Διήμερη επίσκεψη στην περιοχή της ΑΜΘ πραγματοποίησε ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από το σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευσης Γιώργο Κοτσυφάκη.

Στην Ξάνθη ο Υφυπουργός είχε συναντήσεις με συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης καθώς και εκπαιδευτικές δομές. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην επαγγελματική εκπαίδευση με τις επισκέψεις στο 1ο-2ο ΕΠΑΛ και το ΕΠΑΛ Γλαύκης.

Λίγο μετά το μεσημέρι ο Υφυπουργός, συνοδευόμενος από το γραμματέα της Νομαρχιακής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Γιώργος Χατζηθεοδώρου παραχώρησε συνέντευξη τύπου για τα αποτελέσματα της επίσκεψής του.

Να καταλάβει η κοινωνία ότι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι ισότιμα

Όπως τόνισε στόχος είναι σε λίγα χρόνια η ελληνική κοινωνία και η οικογένεια να  αναγνωρίζει ότι το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο είναι ισότιμα, όχι μόνο τυπικά αλλά και ουσιαστικά. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Παιδείας, συχνά ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ έχει καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές από τον αντίστοιχο των ΓΕΛ αλλά αυτό είναι κάτι για οποίο πρέπει να πειστεί και η κοινωνία. “Μέχρι να κατακτήσουμε την πλήρη ισοτιμία και στη συνείδηση της κοινωνίας, θα πρέπει να υπάρχουν θετικές διακρίσεις για όσο διάστημα κρίνεται απαραίτητο” είπε, μεταξύ άλλων

Όπως σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, είναι σε εξέλιξη διάφορες πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ, τόσο στο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και στη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Αιχμή αυτών των πολιτικών είναι το πρόγραμμα μαθητείας που απευθύνεται σε επιχειρήσεις, όπου μπορεί να απασχοληθεί ο απόφοιτος για ένα διάστημα με ένα μικρό αντίτιμο.

“Μιλάμε για τα παιδιά μας και είναι ένα πρόγραμμα προς όφελος όλων μας” ανέφερε και απευθύνθηκε στους επιχειρηματίες “Ας μιλήσουν με όσους τόλμησαν και μπήκαν στο πρόγραμμα και βλέπουν ότι οι απόφοιτοι είναι τόσο ώριμοι όσο και με υψηλό επίπεδο γνώσεων που σημαίνει ότι μπορούν να σταθούν καλά στις ανάγκες της αγοράς και να προσαρμοστούν στο εργασιακό περιβάλλον. Οι περισσότεροι μαθητές που πήραν μέρος στο πρόγραμμα μαθητείας, στη συνέχεια προσελήφθησαν ως κανονικοί εργαζόμενοι, δείχνοντας πόσο ωφέλιμοι είναι για τις ίδιες τις επιχειρήσεις.”

Παράλληλα αναφέρθηκε και στην ανάγκη οι δημόσιοι φορείς να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα μαθητείας ενώ επισήμανε και τα προβλήματα που εντοπίζονται στη γραφειοκρατία και μελετώνται από το Υπουργείο. “Μεγάλο βάρος δίδεται στην αναμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού και των αναλυτικών προγραμμάτων και εκεί εστιάζουν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Σήμερα οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης σε επιπλέον ποσοστό 1% των εισακτέων, που θα αυξηθεί σε 5% από τη φετινή χρονιά.”

Τι είπε για Νηπιαγωγεία – Νομική

Ερωτηθείς για το θέμα των νηπιαγωγείων της μειονότητας ο Υφυπουργός Παιδείας δεν θέλησε να τοποθετηθεί με λεπτομέρειες καθώς δεν αποτελεί δική του αρμοδιότητα ενώ παρέμβαση έκανε ο Γραμματέας της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ που σημείωσε ότι τα Νηπιαγωγεία λειτουργούν με αναλυτικό πρόγραμμα για την ελληνική γλώσσα και αυτό που εντάσσεται πιλοτικά είναι μια υποστηρικτική δράση για την ύπαρξη ενός εκπαιδευτικού με γλώσσα στήριξης/

Αναφορικά με το θέμα της Νομικής Σχολής στην Πάτρα, ο Δ. Μπαξεβανάκης ανέφερε ότι το θέμα είναι ακόμη προς συζήτηση και το Πανεπιστήμιο της Πάτρας είναι πιθανό να στεγάσει ένα τμήμα αν αποφασιστεί διευκρινίζοντας ότι δεν θα αυξηθεί ο συνολικός αριθμώς εισακτέων αν υπάρξει νέο τμήμα. Σε σχέση με την συγχώνευση του ΤΕΙ ΑΜΘ ανέφερε ότι κανείς δεν κατηγορεί το ΔΠΘ επειδή έχει κάποια δικαστικά ζητήματα και δεν το απορρίπτει καθώς το θέμα παραμένει ως είχε, αρκεί και το ΤΕΙ ΑΜΘ να επιθυμεί να συζητήσει με το Δημοκρίτειο.

Πριν την έλευση του Πρωθυπουργού, διαμαρτυρία πραγματοποίησε στην πλατεία ομάδα φοιτητών από το Σύλλογο Οικοτρόφων Φοιτητών της Πολυτεχνικής Ξάνθης.