Αποσαφηνίστηκε, τελικά, η εικόνα σε σχέση με την επαναλειτουργία των σχολείων κάθε βαθμίδας. Η   πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα ανοίξει τη Δευτέρα μετά και την κατά πλειοψηφία συμφωνία της Επιτροπής των Επιστημόνων και παρότι υπάρχουν εισηγήσεις και περί του αντιθέτου.

Σε ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία γονέων Ξάνθης κάνει λόγο για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία ως αίτημα . Αναλυτικά:

Έχοντας, πλέον, την εμπειρία των προηγούμενων μηνών και με αφορμή το
επικείμενο άνοιγμα των σχολείων, αποφασίσαμε να παραθέσουμε, ως γονείς, τις
σκέψεις μας πίσω από το γενικό αίτημα: ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Ας θυμηθούμε ότι στο πρώτο κύμα της πανδημίας το άνοιγμα των σχολείων μετά το
πέρας του lock down έγινε με εκ περιτροπής λειτουργία τους, ώστε να επιτευχθεί ένα
από τα βασικότερα μέτρα πρόληψης, της αποφυγής συγχρωτισμού. Η αραίωση των
μαθητών στις τάξεις ανέδειξε και ένα ακόμα παράλληλο όφελος, αυτό της
ποιοτικότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η καλή πορεία της χώρας κατά την πρώτη, ήπια φάση της πανδημίας εξασφάλισε
στην κυβέρνηση τον πολύτιμο χρόνο προετοιμασίας και σχεδιασμού, σε όλα τα
επίπεδα, για το δεύτερο κύμα που η επιστημονική κοινότητα προέβλεπε.
Όλο αυτό το διάστημα πλήθαιναν οι φωνές της εκπαιδευτικής κοινότητας, γονέων,
εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών που ζητούσαν ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον
Σεπτέμβρη, με μείωση μαθητών ανά τμήμα, μαζικά δωρεάν και τακτικά τεστ σε
εκπαιδευτικούς και μαθητές, πρωτόκολλα ασφαλείας με θερμομετρήσεις, συχνή
καθαριότητα, σχολιατρικές υπηρεσίες, αύξηση μαθητικών δρομολογίων, ακόμα και
εκ περιτροπής λειτουργία.

Αντί των παραπάνω το υπουργείο παιδείας αρκέστηκε σε ένα παγουρίνο-χορηγία, μία
ακατάλληλη μάσκα και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Η ευθύνη της πολιτείας μετατράπηκε
σε ατομική ευθύνη των γονέων, των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Καταλυτική
παρέμβαση, αλλά στη αντίθετη κατεύθυνση, η θεσμοθέτηση εν μέσω lock down της
αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα που σε πλείστες περιπτώσεις έφταναν
τα 27-30 παιδιά.

Με αυτήν τη διαχείριση το πρώιμο κλείσιμο των σχολείων ήταν αναπόφευκτο.
Και αρχίζει το δράμα της τηλεκπαίδευσης. Αν και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν
αναμενόμενη και παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου από την προηγούμενη άνοιξη,
αυτή συντελέστηκε χωρίς την παροχή του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε
μαθητές και εκπαιδευτικούς, χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση των τελευταίων, με
σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας και δικτύου, για να αναφέρουμε τα πιο
σημαντικά. Και ενώ πέρυσι δήλωναν ως βασικό στόχο της εξ αποστάσεως τη
διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία, φέτος οι οδηγίες
ζητούν κανονική κάλυψη της ύλης, διαγωνίσματα, αξιολόγηση και Τράπεζα
Θεμάτων. Με αποκορύφωμα αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια που
θα ισχύουν από φέτος.

Και ερχόμαστε μετά από μία επώδυνη, σε κάθε επίπεδο, περίοδο εγκλεισμού με
μεγάλο ψυχολογικό φόρτο για όλους μας στη επανέναρξη των σχολείων και πάλι
χωρίς ουσιαστική προετοιμασία. Όλα αυτά συμβαίνουν εν μέσω ενός σφοδρού
κύματος της πανδημίας που δε δείχνει να υποχωρεί και με αναμενόμενη έξαρση λόγω
των εορτών. Εκφράζουμε την αγωνία μας και συνυπογράφουμε τα αιτήματα της
Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας που διεκδικεί:

 Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Έως 15 μαθητές ανά τμήμα.
 Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία.
Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και
εκπαιδευτικούς.
 Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά
πρωτόκολλα στα σχολεία.
 Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
 Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα μέσα ατομικής προστασίας στα σχολεία.
 Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
 Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί
υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός
εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει
στην τηλεκπαίδευση.
 Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με
ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της
Τράπεζας Θεμάτων.
 Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να
παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
 Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική
εκπαίδευση.
 Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές
από Σχολές της επιλογής τους.
 Γενναία χρηματοδότηση και ενίσχυση της δημόσιας Υγείας και Παιδείας.