Ικανοποίηση επικρατεί στους μουσουλμάνους Αλεβίτες της Θράκης μετά την έγκριση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στο αίτημά που είχαν υποβάλει το Μάρτιο η «Επιτροπή Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης» . Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις 3-4-5 Αυγούστου. 

Πρόκειται για τις εκδηλώσεις της πάλης με λάδι, το πανηγύρι στο ύψωμα Χίλια του Σουφλίου στον Έβρο, ένα πανηγύρι με θρησκευτική χροιά για τους Αλεβίτες (Μπεκτασήδες), οι οποίοι και διαφοροποιούνται στην όχι μόνο θρησκευτικά αλλά και εν μέσω κάποιων κοινωνικοπολιτικών τριβών γύρω από το Ισλάμ, όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν.

Όπως αναφερει οι περίπου 3.000 εναπομείναντες Μπεκτασηδες της Ελλάδος  κατοικούν στον Έβρο και έχουν τον Τεκέ του Σεγητ Αλή Σουλτάν (Seyyid Ali Sultan Dergahı) 3 χιλιόμετρα έξω  από το χωριό Ρούσα του δήμου Σουφλίου. Εδώ και έξι αιώνες περίπου οι κάτοικοι των γύρω χωριών, διοργανώνουν διάφορες εκδηλώσεις και αγώνες πάλης με επίκεντρο πάντα αυτό το χώρο λατρείας. Από το καλοκαίρι του 2017 υπήρξαν κάποιες τριβές με θρησκευτικούς και πολιτικούς παράγοντες της μειονότητας και μια δεύτερη διοργάνωση που αποδίδουν σε προσπάθεια ελέγχου των Μπεκτασήδων στην Ελλάδα από την “άρχουσα τάξη της μειονότητας”,  αναφέρει ο Κιαμήλ Σιτζάκ Εμίν και η οποία παραγκωνίστηκε από τους κατοίκους και τους περισσότερους παράγοντες.  Παρόλα αυτά και φέτος στις 27-28-29 Ιουλίου θα επιχειρηθεί να διοργανωθούν ξεχωριστές εκδηλώσεις, κάτι που βρίσκει αντίθετους τους Αλεβίτες που το θεωρούν “καπέλωμα” της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

Η σέκτα των Μπεκτασηδων  κατά την διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας  είχε περισσότερη απήχηση στα φτωχά κοινωνικά στρώματα χωριών και κοινοτήτων της Αυτοκρατορίας τα οποία αποτελούνταν από αγρότες και κτηνοτρόφους. Πολλοί αναλυτές και ιστορικοί εκφράζουν την άποψη ότι  η προσέγγιση της  θρησκευτικής σχολής των Δερβίσηδων στα κοινωνικά θέματα  θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως , η εργατική τάξη και κατ επέκταση ένα “αριστερό” ρεύμα της εποχής, σημειώνει σε άρθρο του στο ecoleft.gr και θεωρεί ότι οι κυβερνητικοί παράγοντες στην περιοχή σεβάστηκαν την ιστορική διαδρομή των Μπεκτασήδων. 

Ο ίδιος βρέθηκε στο επίκεντρο αντιδράσεων και δέχθηκε μήνυση και αγωγή ενώ υποστηρίζει ότι αυτά συνέβαιναν και παλιά, κάθε φορά που εναντιωνόταν κάποιος Αλεβιτης κατά της άρχουσας τάξης διωκόταν με βίαιο τρόπο . “Μπορεί να φαίνεται υπερβολή αλλά τα γεγονότα θυμίζουν τον  Σεΐχη Μπεντρεντίν που κρεμάστηκε, μετά από  αποτυχημένη Επανάσταση  το 1416 σε έναν πλάτανο στην αγορά των Σερρών απέναντι από το Εσκί τζαμί. Ο Μπεντρεντίν ήταν ένας Σεΐχης που υπερασπίστηκε την ελευθερία, την ισότητα και τη δικαιοσύνη  ενώ  τα μηνύματά του είναι επίκαιρα και σήμερα . Πολλοί θεωρούν ότι ήταν ο πρώτος μουσουλμάνος σοσιαλιστής .”

Ο συγκεκριμένος τεκές αυτός είναι όλη η περιουσία των Μπεκτασήδων, είναι σε λειτουργία και σε αυτόν βασίζεται η θρησκευτική και πολιτιστική τους παράδοση ενώ χρονολογείται  από το 1353 . Η συγκεκριμένη κοινότητα θεωρεί ότι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να χορηγήσει  άδεια στην «Επιτροπή Μουσουλμάνων Αλεβητων  Θράκης» για τους Αλεβητες – Μπεκτασηδες  ισοδυναμεί με την αναγνώριση της ύπαρξης τους από την πολιτεία.