχιακού ΚΕΚ Ξάνθης. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν ένα το συμπέρασμα: πολλά λόγια, πολλά «εγώ», πολλά ερωτηματικά και μηδαμινό έργο. Διοικητική μέριμνα με πολλά κενά.

Η πρόταση μας, να εισηγηθεί ο πρόεδρος του, περ. Σύμβουλος Ξάνθης κος Κ. Κουρτίδης -μαζί με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 20.000 ευρώ που όπως είπε θα ζητήσει- και την κατάργηση των αμοιβών του Διοικητικού Συμβουλίου, δεν έγινε δεκτή από τον ίδιο. Το επιχείρημα του; Αντιπολιτευτική τακτική τώρα που αυτός είναι πρόεδρος!  Δεν το είχαμε θέσει στην επερώτηση εμείς, ο ίδιος είπε ότι δεν έχει λάβει ένα ευρώ μέχρι σήμερα για την προσπάθεια του, όμως του διέφυγε να συμπληρώσει ότι την αμοιβή αυτή δεν την έχει αποποιηθεί και την χρεώνει και θα του αποδοθεί εν καιρώ. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι δεν θέλει τα 8516 ευρώ περίπου ανά έτος, που χρεώνεται το ΚΕΚ, αλλά κάναμε λάθος. Πιστέψαμε ότι ίσως αυτός ήταν διαφορετικός. Διαψευστήκαμε.

Το νομαρχιακό ΚΕΚ δεν έχει έσοδα και κατά τη δική τους απάντηση δεν φτιάχτηκε για να παράγει κέρδη. Προς τι λοιπόν οι αμοιβή για το τίποτα που προσφέρουν; Μιας και όχι μόνο έσοδα και κέρδη δεν έχει αλλά ούτε και έργο ουσίας κάνει; Προοπτική αναζητείται ακόμη. Δεν έχουν ούτε το θάρρος να παραδεχθούν την αλήθεια.

Για ακόμη μία φορά η διοίκηση της Περιφέρειας δείχνει ότι ενδιαφέρεται μόνο για τα λόγια και τις προσωπικές πολιτικές, χωρίς αυτά να αποτυπώνονται σε έργο ουσίας και όφελος για τον πολίτη της ΑΜΘ. Ας συνεχίσουν έτσι, εφόσον δεν συναισθάνονται ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται και βγάζει τα συμπεράσματα του από τη στάση του καθενός και το αποτέλεσμα και όχι από τη φωτογραφία και τις δηλώσεις χωρίς αντίκρισμα. “

 

Κώστας Κουρτίδης