Σε ανακοίνωσή που διένειμε η Αυτόνομη Παρέμβαση Ξάνθης υπερασπίζεται το άρθρο του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. 

Η ανακοίνωση της ΕΡΑ-Αυτόνομη Παρέμβαση, αναφέρει:

Ενόψει της αυριανής ψήφισης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την καθιέρωση της δίχρονης, υποχρεωτικής, προσχολικής εκπαίδευσης στα νηπιαγωγεία (άρθρο 33) παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες τη σφοδρή επίθεση που δέχεται η κυβέρνηση από ΚΕΔΕ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΠΑΣΥΒΝ και ΠΟΣΙΠΣ.

Ο εναγκαλισμός όλων αυτών ενάντια στη θεσμοθέτηση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στο  δημόσιο νηπιαγωγείο και  το αίτημα της ΚΕΔΕ για εκχώρηση των νηπιαγωγείων στους δήμους συνιστά απροκάλυπτη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση.

Ο ΠΑΣΥΒΝ με επιχειρήματα από τη νεοφιλελεύθερη Ευρώπη, τον ΟΟΣΑ και την ανάλογη  βιβλιογραφία  συντάσσεται μαζί τους. 

Παραπληροφορούν και φτάνουν στο σημείο να κάνουν συκοφαντικές αναφορές για το δημόσιο νηπιαγωγείο και τους νηπιαγωγούς ντύνοντας τες μάλιστα με «επιστημονικότητα». Η ΕΡΑ δεν έχει κανέναν λόγο -δεν το έκανε και δεν θα το κάνει ποτέ- να καταφερθεί κατά εργαζομένων, αντίθετα ήταν εκείνη που και με ανακοινώσεις της στήριξε και στηρίζει οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισης των σπουδών όλων των επαγγελμάτων και  ειδικά όσων ασχολούνται με παιδιά.

Ανησυχούμε όμως βαθιά βλέποντας και διαβάζοντας την ανακοίνωση της ΠΑΣΥΒΝ η οποία αντί να επιχαίρει που το Τμήμα του ΤΕΙ θα γίνει Τμήμα Πανεπιστημιακό, βάλει κατά του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών, βάλει κατά της 14χρονης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, φτάνοντας στο σημείο να θέλουν διά του «λόγου» και διά των ανακοινώσεων  να μετατραπούν και σε όψιμους «υπερ-επιστημονικούς» κριτές. Σεβόμενοι τους φοιτητές των Τμημάτων των ΤΕΙ, όσους αποφοίτησαν ως νηπιοβρεφοκόμοι από τα τμήματα της ΣΕΥΠ και εργάζονται στους βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς δεν έχουμε σκοπό να συμβάλουμε σε μια αντιπαράθεση που δεν είναι δική μας στόχευση. Δυστυχώς όμως η ΠΑΣΥΒΝ διασπείρει αναλήθειες που προκαλούν τον κοινό νου, κάνοντας λόγο για κλείσιμο δομών και απολύσεις εργαζομένων.ενώ τα στοιχεία, οι αριθμοί και η πραγματικότητα λένε ότι πολλά παιδιά 2,5 – 4 ετών αποκλείονται από τους παιδικούς σταθμούς λόγω έλλειψης δομών ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των παιδιών με διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών.

Σε μία κοινωνία που στηρίζεται στις αξίες της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, ο δημόσιος χαρακτήρας της Παιδείας και της Εκπαίδευσης είναι αδιαμφισβήτητος. Αυτόν το χαρακτήρα υποστηρίζει και υπερασπίζεται η σημερινή κυβέρνηση με την επιλογή της να διευρύνει την υποχρεωτική παρεχόμενη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και στα παιδιά 4-5 ετών, σε αντίθεση με άλλες πολιτικές δυνάμεις που προωθούν ένα μοντέλο εκπαίδευσης, το οποίο στηρίζεται στον νεοφιλελευθερισμό, δηλαδή στην σταδιακή απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση να παρέχει δημόσια, δωρεάν και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλα τα παιδιά με απώτερο σκοπό την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

«Η αδυναμία της Πολιτείας μέχρι σήμερα να προσφέρει δημόσια δωρεάν και ποιοτική προσχολική αγωγή σε όλα τα παιδιά, έχει εκθρέψει μια «παιδαγωγική βιομηχανία» που εισπράττει από τις χειμαζόμενες ελληνικές οικογένειες εκατομμύρια ευρώ. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα δίδακτρα στους παιδικούς σταθμούς για την προνηπιακή τάξη είναι ίσα, ή και ξεπερνούν τα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ακριβά ιδιωτικά σχολεία και μάλιστα την ώρα που το προσωπικό (συνήθως απόφοιτοι ΙΕΚ, ή ΤΕΙ) αμείβονται με ψίχουλα. Οι επιχειρηματίες του χώρου βλέπουν με ιδιαίτερη δυσαρέσκεια την πρόθεση της πολιτείας να θεσπίσει υποχρεωτική δημόσια προσχολική αγωγή. Πλέον, χάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας. Δείχνουν ότι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν  στη νέα πραγματικότητα, εμμένοντας σε πρακτικές του παρελθόντος και ποντάροντας, όχι στην ποιότητα, αλλά στο φτηνό εργατικό δυναμικό και με έμφαση στη φύλαξη κι όχι στην αγωγή.»(http://www.oiele.gr/υποχρεωτικη-η-εφαρμογη-του-νομου- )

Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ)   λέμε ότι η δημόσια εκπαίδευση είναι μορφωτικό δικαίωμα όλων των παιδιών και είναι το όπλο της κοινωνίας κατά των ανισοτήτων και των αποκλεισμών.

Άλλωστε η  κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να  συμμετέχουν το 95% των παιδιών από 4 ετών μέχρι τη φοίτηση τους στο δημοτικό σχολείο στην προσχολική εκπαίδευση (Ευρωπαϊκό Στρατηγικό Πλαίσιο «ΕΚ2020»).

Θεωρούμε ότι η κυβέρνηση με τη ψήφιση του νομοσχεδίου εφαρμόζει ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ πολιτική με την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει θέσεις για περισσότερα παιδιά ηλικίας από 2,5 – 4 ετών στους παιδικούς σταθμούς, ικανοποιώντας τις ανάγκες των εργαζομένων γονέων.

Είμαστε πεισμένοι ότι η ψήφιση του άρθρου 33 του νομοσχεδίου όπως το προτείνει το Υπουργείο Παιδείας θα καταγραφεί  ως ιστορική εκπαιδευτική τομή και αυτοί που σήμερα το πολεμούν -μη κατανοώντας την ιδεολογική αγοραία στόχευση της πλειοψηφίας της ΚΕΔΕ, της ΝΔ και των επιχειρηματιών εκπαίδευσης- σύντομα θα διαπιστώσουν το λάθος τους, διότι όλοι ξέρουν κατά βάθος ότι η διεύρυνση σε όσο το δυνατόν περισσότερες ηλικίες  της υποχρέωσης του κράτους για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευσης όχι μόνο πρόβλημα δεν είναι, αλλά αντίθετα αποτελεί μορφωτικό και κοινωνικό δικαίωμα.