Με πρώτο υπογράφοντα το Γρηγόρη Στογιαννίδη, 36 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσά τους και ο Χουσείν Ζεϊμπέκ κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας το φαινόμενο της μην δίνεται στους καταναλωτές η δυνατότητα να αγοράζουν το φθηνότερο καύσιμο αλλά να υποχρεώνονται να βάζουν μόνο ντίζελ κίνησης με πρόσθετα, που είναι ακριβότερο.

Το Κίμενο της Ερώτησης

Θέμα: «Οικονομική επιβάρυνση του καταναλωτή από αποκλειστική διάθεση καυσίμου με την προσθήκη πρόσθετων και μη διάθεση αντίστοιχου απλού καυσίμου χωρίς πρόσθετα»
Στο άρθρο 4, τόσο της ΚΥΑ 147/2015 (ΦΕΚ 293/Β/12-2-2016) περί «Καύσιμων αυτοκινήτων αμόλυβδης βενζίνης», όσο και της ΚΥΑ 76/2016/16 (ΦΕΚ 4217 Β/28-12-2016- Διορθ. σφαλμ. στο ΦΕΚ 241 Β/2-2-17) περί «Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (DIESEL) που χρησιμοποιείται ως καύσιμο κινητήρων», προβλέπεται ότι για τη βελτίωση των χαρακτηριστικών ποιότητας της αμόλυβδης βενζίνης, αλλά και του πετρελαίου κίνησης, επιτρέπεται (όχι επιβάλλεται) η χρήση προσθέτων. Η προσθήκη θα γίνεται με ευθύνη των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα τους για τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται. Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, προς ενημέρωση, αλλά και για τη δυνατότητα προσδιορισμού της παρουσίας του προσθέτου στην αμόλυβδη βενζίνη, υποβάλλουν στη Διεύθυνση Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του Γ.Χ.Κ. λεπτομερή στοιχεία του προσθέτου………»

Επίσης στο άρθρο 95 παρ. 1 της Υ.Α. 91354 /2017 (ΦΕΚ 2983/Β/30-8-2017) περί «Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.)», ορίζεται ότι «Πρατήρια υγρών καυσίμων που διαθέτουν στην κατανάλωση υγρά καύσιμα (πετρέλαιο κίνησης και αμόλυβδη βενζίνη) με τροποποιημένες σε σχέση με τις ελάχιστες επιβαλλόμενες βάσει νομοθεσίας προδιαγραφές, υποχρεούνται να διαθέτουν παράλληλα οπωσδήποτε και το αντίστοιχο καύσιμο με τις ελάχιστες προδιαγραφές.».

Παρατηρείται, ωστόσο, το φαινόμενο πολλά πρατήρια καυσίμων να μην διαθέτουν ως καύσιμο με τις ελάχιστες προδιαγραφές αυτό που υπόκειται στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228 95 οκτανίων για βενζίνη και ΕΛΟΝ ΕΝ 590 Σ.Ο. 2710 19 41 για πετρέλαιο κίνησης σκέτο, αλλά το αντίστοιχο «απλό» με προσθήκη πρόσθετων, με αποτέλεσμα να μην διατίθεται προς τους καταναλωτές το φθηνότερο δυνατό καύσιμο ανά κατηγορία, αλλά να «υποχρεώνονται» να προμηθεύονται αυτό με τη προσθήκη πρόσθετων, το οποίο φυσικά είναι και ακριβότερο.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αντιμετωπισθεί το παρατηρούμενο φαινόμενο κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων να προμηθεύουν στον καταναλωτή ως καύσιμο ελάχιστων απαιτήσεων αυτό με την προσθήκη πρόσθετων (ενώ διαθέτουν οι αντίστοιχες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και το απλό χωρίς πρόσθετα), με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν οικονομικά τον καταναλωτή με ακριβότερο καύσιμο.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Στογιαννίδης Γρηγόριος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αντωνίου Χρήστος
Αραχωβίτης Σταύρος
Γεννιά Γεωργία
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Θεοφύλακτος Ιωάννης
Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)
Καΐσας Δ. Γεώργιος
Καραγιουσούφ Αϊχάν
Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη)
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κατσαβριά-Σιωροπούλου Χρυσούλα
Κοζομπόλη-Αμανατίδη Παναγιώτα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μιχελής Αθανάσιος
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κωνσταντίνος
Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης)
Μουσταφά Μουσταφά
Μπαλαούρας Γεράσιμος (Μάκης)
Ξυδάκης Γ. Νικόλαος
Πάντζας Γεώργιος
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαφιλίππου Γεώργιος
Παρασκευόπουλος Νικόλαος
Παυλίδης Κωνσταντίνος
Ρίζος Δημήτριος
Σεβαστάκης Δημήτρης
Σέλτσας Κωνσταντίνος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσόγκας Γεώργιος