Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Σταυρούπολης Ξάνθης-Παρανεστίου με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών.  Πρόκειται για τμήμα μήκους 29,7 χιλιομέτρων στο πλαίσιο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη-Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη,
Η αρχή του τμήματος τοποθετείται περίπου στο230ο χιλιόμετρο της υφιστάμενης γραμμής και τελειώνει στη Σταυρούπολη ενώ τις μελέτες έχει κάνει ο ΟΣΕ. Στη νέα αυτή γραμμή προβλέπεται και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη ακόμα μεγαλύτερων ταχυτήτων.

Το έργο περιλαμβάνει:

-Χάραξη νέας μονής γραμμής
-βελτίωση των χαρακτηρηστικών για ταχύτητα, χωρητικότητα και κλίσεις
-αποκατάσταση του παράλληλου δικτύου και κάθετους οδικούς άξονες
-τεχνικά έργα (υδραυλικά, σιδηροδρομικά, οδικά κλπ)
-συντήρηση της νέας μονής γραμμής
-διατήρηση και βελτίωση των υφιστάμενων Σιδηροδρομικών Σταθμών Παρανεστίου και Σταυρούπολης και μία νέα στάση στην περιοχή του Νεοχωρίου.

Πρόκειται για μέρος της νέας γραμμής η οποία αποτελείται από τα τμήματα Θεσσαλονίκη-Καβάλα και Καβάλα-Ξάνθη που έχουν ως κύριο σκοπό την παράκαμψη του σημερινού τμήματος που θα έχει ως αποτέλεσμα την δραστική μείωση της χρονοαπόαστασης του ταξιδιού Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη κατά περίπου 3 ώρες.

Στο σύνολο της η γραμμή (μαζί με την παράκαμψη μέχρι την Ξάνθη) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αποτελούν το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και μέρος του φιλόδοξου διακρατικού σχεδίου Sea2Sea που ενώνει σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με εκείνα της Βάρνας, του Μπουργκάς και του Ρούσε στη Βουλγαρία.

Tα έργα αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τη σύσταση της διακρατικής εταιρείας τόσο από ιδιωτικά κεφάλαια, όσο και από χρήματα της Ε.Ε. που υποστηρίζει σθεναρά το έργο.

Με στοιχεία από -ypodomes.com