Πρωτοβουλία φοιτητών και φοιτητριών του τμήματος των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Δ.Π.Θ., με βάση τα προβλήματα που εντόπισαν και κατέγραψαν, συνέταξαν ένα σχετικό κείμενο. Συλλέγουν υπογραφές από τους φοιτητές του Τμήματος, τις τελευταίες δύο μέρες  και ήδη το κείμενο έχει υπογραφεί από περισσότερους/-ες από 200 φοιτητές/-τριες. “Το Τμήμα, οφείλει να λάβει υπόψιν του τα αιτήματα μας και να μην κρυφτεί πίσω από την ασφάλεια των οθονών τους.” αναφέρει η πρωτοβουλία των φοιτητών.

Αναλυτικά το κείμενο:

Η πρώτη εβδομάδα της εξεταστικής δεν κύλησε ομαλά και με τον τρόπο που περιμέναμε. Το τμήμα μας, φάνηκε τελείως ανέτοιμο να διαχειριστεί την ηλεκτρονική εξεταστική παρά το γεγονός ότι αυτή είχε ανακοινωθεί αρκετό καιρό πριν την ημερομηνία έναρξής της. Τα προβλήματα τα οποία διαπιστώσαμε ήταν τα εξής

  • Τα χρονικά περιθώρια τα οποία δόθηκαν για την επίλυση των θεμάτων ήταν οριακά και δυσανάλογα με τη δυσκολία και τον όγκο της ζητούμενης απάντησης. Η ξεχωριστή χρονική διορία για κάθε θέμα δεν αφήνει τον/την φοιτητή/-τρια να διαχειριστεί τον συνολικό χρόνο εξέτασης του κατά τη δική του επιλογή (στις συνολικά δύο ώρες εξέτασης δεν μπορεί να επιλέξει να αφιερώσει όλο του τον χρόνο στην επίλυση μόνο 2 ή 3 θεμάτων). Κατά την υποβολή των απαντήσεων υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις και τεχνικά κωλύματα τα οποία κόστισαν σε πολλούς/πολλές φοιτητές/-τριες τόσο χρόνο εξέτασης, όσο και την διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας.
  • Η πλατφόρμα του eclass αποδείχτηκε μη κατάλληλη να υποστηρίξει τον όγκο των εξεταζόμενων (πόσο μάλλον δε στην πτυχιακή εξεταστική που ο όγκος των εξεταζόμενων είναι πολύ μικρότερος από την κανονική).
  • Δεν μπόρεσε να διασφαλιστεί η ίση δυνατότητα πρόσβασης στην εξεταστική για όλους/όλες τους/τις φοιτητές/-τριες (άτομα που δεν είχαν την πρόσβαση σε γρήγορο ίντερνετ ή Η/Υ που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εξέτασης).
  • Σε μαθήματα στα οποία η εξέταση τους αναβλήθηκε (Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία Ι) προτάθηκαν λύσεις(Εξέταση 9:00-12:00μμ ή το σαββατοκύριακο), οι οποίες τείνουν να δυσχεράνουν παραπάνω το ήδη επιβαρυμμένο πρόγραμμα εξέτασης των φοιτητών/-τριών.
  • Οι χρόνοι του προγράμματος δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των διαδικαστικών της εξέτασης, της ταυτοποίησης φοιτητών/-τριών και της προφορικής εξέτασης(είναι ανέφικτο να εξεταστούν 100 άτομα σε μέγιστο χρόνο 2 ωρών).
  • Το δίκτυο στις Εστίες έπεσε την ώρα που ήταν προγραμματισμένα να εξεταστούν μαθήματα.
  • Κληθήκαμε να δηλώσουμε στο universis μέχρι την Κυριακή 14/06 σε ποια μαθήματα επιθυμούμε να εξεταστούμε την ίδια στιγμή που δεν γνωρίζουμε το πρόγραμμα της εξεταστικής του τρέχοντος εξαμήνου.

Με βάση όλα τα παραπάνω και με κύριο γνώμονα την ίση δυνατότητα πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εξεταστική για όλους/όλες ανεξαιρέτως τους/τις φοιτητές/-τριες αλλά και τη μη περεταίρω επιβάρυνση τόσο των φοιτητών/-τριών όσο και των οικογενειών τους, διαμορφώσαμε τα παρακάτω αιτήματα:

  1. Μέριμνα του Πανεπιστημίου για όσους/όσες φοιτητές/-τριες δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα να συμμετέχουν στην ηλεκτρονική εξεταστική:

Α)Για όσους/όσες βρίσκονται στην Ξάνθη: Χρήση των τεχνικών υποδομών του Πανεπιστημίου, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών μέτρων.

Β)Για όσους/όσες βρίσκονται εκτός πόλης: Εξέταση με ασύγχρονους τρόπους εξέτασης (απαλλακτικές χειρόγραφες εργασίες με παρατεταμένες διορίες).

  1. Χρήση των οπτικοακουστικών μέσων αποκλειστικά για την ταυτοποίηση και την προφορική εξέταση.
  2. Ειδική εξέταση για όσους/όσες φοιτητές/-τριες έχουν κάποια μορφή δυσλεξίας.
  3. Δήλωση εξεταστέων μαθημάτων μη δεσμευτική για τους/τις φοιτητές/-τριες. (Οι φοιτητές/-τριες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν οι ίδιοι χωρίς δεσμεύσεις σε ποια μαθήματα θέλουν να εξεταστούν ακόμα κι αν είναι απόφαση της τελευταίας στιγμής.)
  4. Ενημέρωση του υλικού (διαφάνειες, σημειώσεις) όλων των μαθημάτων που διδάχθηκαν από απόσταση στη διάρκεια του εξαμήνου και να γίνει διαθέσιμο στην πλατφόρμα του eclass
  5. Επαναπροσαρμογή της ύλης ώστε να υπάρχει αναλογικότητα σε σχέση με τις νέες δύσκολες συνθήκες που έγιναν οι παραδόσεις των μαθημάτων.
  6. Αξιολόγηση των φοιτητών/-τριών μέσω απαλλακτικών εργασιών. Μια αξιολόγηση τέτοιου τύπου μπορεί να είναι πιο αντιπροσωπευτική της γνώσης που κατέχει ο/η φοιτητής/-τρια από μια δίωρη ηλεκτρονική εξέταση. Επιπλέον οι ασύγχρονοι τρόποι εξέτασης διευκολύνουν στην αποφυγή τόσο τεχνικών προβλημάτων όσο και του αποκλεισμού φοιτητών/-τριών χωρίς πρόσβαση σε γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση στο ίντερνετ. Εργασίες που για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας μπορούν και να παρουσιάζονται-επεξηγούνται από τους/τις φοιτητές/-τριες.
  7. Αποκατάσταση όσων αδικιών συνέβησαν την πρώτη εβδομάδα της εξεταστικής λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών.
  8. Άμεση συνεδρίαση του Τμήματος Καθηγητών των ΗΜΜΥ για να συζητηθούν τα αιτήματα των φοιτητών.

Σε μία περίοδο πρωτόγνωρη για όλους μας θα πρέπει ο σχεδιασμός υπό τις νέες συνθήκες και δεδομένα να αποτελέσει κομμάτι τριβής μεταξύ των φοιτητών/-τριών και των καθηγητών του τμήματος. Κανένας δεν αποτελεί τον ειδικό αυτό που θα δώσει απαντήσεις για τα πάντα .Το Τμήμα οφείλει να αφουγκραστεί και να υλοποιήσει τα αιτήματα των φοιτητών/-τριών ιδιαίτερα τη στιγμή που το σχέδιο του για ηλεκτρονική εξεταστική φαίνεται να αποτυγχάνει παταγωδώς. Οι φοιτητές/-τριες οφείλουν και πρέπει να έχουν λόγο για το πώς και υπό ποιες συνθήκες θα εξεταστούν, πάντα αναλογιζόμενοι/-ες την διασφάλιση της υγείας της πανεπιστημιακής κοινότητας.