Υπάρχει ένας κινηματογράφος σπουδαίος κι αγαπημένος,  που η Κινηματογραφική Λέσχη της ΦΕΞ προβάλλει με σεβασμό στη δημιουργία. Υπάρχει ένας κινηματογράφος που είναι ωραίος, με τη σκοτεινή αίθουσα, τη μεγάλη οθόνη και το σινεφίλ κοινό.  Ένας κινηματογράφος που αναρωτιέται, που γοητεύει, που  συγκινεί και συνεπαίρνει. Είναι ο Κινηματογράφος των Δημιουργών.  Οι Τρίτες της Κινηματογραφικής Λέσχης της ΦΕΞ 2020

Σχεδιασμός-Επιμέλεια: Γιώργος Μπακαλίδης

 Τις Τρίτες 7 – 14 -21 & 28  Ιανουαρίου 2020
[21.00] Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης
Αφιέρωμα στον Τζόζεφ Λόουζι (Joseph Losey, 1909 – 1984)
«Θα σπαταλάμε άραγε άχαρα τη ζωή μας ανταλλάσοντας κοινοτοπίες;»

Αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και κριτικός του κινηματογράφου. Μολονότι ξεκίνησε να σπουδάζει ιατρική και φιλολογία στο Χάρβαρντ, πολύ σύντομα αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στην τέχνη. Αφορμή γι’ αυτή την αλλαγή πορείας στάθηκε η συνάντησή του στη Μόσχα με τον σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν.

Ο Λόουζι υπήρξε ένας από τους πιο παρεξηγημένους δημιουργούς της εποχής του, αφού η ένταξή του στη διαβόητη μαύρη λίστα του Χόλιγουντ (1951), εξαιτίας των πολιτικών του πεποιθήσεων, τον ανάγκασε να ζητήσει καταφύγιο στην Ευρώπη, αφήνοντας στη μέση μια λαμπρή καριέρα. Στη σκηνοθετική του αντίληψη δέχτηκε τις επιδράσεις του ιταλικού νεορεαλισμού, του γερμανικού εξπρεσιονισμού, καθώς και των Μπέρτολτ Μπρεχτ και Χάρολντ Πίντερ, με τους οποίους συνεργάστηκε στη σκηνή και στην οθόνη.

Από τις περισσότερες από τις 50 ταινίες του, στις οποίες εμφανίζεται με τις διάφορες ιδιότητές του, ξεχωρίζουν οι Μ (1951), Εύα (1962), Η δολοφονία του Τρότσκι (1972), Γαλιλαίος (1973), Δον Τζιοβάνι (1979) κ.ά. Με τις ταινίες του Ο μεσάζων (1971) και Το ατύχημα (1967) απέσπασε το πρώτο βραβείο του φεστιβάλ των Καννών, ενώ υπήρξε υποψήφιος για την απονομή βραβείου σε πλήθος άλλες –ως επί το πλείστον ευρωπαϊκές– διοργανώσεις.