Την άποψη ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν δεσμεύεται σε οποιονδήποτε αριθμό προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση εκφράζει με ανακοίνωσή της η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαίδευτικών Ξάνθης. 

Αναλυτικά:

Ο Κυρ. Μητσοτάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του αποκάλυψε το «όραμά» του για τις προσλήψεις, τον δημόσιο τομέα και συνολικά το κοινωνικό κράτος. Η στόχευση είναι πολύ συγκεκριμένη: να διαμορφώσει στην ελληνική κοινή γνώμη την εικόνα ενός σπάταλου και διογκωμένου Δημόσιου Τομέα, ο οποίος φυσικά, δεν έχει ανάγκη από προσλήψεις μόνιμου προσωπικού!

Ο κος Μητσοτάκης δήλωσε ότι δεν είναι διατεθειμένος να δεσμευτεί σε οποιοδήποτε αριθμό προσλήψεων. «Οι ενδεχόμενες προσλήψεις θα γίνουν με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αφού ελέγξει και διαπιστώσει πόσα είναι τα πραγματικά κενά στην εκπ/ση. Για τον κο Μητσοτάκη υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανακατάταξης του προσωπικού του Δημοσίου μέσα από μια διαδικασία αξιολόγησης και κινητικότητας. Για αυτό οι προσλήψεις θα είναι πολύ πιο λελογισμένες αφού, σύμφωνα με τον κο Μητσοτάκη, πρέπει να μειωθεί το αποτύπωμα της παρουσίας του δημοσίου και να δοθεί χώρος στον ιδιωτικό τομέα να αναπνεύσει.»

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που ο κος Μητσοτάκης ξεδιπλώνει το εφιαλτικό του «όραμα» για την εκπαίδευση και γενικά για το κοινωνικό κράτος. Όλος ο νεοφιλελεύθερος- ΄νεοθατσερικός΄,  σχεδιασμός του για τα σχολεία ξεδιπλώνεται σε κάθε ευκαιρία. Σχολεία πέρα από τον έλεγχο του κράτους, με οικονομική και διοικητική αυτονομία. Σχολεία που θα ψάχνουν χορηγούς και γονείς με κουπόνια που θα διαλέγουν σχολεία- «μαγαζιά γνώσης» για τη φοίτηση των παιδιών τους. Σχολεία με δικά τους Αναλυτικά Προγράμματα και εκπαιδευτικούς που θα προσλαμβάνονται και θα  απολύονται από το Διευθυντή- μάνατζερ της σχολικής μονάδας.

            Όσο και να προσπαθεί να κρύψει  ο Κ. Μητσοτάκης τον εμμονικό ιδεολογικό αρνητισμό που τον χαρακτηρίζει απέναντι στον Δημόσιο Τομέα και τους εργαζόμενους, εντούτοις, με κάθε ευκαιρία παρουσιάζει το ιδεολογικό του όραμα: δραστική μείωση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών,(παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση) ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας και απολύσεις!

Δεν  σταματά να μιλάει για την επαναφορά του κανόνα 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις, για το  ‘ξεπερασμένο’  οχτάωρο εργασίας, το ΄παράδοξο΄να παίρνουν οι εργαζόμενοι σύνταξη από τη δουλειά που ξεκίνησαν, για τους εργαζόμενους του Δημοσίου που εργάζονται εις βάρος των φορολογουμένων!

 Η βασική του επιδίωξη λοιπόν, μέσα από αυτές τις στοχευμένες επιθέσεις, που επενδύουν στον κοινωνικό αυτοματισμό, είναι να διαμορφώσουν στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας μια αρνητική εικόνα για τον κοινωνικό και λειτουργικό ρόλο που επιτελούν βασικές δομές του Δημοσίου.

  • Tην ώρα που ο αριθμός των Δημοσίων Υπαλλήλων έχει μειωθεί δραματικά στα μνημονικά χρόνια, και οι εκπαιδευτικοί από το 2008 έχουν μειωθεί κατά 25%, εξακολουθούν να μιλάνε για «διογκωμένο» Δημόσιο!
  • Ενώ οι αποχωρήσεις από την εκπαίδευση την περίοδο 2010-2018 φθάνουν τις 34.000 και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας σήμερα πλησιάζουν το 14% οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών δεν παρουσιάζονται ως αναγκαιότητα αλλά θα γίνουν με πολλά ‘αν’ και ‘εφόσον’! Το πρόγραμμα της ΝΔ μιλά για εξ αποστάσεως εκπαίδευση για κάλυψη κενών σε απομακρυσμένες περιοχές! Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με ακραία νεοφιλελεύθερο πρόσημο, με κατευθύνσεις που υιοθετούν τις εκθέσεις ΣΕΒ και ΕΕ, και με απροκάλυπτο  στόχο τη μετάλλαξη της δημόσιας εκπαίδευσης από προσβάσιμο σε όλους κοινωνικό αγαθό,  σε  αγοραίο είδος που θα διαμορφώνεται και θα εξαρτάται από την αγορά και τα επιχειρηματικά συμφέροντα.
  • Ο Κ. Μητσοτάκης για άλλη μια φορά υπεραμύνθηκε του έργου του στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και έθεσε ως στόχο να «περιορίσει το αποτύπωμα του κράτους»! Να θυμίσουμε ότι επί Υπουργίας του και ως αποτέλεσμα ενός συνολικού τιμωρητικού νομοθετικού πλαισίου είχαμε τις διαθεσιμότητες 2500 εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η διαθεσιμότητα υπήρξε μια ευθεία αμφισβήτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων!

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Απέναντι σε όλη αυτή τη συστηματική και συνεχή επίθεση που πλήττει το κύρος το δημόσιου σχολείου και προοιωνίζει την πλήρη του μετάλλαξη τα σωματεία μας και οι λαλίστατες παρατάξεις, που κινδυνολογούν με κάθε ευκαιρία, έχουν  ‘καταπιεί τη  γλώσσα τους’! Γιατί άραγε;

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 Οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο συνολικά, ευτυχώς, δεν έχουν μνήμη «λωτοφάγου» και δεν θα επιτρέψουν κανένα πισωγύρισμα στο ζοφερό μέλλον της αγοραίας οπισθοδρόμησης! Από την άλλη μεριά, γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η επίθεση αυτή  στο Δημόσιο τομέα μόνο τυχαία δεν είναι! Η θεσμική υποβάθμιση του ρόλου του δημοσίου υπαλλήλου, ο κοινωνικός αυτοματισμός με τον ψεύτικο διαχωρισμό μεταξύ κακού δημόσιου και καλού ιδιωτικού τομέα, η υποβάθμιση της εργασίας αποτελούν βασικά όπλα στη φαρέτρα όσων επιδιώκουν τον κοινωνικό μετασχηματισμό με ακραία συντηρητικούς όρους! Η αναγκαιότητα μαζικών μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση δεν πρέπει να αμφισβητείται από κανένα! Αποτελούν  ξεκάθαρη αναγκαιότητα οι μόνιμες δομές του κοινωνικού κράτους προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και ιδιαίτερα των ευάλωτων και ασθενέστερων