«Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 4η Ορεινή διάσχιση του Ν. Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων» τιτλοφορείται το σχετικό δελτίο τύπου της ορειβατικής λέσχης Ξάνθης:

Τι ανακούφιση είναι αυτή, τι αγαλλίαση. Σκεφτόμαστε τι έγινε πριν 2 εβδομάδες και ευχαριστούμε πραγματικά τον Θεό για το ότι μας βοήθησε και πραγματοποιήσαμε και τη φετινή διάσχιση με μεγάλη επιτυχία. Υπήρχαν πολλοί κίνδυνοι και πήραμε πολλά ρίσκα προκειμένου να φτάσουμε σε αυτό το σημείο και να λέμε τελικά ότι τα καταφέραμε. Η φετινή προσπάθεια είχε πολλές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες αλλά να, φτάσαμε στο σημείο να λέμε «Τέλος καλό, όλα καλά». Πραγματικά πρόκειται σαν ένα παραμύθι με πολύ καλό τέλος.

Τα πράγματα στην αρχή ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς όταν είχαμε την επιβεβαίωση από τον Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κο Ευφραιμίδη Νικόλαο ότι το αίτημα που είχαμε κάνει για χρηματοδότηση της συγκεκριμένης προσπάθειας έχει εγκριθεί και έχει περάσει στο σχέδιο δράσης για το έτος 2020. Βλέπετε ζητήσαμε από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης να μας χρηματοδοτήσει προκειμένου να έχουμε μαζί μας και έναν σκηνοθέτη φέτος για να μπορέσουμε να αναδείξουμε μέσα από ένα ντοκιμαντέρ ότι πιο όμορφο έχει να δείξει ο νομός μας και μπορεί να το αναδείξει η συγκεκριμένη διαδρομή που θα περπατούσαμε. Στη συνέχεια και ενώ είχαμε μπει για τα καλά στο 2020 ξεκίνησε η υγειονομική κρίση με τον κοροναιό που μας ταλαιπωρεί ακόμη και σήμερα (και δεν ξέρουμε ακόμη πόσο θα πάει). Στη συνέχεια κατάφεραν και μας έκαναν την πόλη υπόδειγμα «προς αποφυγή» με τα κρούσματα που εντοπίστηκαν σε συγκεκριμένη περιοχή του νομού μας γεγονός που μας ανάγκασε να αλλάξουμε 2 φορές τις ημερομηνίες διεξαγωγής της διάσχισης και να καταλήξουμε τελικά σε αυτές που πραγματοποιήθηκε, δηλαδή από 22-28 Αυγούστου.

Αλλά ακόμη και όταν ξεκίνησε η διάσχιση υπήρχαν κάποιες ανησυχητικές σκέψεις. Επειδή υπήρχε μόνο ένα άτομο που ήξερε τη διαδρομή υπήρχε μεγάλος προβληματισμός σχετικά με το τι θα γινόταν σε περίπτωση κάποιου τραυματισμού (που είναι πολύ πιθανό να γίνει όταν κάποιος περπατάει μεγάλες διαδρομές) και ο δεύτερος κίνδυνος ήταν ο καιρός που θα μπορούσε να μας χαλάσει τα πλάνα ακόμη και τη διαδρομή όπως έγινε την 1η χρονιά, το 2017. Έπρεπε όλα να γίνουν στην ώρα τους και με ένα μόνο πέρασμα για να είμαστε σίγουροι ότι όλα έχουν βιντεοσκοπηθεί. Αλλά όπως είπαμε τελικά «Τέλος καλό, όλα καλά».

Το έχουμε πει πολλές φορές και θα το ξαναπούμε. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε δημοσίως αυτούς τους ανθρώπους, τον Κώστα από την Θεσσαλονίκη, τον Θανάση από την Λάρισα (που μάλιστα ήρθε για δεύτερη συνεχόμενη φορά) και τον Νίκο και τον Αντώνη από Αθήνα που η επιμονή τους και η θέληση τους να έρθουν παρά τα όσα ακούγονταν για την περιοχή μας ήταν η αιτία που στέφθηκε με επιτυχία η 4η Διάσχιση του Ν. Ξάνθης και των Θρακικών Μετεώρων. Φυσικά η Φύση του Νομού μας φρόντισε και τους αποζημίωσε και με το παραπάνω και μόνο με τα καλύτερα λόγια έχουν να μιλήσουν πλέον για τη Ξάνθη μας, πράγμα που σημαίνει ότι ο σκοπός που πραγματοποιούμε αυτή τη διαδρομή έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια αναφορά και στον σκηνοθέτη τον Τσιαντό Παύλο. Κάθε βήμα που κάναμε, κάθε χιλιόμετρο που διανύαμε μας έκανε όλο και πιο σίγουρους ότι έγινε η σωστή επιλογή σχετικά με τον σκηνοθέτη καθότι είναι ένας άνθρωπος με σφαιρική άποψη των βουνών γενικότερα, γνωρίζει να περπατάει πάνω σε όλα τα πεδία που συναντάει κάποιος σε ένα βουνό, περπατούσε πολύ περισσότερο από ότι εμείς κάθε μέρα διότι μας γύρο έφερνε προκειμένου να έχει τα καλύτερα πλάνα σχετικά με τη διαδρομή. Λαμβάνοντας υπ όψιν λοιπόν όλα αυτά και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες δουλειές του Παύλου όπως είναι το ντοκιμαντέρ «Από τον Όλυμπο στο Έβερεστ» που δείχνει την πρώτη Ελληνική αποστολή που ανέβηκε στο Έβερεστ το 2004 στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος και ανέβασε κάμερες μέχρι την ψηλότερη κορυφή του κόσμου καθώς και τις διακρίσεις που έχει πάρει κατά καιρούς σε ότι δουλειά έχει κάνει όταν έστελνε τις δουλειές του σε φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, μας κάνει να αισιοδοξούμε και για το αποτέλεσμα της νέας του δουλειάς, αυτής δηλαδή που αφορά τη Φύση και τις ομορφιές του νομού μας. Πέρα από όλα αυτά που προαναφέραμε όμως πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη επισήμανση και στο γεγονός ότι ήμασταν μια βδομάδα με έναν άνθρωπο που έχει ανέβει αρκετές ψηλές κορυφές του πλανήτη μας, αυτή τη στιγμή είναι ο πρόεδρος των Οδηγών Βουνού όλης της χώρας μας και εκτός των άλλων είναι και διεθνής Οδηγός Βουνού. Επομένως κάθε βράδυ απορροφούσαμε σαν σφουγγάρια όλες τις ιστορίες που μας έλεγε για τις περιπέτειές του σε κορυφές των Ιμαλαϊων, των Άλπεων αλλά και της ζωής του γενικότερα.

Στη προσπάθειά μας να κάνουμε τη διάσχιση όσο γίνεται πιο γνωστή σκεφτήκαμε και προσκαλέσαμε Έλληνες ορειβάτες, ως επίσημους καλεσμένους, γνωστούς για την ορειβατική τους δράση στα βουνά του κόσμου. Ενώ λοιπόν στην αρχή είχαμε θετική ανταπόκριση από όσους καλέσαμε, οι πολλές αναβολές στις οποίες αναγκαστήκαμε και πραγματοποιήσαμε λόγω της υγειονομικής κρίσης ανάγκασαν πολλούς από τους καλεσμένους μας να μην έρθουν τελικά (πάντως δεν εφησυχάζουμε, θα βρούμε τρόπο και θα τους φέρουμε και αυτούς στα μέρη μας να τους γνωρίσουμε τη Φύση της Ξάνθης). Έτσι οι μόνοι τυχεροί ήταν η Βανέσσα Αρχοντίδου μαζί με τον σύζυγό της Κοσμά. Η Βανέσσα είναι η δεύτερη Ελληνίδα ορειβάτης που ανέβηκε στο Έβερεστ και είναι έτοιμη να ολοκληρώσει το 7 Summits καθώς της έχει μείνει η κορυφή της Ανταρκτικής για να τελειώσει αυτό το μεγάλο εγχείρημα που μόνο λίγοι ορειβάτες παγκοσμίως έχουν καταφέρει και ολοκληρώσει. Με αυτό το διάσημο ζευγάρι λοιπόν περπατήσαμε τρεις ημέρες γνωρίζοντας και μαθαίνοντας νέα στοιχεία και νέες περιπέτειες πιο πρόσφατες και πιο φρέσκες που αφορούσαν και αυτές το Έβερεστ και τα Ιμαλάια.

Σκεφτείτε λοιπόν ως διοργανωτές πόσο υπερήφανοι αισθανόμασταν καθότι καταφέραμε και γνωρίσαμε τη περιοχή μας σε τόσο σημαντικούς ανθρώπους και δεν εννοούμε μόνο τους δύο πολύ γνωστούς ορειβάτες αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ, από Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη όπως επίσης και από Ξάνθη καθότι υπήρχαν και από Ξάνθη άτομα (Νίκος και Μιχάλης) που ακολούθησαν τη διαδρομή μη γνωρίζοντας το πόσο μεγάλο θησαυρό κρύβει η περιοχή μας. Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσουμε όλα αυτά που βιώσαμε ως διοργανωτές τη συγκεκριμένη βδομάδα.

Δε θέλουμε να σας κουράσουμε άλλο και γι αυτό το λόγο εδώ θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όσους από τους επαγγελματίες μας πίστεψαν άλλη μια φορά και μας βοήθησαν με τις χορηγίες τους να κάνουμε άλλη μια επιτυχημένη διοργάνωση. Θέλουμε να τους μεταβιβάσουμε αυτό το αίσθημα που αποκομίσαμε με το τέλος της διάσχισης ότι ο κόσμος δεν έχει ξεχάσει τι σημαίνει Ξάνθη. Απλά διανύουμε μια δύσκολη περίοδο που οι ίδιοι πλέον πρέπει να βγουν μπροστά και να υπενθυμίσουν στον κόσμο πόσο φιλόξενοι και ζεστοί άνθρωποι είμαστε στην πόλη μας. Η πόλη με τα χίλια χρώματα νομίζουμε ότι μπορεί να μετονομαστεί και σε πόλη με τα χίλια μονοπάτια. Νομίζουμε ότι είμαστε έτοιμοι γι αυτή την αλλαγή. Μετεξελισσόμαστε και πρέπει να ακολουθούμε τις νέες προσταγές και ήρθε η ώρα να το κάνουμε για να μη νιώσουμε ηττημένοι.

Δε θα σας περιγράψουμε τι έγινε κάθε μέρα αυτό 7ήμερο στο οποίο περπατήσαμε 170 χιλιόμετρα (105 μίλια) με 9.354 υψομετρικά και 8.397 μέτρα καθόδου και περάσαμε από 16 κορυφές, 14 χωριά, 2 ποτάμια και πολλά γεφύρια. Το αφήνουμε να το απολαύσετε στο βίντεο που θα ετοιμαστεί το αμέσως επόμενο διάστημα και ελπίζουμε να είναι έτοιμο μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Όπως είναι φυσικό η διάσχιση δεν μπορούσε να περάσει από όλα τα χωριά. Κρατήσαμε ακέραια τη διαδρομή που πραγματοποιούμε από το 2017 (από τη πρώτη διάσχιση) και συνεχίζουμε να της δίνουμε αυτόν τον ορεινό χαρακτήρα που έχει από την αρχή και έτσι θα συνεχίσουμε και τις επόμενες χρονιές. Εμείς λοιπόν είμαστε έτοιμοι. Αρχίζουμε και οργανώνουμε την 5η διάσχιση που θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2021. Εσείς είστε έτοιμοι? Όταν θα δείτε και το ντοκιμαντέρ σίγουρα θα θέλετε να δοκιμάστε τις αντοχές σας. Σας περιμένουμε λοιπόν όλους σε αυτή την υπέροχη δοκιμασία… 292 και σήμερα!!!!

Για τη Διάσχιση που μόλις έληξε θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλες τις υπηρεσίες και τους επαγγελματίες με τους οποίους συνεργαστήκαμε και πίστεψαν άλλη μια φορά στο όνειρό μας….

Θα θέλαμε λοιπόν να ευχαριστήσουμε τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης κο Χρήστο Μέτιο και κυρίως τον Αντιπερειφερειάρχη Ξάνθης Νίκο Ευφραιμίδη για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν και μας βοήθησαν να κάνουμε πραγματικότητα το όνειρό μας και να αναδείξουμε την ορεινή Ξάνθη.

Τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και πιο συγκεκριμένα τους Σαμαρείτες του τμήματος Ξάνθης και τον πρόεδρο τους Μπρατίδη Γεώργιο για την υγειονομική κάλυψη που μας παρείχαν καθ όλη τη διάρκεια της Διάσχισης.

Τον Πορφύριο Πορφυλλίδη που με το φορτηγάκι του ήταν κάθε πρωί έτοιμος να φορτώσει τα πράγματα μας και να μας τα μεταφέρει στην επόμενη διανυκτέρευση αλλά και όποτε άλλοτε χρειαζόταν να μεταφέρει όλους όσους συμμετείχαμε είτε προγραμματισμένα είτε εκτάκτως, έδινε πάντα το παρών όταν τον ειδοποιούσαμε.

Το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης και τους συντελεστές του, Τηλέμαχο Αρναούτογλου Κυριακή Οικονόμου και Βούλα Μαυρίδου για την καθημερινή κάλυψη της διάσχισης και ενημέρωσης του κοινού της Ξάνθης.

Τον Φάκα Θεράπων για την εμψύχωση του και την προβολή του φετινού εγχειρήματος με τον τρόπο που μόνο αυτός γνωρίζει από την πρώτη κιόλας μέρα με τα γνωστά του βίντεο.

Τον Κομίτη Δημήτρη για τα πολύ ωραία πλάνα που μας τράβηξε με το δικό του drone τις 2 πρώτες μέρες και στον Νέστο ποταμό αλλά και στην κορυφή του Τσαλ στη συνάντηση με τους ποδηλάτες.

Τους ιδιοκτήτες της εταιρείας ΚΡΕ.ΤΥ.Α Κώστα, Κική, Σούλη και Δημήτρη για τη χορηγία τους σε πάριζα και κασέρι απαραίτητα για τα σάντουιτς της ημέρας.

Τον Νικολαίδη Σάκη και τις εταιρείες του “Βυζαντινός Φούρνος” και “Ανατολικός Αμπελώνας” για τη χορηγία του σε κρασιά και τσίπουρο αλλά και την προμήθεια μας σε μαργαρίτες και ψωμιά που ήταν απαραίτητα για το πρωινό, δεκατιανό αλλά και γεύμα της ημέρας.

Την εταιρεία Meat company και τους εταίρους της Απόστολοι Παπαδόπουλοι για την προμήθεια που μας έκαναν σε μπριζόλες και κιμά για να καλύψουμε το γεύμα δύο ημερών.

Τους μανάβηδές μας Τζεμπραιλίδη Αργύρη και Στεφανίδη Μάριο για τη προμήθειά μας σε φρούτα (ροδάκινα και μπανάνες) αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα είδη μαναβικής που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε όλη αυτήν την εβδομάδα.

Το τουριστικό γραφείο του ΚΤΕΛ Ξάνθης ΚΤΕΛ TOURS για την μεταφορά μας από τον οικισμό του Ωραίου στον οικισμό της Μέδουσας.

Την πρατηριούχο υγρών καυσίμων Σαμαρά Μαρία για τον ανεφοδιασμό του οχήματος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού με πετρέλαιο κίνησης.

Τον πρατηριούχο υγρών καυσίμων Χαραλαμπίδη Κωνσταντίνο για τον διπλό ανεφοδιασμό του οχήματος συνοδείας με πετρέλαιο κίνησης.

Τα super Market Σκλαβενίτη για τη χορηγία τους σε διάφορα είδη πρώτης ανάγκης απαραίτητα για την διάσχιση.

Την Νάσια και τον Αποστόλη του τυπογραφείου Μουτάφης Καλαθέρη για την εκτύπωση των χαρτών και των βεβαιώσεων συμμετοχής σε όλους τους συμμετέχοντες.

Το στραγαλοποιείο “Το Σταυροδρόμι” και τον Ηλία Δαλακλίδη για τη χορηγία του σε ξηροκάρπια (αμύγδαλα και φουντούκια).

Ντόπιους Μελισσοπαραγωγούς και ταχινοπαραγωγούς που έκαναν τους συμμετέχοντες σκέτο τούρμπο με το ταχινόμελο που τους προσφέραμε.

Τον Κυριάκη Ευστάθιο για την χορηγία του σε Ελληνικό καφέ.

Την ζυθοποιία “Βεργίνα” για τη χορηγία σε Τσάι του Βουνού, Σόδες και φυσικά Μπύρες.

Την Καντίνα στα στενά του Νέστου και τον Μακρίδη Γιώργο για το γεύμα της ημέρας που συγκεντρωθήκαμε.

Το ταβερνάκι του Μέτκου στην πόλη της Ξάνθης για το γεύμα της πρώτης ημέρας.

Την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Αμαδρυάδες για το γεύμα της δεύτερης ημέρας.

Την Δέσποινα Πορφυλλίδου για το μαγείρεμα τριών γευμάτων κατά τη διάρκεια του 7ημέρου.

Τον Τζεμήλ Ογλού Χαλήλ και την ταβέρνα του στην Κοττάνη για το γεύμα της προτελευταίας μέρας και την παραχώρηση του χώρου για τη διανυκτέρευσή μας.

Τον δημοσιογράφο Σέμπα Καραχότζα που άλλη μία φορά ενημέρωσε τους συμμετέχοντες την διάσχιση τι πραγματικά συμβαίνει στην περιοχή των πομακοχωρίων.

Το εστιατόριο Αρνεμούσι στον Ίασμο για το γεύμα της τελευταίας μέρας.

Τον Παπά Θωμά και την αδελφή του Σοφία για την φιλοξενία στους χώρους της εκκλησίας της Αγίας Φωτεινής στην περιοχή της Χρύσας.

Τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λυκοδρομίου και τον πρόεδρο του Άνθιμο Κυρλίδη για την άλλη μία άψογη φιλοξενία του στο προαύλιο χώρο της εκκλησίας Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στον συγκεκριμένο οικισμό.

Τον Ποδηλατικό Σύλλογο “Ο Πήγασος” και τον πρόεδρο του Σπανίδη Μιχάλη για την οργάνωση και την πραγματοποίηση της μεγάλης συνάντησης που έγινε στην κορυφή του Τσαλ.

Τον Πολιτιστικό Σύλλογο του Λειβαδίτη και τον πρόεδρο του Ζώπτσο Γεώργιο για την παραχώρηση του καταφυγίου (παλιό σχολείο) τις ημέρες που χρειάστηκε να διανυκτερεύσουμε στον οικισμό του Λειβαδίτη.

Τον Πολιτιστικό Σύλλογο του Ιάσμου και τον πρόεδρό του Μπούκα Ηλία που μας βοήθησαν να κατέβουμε με όχημα από το Πολύαρνο αλλά δυστυχώς η κούραση ήταν τέτοια που δε μας επέτρεψε να προβάλλουμε τις ομορφιές του Ιάσμου.

Την Αικατερίνη Χατζηαθανασίου και τον Στέργιο Γεωργιάδη για την φιλοξενία τους στο πανέμορφο σπίτι του Ιάσμου το τελευταίο βράδυ της διάσχισης.

Τη Λέσχη 4Χ4 Ξάνθης και τον πρόεδρο τους Βογιατζή Νίκο που ενώ αρχικά ειδοποιήθηκαν να μας μεταφέρουν τα σακίδια τη τελευταία μέρα τελικά με την αλλαγή των σχεδίων δεν πρόλαβαν να μας εξυπηρετήσουν και τέλος

Τους υλοτόμους που μας δέχτηκαν με μεγάλη χαρά και απορία στον καταυλισμό που είχαν δημιουργήσει στο διατηρητέο μνημείο της Φύσης.

Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε όλους όσοι συμμετείχαν και η επιμονή τους να έρθουν και να περπατήσουν στα μέρη μας ήταν ο λόγος που είχε τόσο μεγάλη επιτυχία και η φετινή διάσχιση.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ!!!

Οι διοργανωτές της Διάσχισης Ν. Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων.