Το Βιβλιοπωλείο ΔΥΟ και ο εκδοτικός οίκος Τραυλός  παρουσιάζουν το βιβλίο της Κατερίνας Καλφοπούλου «Ο Γιάννης που αγάπησα:  Ιστορίες ανατροπής στην τάξη των μαθηματικών» την Παρασκευή 2 Μαρτίου και ώρα 20:00 στο χώρο του βιβλιοπωλείου.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν, ο Παπασταθόπουλος Θανάσης μαθηματικός,  και η Καρατζιά Κατερίνα φυσικός.

Η συγγραφέας και το βιβλίο

Η Κατερίνα Καλφοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963. Ο θαυμασμός της για την καθηγήτρια των Μαθηματικών στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου, την ώθησε να σπουδάσει Μαθηματικά. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και, τελειώνοντας τις σπουδές της, εργάστηκε σε φροντιστήρια για είκοσι περίπου χρόνια, ώσπου το 2007 μέσω του ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών, διορίστηκε στο Δημόσιο. Από τότε διδάσκει σε δημόσια σχολεία, εντός και εκτός Θεσσαλονίκης.
Στο μεταξύ έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Εκπαίδευση, εστιάζοντας στην Κοινωνιογλωσσολογία, στην εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη (action research) και στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Η διπλωματική της εργασία με θέμα “Από το αυτόνομο στο ιδεολογικό μοντέλο μαθηματικού γραμματισμού”, αποτελεί διδακτική πρόταση που προϋποθτέτει την αλλαγή παραδείγματος στη διδασκαλία των Μαθηματικών.
Από το 2006, ως εκπρόσωπος της Ομάδα ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ, διοργάνωσε “Σεμινάρια για τη Μέση Εκπαίδευση” στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης και συντόνισε μαθητικές λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας, σε σχολεία και σε άλλους φορείς, καθώς και λέσχες ανάγνωσης ενηλίκων.
Προσφέρει εθελοντική εργασία σε ό,τι προάγει τη φιλαναγνωσία και τα Μαθηματικά, όπως τα Πολιτιστικά Προγράμματα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, από όπου έχει βραβευτεί για τη συνολική προσφορά της. Παράλληλα, υλοποιεί Περιβαλλοντικά Προγράμματα, με στόχο τη διασύνδεση των Μαθηματικών με τα προβλήματα του περιβάλλοντος και έχει βραβευτεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο διαγωνισμό “Καλύτερη Περιβαλλοντική Δράση 2014-2015” για το πρόγραμμα “Η περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από τη μαθηματική δραστηριότητα”, που υλοποίησε με τους μαθητές της.
Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνεται η μελέτη των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη μετάβασή τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και ειδικά οι δυσκολίες στην εκμάθηση της Άλγεβρας.
Διατηρεί την ιστοσελίδα “Μαθηματικά + Λογοτεχνία”, (www.mathandliterature.blogspot.com), όπου, εκτός από τα “επεισόδια” από τη σχολική τάξη δημοσιεύει προτάσεις και κριτικές για λογοτεχνικά βιβλία και για βιβλία εκλαΐκευσης των Μαθηματικών και των Επιστημών