Στην αντεπίθεση πέρασε η αντιπολίτευση για το θέμα του Παιδικού Σταθμού στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίασε την Τετάρτη. 

Η συνεδρίαση διεξήχθη στον απόηχο της ακύρωσης της απόφασης για την αγορά του Παιδικού Σταθμού χωρίς απόλυτη πλειοψηφία από την προηγούμενη συνεδρίαση. Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης άσκησαν σκληρή κριτική και αρχικά διάβασαν την κοινή ανακοίνωση των τριών παρατάξεων (Κοινωνία Δημοτών, Νέα Εποχή, Πολίτες για την Ξάνθη) που επιτέθηκε για την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι δεν τίθεται μόνο “θέμα νομιμότητας και ανικανότητας αλλά και ευτελισμού του κύρους του Δήμου και της Αυτοδιοίκησης” και ζητούν παρέμβαση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(παρακάτω η ανακοίνωση)

Πάνω στη θέμα υπήρξαν απαντήσεις τόσο από το Δήμαρχο που αντέκρουσε την κριτική λέγοντας ότι ενεργεί με βάση το συμφέρον του Δήμου και των παιδιών και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ο οποίος επιχείρησε να ρίξει τους τόνους και είπε ότι πρόκειται για μια απόφαση που απλώς δεν εγκρίθηκε στον έλεγχο νομιμότητας.

Πρόταση για κατασκευή νέου παιδικού στη Λ. Πύργου

Όμως τα στελέχη της αντιπολίτευσης είχαν ετοιμάσει και μια έκπληξη καθώς στη συνέχεια κατατέθηκε μια αντι-πρόταση που συνυπογράφουν οι σύμβουλοι των παρατάξεων Φανουράκη,Μπαντάκ (πλήν του Σ. Γουναρίδη), Καμαρίδη, Ανταμπούφη, Κολλάρου και οι ανεξάρτητοι Τσέπελης- Πυρνάρη και υποστηρίζουν ότι εφόσον ο Δήμος ενδιαφέρεται για τη στέγαση 20 παιδιών στον πρώην παιδικό “Γέλα Χαμογέλα” που θα κοστίσει 200.000 ευρώ, προτείνουν την κατασκευή παιδικού σταθμού στην ίδια περιοχή, σε χαρακτηρισμένο χώρο 2 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του Δήμου, που βρίσκεται στην περιοχή Λευκού Πύργου κοντά στη ΔΕΥΑΞ.

Επιπρόσθετα κατέθεσαν στο δημοτικό συμβούλιο διαγράμματα και το ΦΕΚ με το χαρακτηρισμό της έκτασης ενώ σημείωσαν ότι με βάση τους όρους δόμησης προδιαγραφές o Δήμος μπορεί ανεγείρει κτίριο μέχρι και 1.500 m2 με καλύτερες υποδομές από αυτές των 180 m2 του ιδιωτικού κτιρίου που θέλει να αγοράσει ο Δήμος. Στην επιστολή τους οι 15 σύμβουλοι ζητούν να συζητηθεί σε επόμενο Συμβούλιο το θέμα της καταρχήν έκφρασης γνώμης για την ανέγερση του παιδικού σταθμού !

Ο Γ. Κολλάρος διευκρίνισε ότι συνυπογράφει την πρόταση για να έρθει στο συμβούλιο και δεν συμφωνεί απαραίτητα με το σκεπτικό που εξέφρασε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Μανώλης Φανουράκης.  (Η ανακοίνωση παρακάτω)

Καταγγέλουν πλαστογραφία σε απόφαση

Όλη η συνεδρίαση κύλησε με έντονους τόνους και επιθέσεις από την αντιπολίτευση καθώς και λευκές ψήφους από τους ανεξάρτητους συμβούλους καθώς και τους “αντάρτες” της πλειοψηφίας. Ειδικότερα στο θέμα της έγκρισης της τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΞ μετά τη σχετική απόφαση Δήμαρχος και συμπολίτευση συμφώνησαν να αναβληθεί λόγω απουσίας του Προέδρου της Επιχείρησης. Όμως κατήγγειλαν ότι στην εισήγηση του θέματος διαπιστώνουν ότι τροποποιηθεί η αρχική απόφαση του Δ.Σ. όπως αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ενώ ο Ι. Καμαρίδη κατήγγειλε πιθανή πλαστογραφία λέγοντας ότι  απόφαση που περιλαμβάνεται στις εισηγήσεις μνημονεύει νόμο που έχει ψηφιστεί μεταγενέστερα !

Στην ίδια συνεδρίαση σε ανακοίνωση της Κοινωνίας Δημοτών εκφράστηκε η ενόχληση 231  κατοίκων του Ευμοίρου που κατηγορούν τη δημοτική αρχή για αδιαφορία. Την επιστολή διάβασε ο Μιχάλης Ρεκάρης ενώ παραβρέθηκε και ο Γ. Παπαδόπουλος από τον οικισμό ενώ ο Δήμαρχος ζήτησε να διαβιβαστεί στην τοπική κοινότητα του Ευμοίρου.

Η πρόταση 5 παρατάξεων για ανέγερση νέου παιδικού σταθμού

ΘΕΜΑ: Κατ’ αρχήν λήψη απόφασης έκφρασης γνώμης για την κατασκευή Παιδικού Σταθμού σε χαρακτηρισμένο χώρο στην περιοχή Λευκού Πύργου.

ΣΧΕΤΙΚΑ: ΦΕΚ 389/28-5-2001/τ. Δ΄

Έχοντας υπόψη το παραπάνω σχετικό ΦΕΚ (απόφαση 484/24-4-2001 του Γ.Γ. Περιφέρειας Αν. Μα-Θ) προτείνουμε να ενταχθεί ως θέμα συζήτησης στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δ. Σ. η κατασκευή Παιδικού Σταθμού σε χαρακτηρισμένο χώρο του Δήμου Ξάνθης στην περιοχή Λευκού Πύργου.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 του παραπάνω σχετικού, τροποποιήθηκε το ρυμοτομικό σχέδιο Ξάνθης στην περιοχή Λευκού Πύργου με τον χαρακτηρισμό της εν λόγω περιοχής σε χώρο Διοίκησης (κτίριο παλιού Νοσοκομείου) – Γυμνασίου, Λυκείου (3ο ΓΕΛ Ξάνθης) – Παιδικού Σταθμού.

Με μια  κατ’ αρχή τεχνική προσέγγιση του θέματος, λαμβάνοντας υπόψη ότι το εμβαδόν του οικοπέδου του Παιδικού Σταθμού ανέρχεται σε 2.500,00 Μ2 , με βάση τους όρους δόμησης που ισχύουν στην περιοχή  διαπιστώνεται ότι μπορεί να αναγερθεί παιδικός σταθμός συνολικού εμβαδού 1.500 μ2 περίπου.  

Με δεδομένο το ενδιαφέρον του Δ.Σ. για την ενίσχυση των υποδομών των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Ξάνθης αλλά και την σταθερή επιδίωξή μας να συνεισφέρουμε με τις προτάσεις μας στην καλή λειτουργία του Δήμου μας, προτείνουμε να πραγματοποιηθεί μια πρώτη κατ’ αρχήν συζήτηση για την κατασκευή (ενδεχομένως ελαφριά-προκάτ ) παιδικού σταθμού. Για να είναι αποτελεσματικότερη η συζήτηση, προτείνουμε να συνοδεύεται η εισήγηση της πρότασής μας από σημείωμα των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου μας με τις κατ΄ αρχήν επισημάνσεις τους.  

Η πρότασή μας υποβάλλεται στο πλαίσιο των τελευταίων συζητήσεων του Δ.Σ. Ξάνθης σχετικά με την ανάγκη ύπαρξης χώρων για τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών και σχετίζεται με την εκμετάλλευση των χώρων που ανήκουν στον Δήμο Ξάνθης. Ως πλεονεκτήματα της πρότασης μας θεωρούμε το γεγονός ότι ο χώρος χαρακτηρίζεται  στο ρυμοτομικό σχέδιο ως χώρος Παιδικού Σταθμού, ανήκει στον Δ. Ξάνθης και είναι τέτοιος που επιτρέπει την κατασκευή υποδομών για αυξημένο αριθμό παιδιών, κάτι που καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες του Δήμου μας.

Untitled-1

Η ανακοίνωση των τριών παρατάξεων για την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ.

 

Δεν μας εξέπληξε η απόρριψη της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την αγορά ακινήτου (Παιδικού Σταθμού) κατά τον έλεγχο νομιμότητας. Προηγήθηκε παρόμοια απόρριψη απόφασης του ΣΔΑΝΞ για έργο 5.000.000, με κίνδυνο απένταξης του από τη
χρηματοδότηση. Οι δημότες το έχουν εμπεδώσει πια.

Το γινάτι, η εκδικητική αντιπαράθεση, η προχειρότητα, η ανικανότητα, το θεαθήναι, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της διοίκησης του Δήμου. Κοντεύει οι αποφάσεις που απορρίπτονται να είναι περισσότερες από τις αποφάσεις που εγκρίνονται.

Αν αντί της εξυπηρέτησης των ημετέρων και της τιμωρίας των πολιτικών τους αντιπάλων με την ίδια θέρμη προωθούσαν τα συμφέροντα του Δήμου και των δημοτών, θα ήμασταν ο καλύτερος Δήμος της Ελλάδας. Αντ’ αυτού έχουμε γίνει η διασκέδαση των υπηρεσιών και των άλλων δήμων. Όλα αυτά γίνονται με την ευθύνη όλων των θεσμικών αιρετών, με
κύριους πρωτεργάτες τον κ. Δήμαρχο και τον κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, οι οποίοι λειτουργούν ακόμη και αντίθετα από τις εισηγήσεις των υπηρεσιών και των νομικών του Δήμου.

Οι συμπεριφορές τους αξίζουν ελέγχου από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης και τη Δικαιοσύνη. Όχι γιατί είναι σωστό να διοικούν τον Δήμο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Αλλά γιατί είναι δυστυχώς ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η συνεχής παράβαση των καθηκόντων των αιρετών, ο εξευτελισμός όλων μας και η απαξίωση του Δημοτικού Συμβούλιου και του Δήμου Ξάνθης.