Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται τα έργα του πρώτου τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων.

Πρόκειται για το τμήμα Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα που είναι και από τα δυσκολότερα καθώς προβλέπει τούνελ και χαραδρογέφυρες ενώ κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, χωρίς υφιστάμενο δίκτυο. Οι φωτογραφίες είναι πράγματι εντυπωσιακές.

Η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος, με προϋπολογισμό 21 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από τα προγράμματα ΥΜΕΠΕΡΑΑ και ΙΝΤΕRREG έγινε το Γενάρη του 2018 και ο εργολάβος εγκαταστάθηκε το Μάιο του ίδιου έτους. Πρόσφατα, από το Υπουργείο Οικονομίας είχαν εξασφαλιστεί επιπλέον 40,5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το τμήμα Μελίβοια-Δημάριο  και τα επόμενα τμήματα καθώς και 3,4 εκατ. ευρώ για τον εκπόνηση της μελέτης της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης, από την Εγνατία Οδό, που παρέμενε το μοναδικό ανώριμο, μελετητικά, τμήμα.

Με την ολοκλήρωση του έργου, που θα αποτελείται από τμήματα διαπλάτυνσης και βελτίωσης του υπάρχοντος οδικού δικτύου καθώς και τμήματα εξ ολοκλήρου νέα, εκτός από τη σύνδεση της χώρας με τη Βουλγαρία, η ορεινή περιοχή του Δήμου Μύκης θα αποκτήσει ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Φωτογραφίες: Χαμδή Χαλίλογλου