Πολλές συζητήσεις, ιδεολογικά φορτισμένες, το τελευταίο διάστημα και πολύ τοξικό το κλίμα που προκαλείται για θέματα όπως οι παρελάσεις, το προσφυγικό, ακόμη και τα οπαδικά. Τα ΜΜΕ ανάλογα με την τοποθέτησή τους παίζουν το ρόλο τους, εκφράζουν και την άποψή τους αλλά δεν πρέπει να οδηγούν την κατάσταση στα άκρα. Ενδεχομένως στα κοινωνικά δίκτυα, ο καθένας για τον εαυτό του μπορεί να εκφράσει και μια πιο προσωπική άποψη.  Στη δημόσια σφαίρα, όμως οι τοποθετήσεις πρέπει να διέπονται από ευπρέπεια και να μην διεγείρουν πάθη. Διαφορές πάντα θα υπάρχουν και οι άνθρωποι, ακόμη και φίλοι ή συνεργάτες, θα έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις.

Άσχετα με το θέμα αυτό, κρίνοντας από τα τοπικά πολιτικά πράγματα, στην Ξάνθη θα υπάρχουν πάντα και οι γραφικοί  που θεωρούν ότι η κοινωνία πρέπει να γυρίζει γύρω από αυτούς και χτυπάνε τους τενεκέδες για να κάνουν θόρυβο, όταν τους περιθωριοποιούν και τους αγνοούν. Το πρόβλημα ξεκινά όταν κάποιος ασχολείται σοβαρά και δεν γελά μαζί τους όπως ο κάθε νοήμων. Ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα όταν κάποιος τους καθιστά συνομιλητές. Εκει η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά…

Στη Βουλή έφτασε το θέμα της στέγασης του μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου της Ξάνθης μετά την επίκαιρη ερώτηση του Χ. Ζεϊμπέκ. Για το Υπουργείο κλήθηκε να απαντήσει η Υφυπουργός Σ. Ζαχαράκη αλλά είναι γεγονός ότι δεν υπήρξε σαφής απάντηση. Η προηγούμενη κυβέρνηση έδωσε μια λύση. Καλή ή κακή την έδωσε πάντως και άλλαξε για πρώτη φορά το νομικό καθεστώς του σχολείου που εκκρεμούσε δεκαετίες. Τώρα η νέα κυβέρνηση έχει την ευθύνη να αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα και δεν προσφέρει κάτι αν επικρίνει την προηγούμενη. Παρέμβαση έκανε με ανάρτησή του και ο πρώην Υφυπουργός Σ. Γιαννακίδης, επικρίνοντας τους χειρισμούς της κυβέρνησης.

Φαίνεται ότι στην κυβέρνηση υπάρχει μια αμηχανία για το χειρισμό της υπόθεσης και δεν δίνεται λύση, ούτε πρόσκαιρη, ούτε μόνιμη στο πρόβλημα που επανήλθε λόγω της αύξησης των μαθητών. Στη Βουλή, λίγο η απειρία, λίγο το -δικαιολογημένο- τρακ της Υφυπουργού και στην απάντησή της φάνηκε να “αδειάζει” τον Περιφερειάρχη, ο οποίος μίλησε για λύση και αποκλιμάκωσε την κρίση που δημιουργήθηκε στην αρχή της χρονιάς. Και ενώ γονείς, δήμος, περιφέρεια, βουλευτές θέλουν και αναζητούν διέξοδο, το Υπουργείο μοιάζει  εκτεθειμένο στην πολιτική φθορά, αφήνοντας την υπόθεση “στον αέρα”.

Επειδή υπήρξε μεγάλη συζήτηση αυτές τις μέρες για τις παρελάσεις και τους εορτασμούς των επετείων και πολλές διαφορετικές απόψεις για κάποια ρεπορτάζ μας, η θέση μας για τους εορτασμούς είναι σαφής: Οι εθνικοί μύθοι και οι ωραιοποιημένες εκδοχές της ιστορίας δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση. Η επιστημονική προσέγγιση της ιστορίας πρέπει να είναι παρούσα και ουδέτερη στα σχολεία κάθε βαθμίδας. Η ερμηνεία της είναι μια υπόθεση που πρέπει να μένει έξω από την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να μην αποτυπώνει στο σχολείο τη μία ή την άλλη “ιδεολογική ηγεμονία”, όπως ο καθένας την αντιλαμβάνεται.

Ως προς τις παρελάσεις αυτό που πρέπει άμεσα να καταργηθεί οι είναι οι εξέδρες των “επισήμων” και η αναπαραγωγή ενός παρωχημένου καθεστώτος που δεν τιμά τους προγόνους αλλά την εκάστοτε “ελίτ” του σήμερα, ό,τι χρώμα και αν έχει. Ως προς τις μαθητικές παρελάσεις, πράγματι είναι ένα μεταξικό κατάλοιπο, που πρέπει σταδιακά να εκλείψει ώστε να εξοικονομηθούν διδακτικές ώρες στα σχολία για πραγματική ιστορία, αφού οι μισοί από αυτούς που παρελαύνουν αγνοούν το ιστορικό γεγονός που τιμούν. Έτσι οι εορτασμοί θα περιοριστούν στο στρατιωτικό σκέλος, που αποδίδει με το φρόνημα και την πρέπουσα τιμή, αν ομονοούμε ότι αυτός είναι ο πραγματικό σκοπός. Αυτονόητο είναι ότι άλλοι θα συμφωνούμε και άλλοι θα διαφωνούμε…