Την αντίδραση του πρώην Υφυπουργού Οικονομίας Στάθη Γιαννακίδη, προκαλεί η συζήτηση που γίνεται τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο αλλά και σε δημοσίευμα της εφ. “Εμπρός” για το θέμα της χρηματοδότησης του κάθετου άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων και του ποσού 40,5 εκατ. ευρώ που είχε δεσμεύσει για το έργο ο ίδιος.

Απαντώντας σε σχετικές αναφορές που έγινε, αναφέρει ότι η απόφαση ένταξης που έχει υπογραφεί στις 19 Ιουνίου, μετά από τη συνεργασίας με την Εγνατία Οδό Α.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών που υπέβαλαν σχετικό αίτημα και τεχνικό δελτίο, είναι άμεσα διαθέσιμα και αφορούν στην κατασκευή των επόμενων δύο τμημάτων του Κάθετου Άξονα ενώ καλεί την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς να προκηρύξουν άμεσα τους διαγωνισμούς.

Παράλληλα, με την ίδια ανάρτηση υπενθυμίζει ότι έχει επίσης ενταχθεί από το ίδιο η χρηματοδότηση με 3,5 εκατ. ευρώ της μελέτης της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης του Κάθετου Άξονα, του μοναδικού τμήματος που εκκρεμούσε μελετητικά προκειμένου να ολοκληρωθεί συνολικά το έργο και να αποσυμφορηθεί  πόλη της Ξάνθης.

Αναλυτικά η ανάρτηση Γιαννακίδη:

Διαπιστώνουμε σε δημοσίευμα της εφ. “Εμπρός”μια αγωνιώδη προσπάθεια της ΝΔ να αντιστρέψει την πραγματικότητα προκειμένου να απαξιώσει και να αποδομήσει όλα όσα έγιναν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έδωσαν λύση σε εκκρεμότητες ολόκληρων δεκαετιών. Έτσι και στην περίπτωση του έργου του Κάθετου Άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων, το οποίο “ξεκόλλησε” και ξεκίνησε να υλοποιείται επί ΣΥΡΙΖΑ, ισχυρίζονται ότι “δεν έχουν δεσμευτεί” τα 40,5 εκατ. ευρώ που έχουμε εξασφαλίσει για τη χρηματοδότηση της κατασκευής των επόμενων τμημάτων . Τους πληροφορούμε, για να μην ψάχνουν σε λάθος “συρτάρια”, ότι έχουμε ήδη υπογράψει τον Ιούνιο του 2019 την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του σχετικού ποσού που αφορά στη δημοπράτηση των υποτμημάτων «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ και «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ.

Εκτός αν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να καθυστερήσει το έργο με διάφορες παιδαριώδεις προφάσεις ή το θυσιάζει στο πλαίσιο της μείωσης κατά 600 εκατ. ευρώ του ΠΔΕ Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση και τα στελέχη της ΝΔ είναι απολύτως έκθετοι και οφείλουν να προχωρήσουν άμεσα στη δημοπράτηση των επόμενων τμημάτων, με τους πόρους που έχουν εξασφαλιστεί.

Όσον αφορά σκέψεις κάποιων για αλλαγή της χάραξης, προφανώς όποιος το αποφασίσει θα αναλάβει και το πολιτικό κόστος να τινάξει στον αέρα τα χρονοδιαγράμματα ενός έργου που είναι ώριμο μελετητικά και προχωρά στις δημοπρατήσεις. Μια ρεαλιστική πρόταση όμως θα ήταν η βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου Ξάνθης- ΔΕ Σταυρούπολης προκειμένου να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες απαιτήσεις και να αναδείξει περαιτέρω την περιοχή.

Τους υπενθυμίζουμε, για να μην το ψάχνουν επίσης, ότι έχουμε φροντίσει να εξασφαλίσουμε πόρους 3,4 εκατ. ευρώ, που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για την μελέτη και του τελευταίου εκκρεμούς τμήματος του Κάθετου Άξονα, μήκους 6 χλμ που αφορά στην Ανατολική Παράκαμψη Ξάνθης προκειμένου να δημοπρατηθεί άμεσα από την Εγνατία Οδό Α.Ε. και να εξυπηρετήσει τόσο την πόλη της Ξάνθης όσο και τον όγκο της κίνησης που προέρχεται από την ελληνοβουλγαρική μεθόριο αλλά και την περιοχή της Σταυρούπολης.

Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή ματαίωση της δρομολογημένης – με εξασφάλιση της χρηματοδότησης – υλοποίησης των έργων καθιστά την κυβέρνηση της ΝΔ και την Διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε» υπόλογη έναντι των πολιτών της ΑΜΘ”