Κομβικής σημασίας ζήτημα για την εκπαίδευση θεωρεί την εφαρμογή της δωρεάν δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο, η παράταξη της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών. Σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:

Η Αυτόνομη Παρέμβαση μέσα από τις τάξεις των Εκπαιδευτικών Ριζοσπαστικής Αριστεράς -ΕΡΑ-χαιρέτησε τη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής φοίτησης των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών στο νηπιαγωγείο από τη νέα σχολική χρονιά-2018/19- ως μέρος της δημόσιας και δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης (άρθρο 33 νόμος 4521/2018), θεσμοθέτηση που δικαίωσε έναν πολύχρονο αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας, των νηπιαγωγών και δασκάλων καθώς και των Εκπαιδευτικών Ριζοσπαστικής Αριστεράς.

Η ΕΡΑ έχει κάθε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένη καθώς ήταν εκείνη η παράταξη που εδώ και χρόνια έθεσε τη διεκδίκηση στη σωστή της βάση: Δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο ως μέρος της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αντιπαλεύοντας τον διαχωρισμό του νηπιαγωγείου από την 12χρονη εκπαίδευση στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο ποτέ δεν χρησιμοποίησε το γνωστό 2+12, παρά μόνο τη 14χρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν  εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ως διεκδίκηση και ως στόχο.

Τις αντιδράσεις για την  υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση στο νηπιαγωγείο όλων των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών τις γνωρίζαμε και τις είδαμε πριν και κατά την ψήφιση του σχετικού νόμου. Προβλέψαμε ότι από μερίδα Δημάρχων και σχολαρχών οι αντιδράσεις θα συνεχιστούν, γι αυτό και καλέσαμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να στηρίξει τον νόμο,  να  συμβάλει με τη στάση της στην άμεση εφαρμογή του και να αγωνιστεί ώστε και στις περιπτώσεις που δεν δύναται να υλοποιηθεί λόγω ελλείψεων σε σχολική στέγη να δρομολογηθεί άμεσα σχέδιο από τους Δήμους και την  κυβέρνηση ώστε ο νόμος να μπορεί να εφαρμοστεί  άμεσα παντού.

Χαιρετίζουμε τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που στις τριμελείς επιτροπές έκφρασης γνώμης για τη δυνατότητα εφαρμογής του νόμου στους Δήμους, τοποθετήθηκαν με γνώμονα την άμεση εφαρμογή του νόμου και δεν συνέβαλαν σε στοχεύσεις άλλων που ήθελαν την ακύρωση του νόμου στην πράξη.

Εξαρχής να τονίσουμε ότι η ΕΡΑ επισήμανε  τα προβλήματα εφαρμογής του σε κάποιους δήμους και γι αυτό κάλεσε να διεκδικήσουμε από δήμους και κυβέρνηση γενναίο πρόγραμμα στήριξης και ανέγερσης νηπιαγωγείων. Όμως ταυτόχρονα επισημαίναμε ότι για  τα όποια προβλήματα, αντί να γίνει προσπάθεια άρσης αυτών, δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται ως δικαιολογία εναντίον του νόμου, πράγμα που εξαρχής η ηγεσία της ΚΕΔΕ, ο ΣΕΒ, και κόμματα (γνωστή η τοποθέτηση των κομμάτων κατά την ψήφιση του νόμου) επιζητούσαν, να μην υπάρξει δηλαδή νόμος για την υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση στο νηπιαγωγείο.

Με έκπληξη όμως διαπιστώσαμε ότι και συνδικαλιστικές παρατάξεις εκπαιδευτικών –κυρίως  κατά τόπους- να βάζουν το κάρο μπροστά από το άλογο και να συμβάλουν έτσι αντικειμενικά στη στόχευση για μη εφαρμογή του νόμου, όλων εκείνων που αντιδρούσαν και στην ψήφισή του.

Δεν πιστεύαμε ότι θα υπάρξει έστω και ένας εκπαιδευτικός που να μην «κατανοεί» ότι είναι απείρως προτιμότερο να υπάρχουν δυσκολίες στην εφαρμογή νόμου, λόγω χρόνιων “παραλείψεων” στις δομές της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, από το να μην υπάρχει καθόλου νόμος ,νόμο μάλιστα που χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα πάλευε να ψηφιστεί.

Όσοι αντιδρούν στην εφαρμογή του νόμου επειδή υπάρχουν προβλήματα κατά τόπους, μάλλον δεν κατανοούν την κρισιμότητα του ίδιου του νόμου για την εκπαίδευση, τους νηπιαγωγούς και τους μαθητές. Δεν κατανοούν και δεν καταλαβαίνουν   ότι η υποχρέωση της πολιτείας-κυβέρνησης και των Δήμων εκ των πραγμάτων αυξάνεται στο να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα εφαρμογής του και ότι από καλύτερες θέσεις διεκδικείς την ίδρυση νέων νηπιαγωγείων όπου υπάρχει ανάγκη, τη στιγμή μάλιστα που είναι γνωστές οι απίστευτες αντιδράσεις από όλο το νεοφιλελεύθερο σύστημα που δεν θέλει να είναι υποχρέωση της πολιτείας η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, αλλά φιλέτο για τις επιδιώξεις του, στο όνομα της αγοράς και του κέρδους.

Παρόμοιες τακτικές είμαστε σίγουροι ότι το εκπαιδευτικό κίνημα και ειδικά οι νηπιαγωγοί θα τις απομονώσουν και θα πράξουν το αυτονόητο: τη στήριξη του νόμου με ταυτόχρονη διεκδίκηση  ανέγερσης νηπιαγωγείων από τους Δήμους και την Κυβέρνηση, την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων, ικανών να καλύψουν τις πρόσθετες ανάγκες με την πρόσληψη με μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών.

Η ΕΡΑ   καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα από τους συλλόγους να συμβάλουν στη δημιουργία κινήματος που θα στοχεύει ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του νόμου και στις περιοχές που έχουν προβλήματα σχολικής στέγης και υλικοτεχνικής υποδομής, προβλήματα που πρέπει να αρθούν με γενναία χρηματοδότηση από την πολιτεία.