Δημοσιεύεται μεταφρασμένη στα Ελληνικά το πρώτο μέρος της συνέντευξης που έχει δημοσιευθεί το Νοέμβριο του 2014 στο τεύχος 82 του τουρκοελληνόφωνου πολιτικού περιοδικού Αζινλίκτσα.

Μια δίκη διαθήκης που φτάνει από τη Δυτική Θράκη στην Αθήνα, την Κωνσταντινούπολη και τις Βρυξέλλες!

Όταν το 2008 έλαβε τέλος ο γάμος, που διήρκησε 44 χρόνια, του Μουσταφά Μολλά Σαλήχ και της Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ από την Κομοτηνή με το θάνατο του πρώτου, ποιος θα έλεγε ότι θα έρθει στην επικαιρότητα το Ισλαμικό Οικογενειακό και Κληρονομικό Δίκαιο που εφαρμόζεται στη Δυτική Θράκη λόγω μια διαθήκης που άφησε το ζευγάρι το 2003 και η δίκη τους, που συνεχίζεται εδώ και 7 χρόνια, θα έπαιρνε μια πολύ διαφορετική διάσταση!

Η κα. Χατιτζέ, γεννημένη το 1950, παντρεύεται το 1964 με τον κ. Μουσταφά. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της κα. Χτιτζέ το ζευγάρι από την Κομοτηνή έχει μια ευτυχισμένη και ήρεμη ζωή. Η μεγαλύτερη τους θλίψη είναι το γεγονός ότι δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδιά. Όμως ο ένας αντλεί δύναμη από τον άλλο και συνεχίζουν το γάμο του και έχουν μια πετυχημένη επιχειρηματική ζωή. «Ότι κερδίσαμε το κερδίσαμε μόνοι μας, δεν μας τα κληρονόμησαν οι γονείς μας» λέει η κα. Χατιτζέ.

Με την πάροδο των χρόνων αποκτούν καταστήματα, διαμερίσματα στην Ελλάδα στην Κομοτηνή και στη Τουρκία στην Κωνσταντινούπολη. Τα χρόνια προχωρούν και το ζευγάρι μια μέρα αποφασίζει: μιας και δεν έχουν παιδιά συμφωνούν ότι αν πεθάνει ένας εκ των δυο η περιουσία τους να μείνει στον άλλον που θα είναι εν ζωή. Και έτσι πηγαίνουν σε έναν συμβολαιογράφο στην Κομοτηνή και ο καθένας τους συντάσσει από μια διαθήκη χωριστά.

Στη διαθήκη του ο Μουσταφά Μολλά Σαλήχ σε περίπτωση του θανάτου του αφήνει ως μοναδική κληρονόμο τη σύζυγο του κα. Χατιζέ Μολλά Σαλήχ. Παρομοίως, η κα. Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ αφήνει αποκλειστικό κληρονόμο, σε περίπτωση του θανάτου της, τον σύζυγο της κ. Μουσταφά Μολλά Σαλήχ. Μιας και το ζεύγος δεν έχει παιδιά, σκέφτονται να μη γίνουν βάρος σε άλλους.

Καταλαβαίνω ότι σε αυτά που διαβάσατε μέχρι εδώ φαίνεται πως δεν υπάρχει κάποιο παράξενο γεγονός. Όμως αυτή η ιστορία διαθήκης του κ. Μουσταφά και της κα. Χατιτζέ μετατρέπεται σε μια αλυσίδα πολύπλοκων δικών λόγω του ότι οι Μουσουλμάνοι που ζουν στην περιοχή της Δυτικής Θράκης στην Ελλάδα υπάγονται στο Ισλαμικό Οικογενειακό και Κληρονομικό Δίκαιο. Διότι οι δυο αδερφές του θανόντος, ζητούν η μοιρασιά της κληρονομιάς του κ. Μουσταφά Μολλά Σαλήχ να γίνει σύμφωνα με το Ισλαμικό Οικογενειακό και Κληρονομικό Δίκαιο. Ο γιος της μιας εκ των δυο αδελφών είναι ο Αϊχάν Σιακήρ, ο οποίος ταυτόχρονα είναι και δικηγόρος. Στη τελική καταθέτουν αγωγή για την ακύρωση της διαθήκης με την αιτιολογία ότι σύμφωνα με το κληρονομικό δίκαιο των Μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης τα ζευγάρια δεν μπορούν να αφήσουν διαθήκη ο ένας στον άλλον και ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο Αστικός Κώδικας.

Αρχικά τα τοπικά δικαστήρια (πρώτα το Πρωτοδικείο και ύστερα το Εφετείο) απορρίπτουν το αίτημα ακύρωσης της διαθήκης. Η υπόθεση φτάνει μέχρι τον Άρειο Πάγο, που είναι το ανώτατο δικαστήριο στην Ελλάδα.

Ο Άρειος Πάγος, σε αντίθεση με τα τοπικά δικαστήρια, αποφασίζει ότι οι Μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες κάτοικοι της Δυτικής Θράκης δεν μπορούν να κάνουν διαθήκη σύμφωνα με το Ισλαμικό Οικογενειακό και Κληρονομικό Δίκαιο και η υπόθεση να συζητηθεί ξανά από το ίδιο δικαστήριο αλλά από διαφορετικούς δικαστές.

Την ώρα που συνεχίζονται οι δικαστικές διαδικασίες τραβά την προσοχή η προσφυγή στο ΕΔΔΑ καθώς και οι αγωγές που ασκούνται στη Τουρκία.

Είναι δυνατόν να εφαρμόσουν τα Τουρκικά δικαστήρια, που κινούνται σύμφωνα με το Αστικό Δίκαιο, τις αποφάσεις που εκδίδουν τα Ελληνικά δικαστήρια σύμφωνα με το Ισλαμικό Δίκαιο;

Όμως μέχρι σε ποιο σημείο ισχύει για τους Μουσουλμάνους το Ισλαμικό Οικογενειακό και Κληρονομικό Δίκαιο, που εφαρμόζεται για τους Μουσουλμάνους που ζουν στην περιοχή της Δυτικής Θράκης στην Ελλάδα;

Η περίπλοκη διαδικασία, όπως την ονομάσαμε και προηγουμένως, που ξεκίνησε με τις διαθήκες του κ. Μουσταφά και της κα. Χατιτζέ μας μισανοίγει τουλάχιστον την πόρτα ώστε να βρούμε απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα την υπόθεση, ως Αζινλίκτσα πήραμε συνέντευξη και από τις δυο πλευρές.

Πριν ξεκινήσετε να διαβάσετε τις συνεντεύξεις, πρέπει να σας περιγράψουμε τους αντιδίκους.

Γνωρίζετε πλέον την κα. Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ, όπως σας την περιγράψαμε νωρίτερα, είναι η σύζυγος του Μουσταφά Μολλά Σαλήχ, ο οποίος απεβίωσε το 2008. Η κα. Χατιτζέ έχει και μια αδελφή. Ο σύζυγος της αδελφής της είναι ο κ. Ισμαήλ Ουνάϊ.

Στο πρώτο μέρος της συνέντευξης μας μιλήσαμε με την κα. Χατιτζέ και τον σύζυγο της αδελφής της, τον κ. Ισμαήλ Ουνάϊ.

Ενώ στο δεύτερο μέρος σας μεταφέρουμε τη συνέντευξη μας με τον δικηγόρο Αϊχάν Σιακήρ που μιλά στο όνομα της άλλης πλευράς.

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

“ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΟΥ!”
Του Εβρέν Δεδέ, ΑΖΙΝΛΙΚΤΣΑ, Τεύχος 82 – Νοέμβριος 2014

Αποκλειστική και μοναδική συνέντευξη της Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προαιρετική εφαρμογή της Σαρίας στη Θράκη! Τι είπε; Τι έζησε;

Κυρία Χατιτζέ ας γνωρίσουμε πρώτα εσάς.

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ. Είμαι γεννημένη το έτος 1950. Παντρεύτηκα τον Μουσταφά Μολλά Σαλήχ το έτος 1964.

Μάλλον ζήσατε συνέχεια στην Κομοτηνή;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι

Μετά από μια μακρά συμβίωση απεβίωσε ο σύζυγος σας.

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι απεβίωσε το έτος 2008. Ζήσαμε μια πολύ ήσυχη ζωή για 44 χρόνια.

Από ότι κατάλαβα μετά τον θάνατο του συζύγου σας άρχισαν να εξελίσσονται τα πράγματα

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι άρχισαν από τη δεύτερη κιόλας μέρα.

Τι συνέβη; Μετά τον θάνατο του συζύγου σας προέκυψαν κληρονομικά ζητήματα;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι κληρονομικά ζητήματα. Εμείς δουλέψαμε μαζί, μαζί κερδίσαμε και μαζί αποκτήσαμε αυτά τα ακίνητα. 44 χρόνια

Δηλαδή αυτά τα ακίνητα δεν είναι του συζύγου σας από παλιά;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Όχι δε υπήρχε τίποτα. Μόνο πουλήσανε ένα σπίτι και εκείνο το μοιράσανε δια τρία. Βάση νόμου τόσο.

Τι δουλεία έκανε ο σύζυγος σας;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Πουλούσε υφάσματα.

Κατάλαβα. Έχετε ακίνητα και στην Τουρκία;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι έχουμε. Εγώ είχα δώσει στον σύζυγο μου και την κληρονομιά που είχα πάρει από τον πατέρα μου. Κάποια από αυτά, όπως το μισό αυτού του σπιτιού το έγραψε σε μένα. Και στην Κωνσταντινούπολη έχω στο όνομα μου μισό μαγαζί.

Αλλά τα υπόλοιπα ακίνητα είναι στο όνομα του συζύγου σας έτσι;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι

ΣΥΝΤΑΞΑΜΕ ΔΙΑΘΗΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΑΝΕΤΑ ΣΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ ΜΑΣ

Είπατε το πρόβλημα άρχισε μια μέρα μετά από τον θάνατο του συζύγου σας

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι. Ο σύζυγος μου έχει δυο αδελφές. Φυσικά πριν πεθάνει ο σύζυγος μου δηλαδή το έτος 2003 συντάξαμε μια διαθήκη.

Την συνέταξε ο σύζυγος σας;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Και ο σύζυγος μου αλλά και εγώ. Και εγώ διέθεσα με την διαθήκη μου όλη την περιουσία μου από τον πατέρα μου σε αυτόν. Για να ζήσουμε άνετα στα γεράματα μας.

Δηλαδή συντάξατε διαθήκες ο ένας για τον άλλον;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι

Πώς ήταν αυτή η διαθήκη; Συντάξατε ξεχωριστές διαθήκες, δηλαδή όταν πεθαίνει μια πλευρά αφήνει την περιουσία του στην άλλη πλευρά. Τέτοια διαθήκη;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι εάν πεθάνω τα αφήνω στην γυναίκα μου, εάν πεθάνει η γυναίκα μου θα γίνουν δικά μου, άλλωστε έτσι γράφει και στη διαθήκη.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Η διαθήκη δημοσιεύθηκε μετά από δύο μήνες. Όπως ξέρετε οι διαθήκες σφραγίζονται και κλειδώνονται στην θυρίδα του συμβολαιογράφου. Μετά τη παραλαβή της ληξιαρχικής πράξης θανάτου ο δήμος γνωστοποιεί στον συμβολαιογράφο τον θάνατο. Και εμείς μπορούμε να τον γνωστοποιήσουμε αλλά πιο σωστά τον γνωστοποιεί ο δήμος. Μετά από αυτό ο συμβολαιογράφος, που ενημερώνεται για τον θάνατο, αμέσως παραδίδει τη διαθήκη στο Μονομελές Πρωτοδικείο.

ΤΑ ΟΣΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Αποκλειστική και μοναδική συνέντευξη της Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προαιρετική εφαρμογή της Σαρίας στη Θράκη! Τι είπε; Τι έζησε;

Τώρα αν γυρίσουμε στην αρχή, ο σύζυγός σας πέθανε το 2008 και αν κατάλαβα καλά ανέκυψε το θέμα της κληρονομιάς σωστά;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Μια μέρα μετά από τον θάνατο έρχονται στην κυρία Χατιτζέ.

Έρχονται οι δυο αδελφές;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Έρχεται ο γιος της μιας αδελφής. Αυτός που είναι δικηγόρος. Ο Αϊχάν Σιακήρ.

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι ο Αϊχάν Σιακήρ ο γιος της μεγάλης μου συννυφάδας.

Ποια είναι τα ονόματα των δυο αδελφών;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Η μια τη λένε Γκιουλσούμ, την άλλη Νεντιμέ.

Επώνυμα;

Γκιουλσούμ Σιακήρ, Νεντιμέ Αχμέτ.

Δηλαδή ο γιος της κυρίας Γκιουλσούμ, ο Αϊχάν Σιακήρ, μετά από μια μέρα ήρθε εδώ έτσι;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι ήρθε με πήρε και φύγαμε. Υπήρχαν λίγα χρήματα στην τράπεζα. Μου είπε ότι θα τα πάρει η κυβέρνηση για αυτό «να τα πάρουμε αμέσως από αυτήν την τράπεζα και να τα πάμε σε άλλη».

Ο Αϊχάν Σιακήρ;

Ναι ο Αϊχάν. Τα Βγάλαμε και τα πήγαμε σε άλλη τράπεζα. Τα καταθέσαμε όχι μόνο στο δικό μου όνομα αλλά και στο όνομα του από κοινού.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Υπάρχουν κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί της οικογένειας στην τράπεζα. Αυτό τον κοινό λογαριασμό χρησιμοποιεί το ζευγάρι. Σε μας ξέρετε επειδή οι γυναίκες δεν βγαίνουν στο δρόμο υπάρχει και το όνομα της, μπορεί να κάνει ανάληψη όσα χρήματα θέλει. Αλλά τα λεφτά τα χρησιμοποιεί ο σύζυγος. Όμως αφού πεθάνει και επειδή ζουν μαζί με τις αδελφές που ξέρουν για τα χρήματα, αλλά αυτά τα χρήματα ανήκουν σε αυτόν και την σύζυγο του. Υπάρχει και το όνομα της κα. Χατιτζέ στον λογαριασμό. Εάν δεν υπήρχε το όνομα της κα. Χατιζέ, εάν ο λογαριασμός δεν ήταν στο όνομα και των δύο, τότε δεν θα μπορούσε να κάνει ανάληψη.

Όμως είναι κοινός τραπεζικός λογαριασμός με τον σύζυγο σας έτσι;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι

Και ο Αϊχάν Σιακήρ πώς παίρνει τον λογαριασμό;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Έρχεται ο Αϊχάν Σιακήρ και λέει ότι η εφορία μπορεί να τα πάρει, να πάμε εμείς να τα πάρουμε.

Σε ποιον τα λέει;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Σε μένα τα λέει. Ήρθε αφού πέρασε μόνο μια μέρα από τον θάνατο του συζύγου μου και είχα μείνει μόνη, πήγα και εγώ και έκανα ανάληψη.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Πάνε μαζί και βγάζουν τα χρήματα από την Alpha Bank και μετά πηγαίνουν μαζί στην Εμπορική Τράπεζα και ο Αϊχάν Σιακήρ καταθέτει τα χρήματα στον κοινό λογαριασμό που έχει ανοίξει στον όνομα του από κοινού με τη Χατιτζέ.

Δεν είναι κοινός λογαριασμός;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Είναι κοινός, τα καταθέτει στο όνομα του και στο όνομα της κυρίας Χατιτζέ.

Και μετά τι έγινε;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ο Αϊχάν Σιακήρ μου είπε από αυτά τα χρήματα να δώσω 19 χιλιάδες ευρώ στη μητέρα του και 19 χιλιάδες ευρώ στην θεία του.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Υπάρχουν 70 χιλιάδες ευρώ, θα πάρουν 20-20. Τα υπόλοιπα θα μείνουν στην κα. Χατιτζέ, έτσι είπε.

Μετά;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Επιστρέψαμε στο σπίτι. Άρχισαν τα κληρονομικά…

Είναι οι δυο αδελφές και εσείς στην μοιρασιά της κληρονομιάς έτσι;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Μαζευτήκαμε όλοι μας. Και ο Ισμαήλ Ουνάϊ ήταν εδώ.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Εγώ τα έμαθα τότε. Δεν ανακατεύομαι στις δουλειές αυτού του σπιτιού. Αυτοί είναι περισσότερο συγγενείς, είναι πιο κοντινοί. Και η κα. Χατιτζέ είναι μαζί με αυτούς.

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Είμαστε μαζί 44 χρόνια.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Μετά τον θάνατο του συζύγου της γίνονται κάποιες κινήσεις. Η κυρία Χατιζτέ λέει στην αδελφή της, δηλαδή στην γυναίκα μου, ότι αυτοί ζητάνε κληρονομιά. Εγώ τα μαθαίνω από εδώ. Τότε έρχεται σε μένα ο Αϊχάν Σιακήρ και μου λέει θα πάρουμε την κληρονομιά, έλα να μιλήσουμε. Μα του είπα γιατί βιάζεσαι, γίνονται τέτοια πράγματα τη δεύτερη ημέρα (σ.σ. μετά τον θάνατο του συζύγου της κα. Χατιτζέ). Ήρθα για πρώτη φορά σε αυτό το σπίτι. Ήταν ο Αϊχάν Σιακήρ εδώ και συζητούσαν αυτό το θέμα. Ήρθαμε εδώ και αυτοί μιλούσαν για κληρονομιά, είπαν είναι πολύ κοντά, ντροπή. Γίνονται αυτά τη δεύτερη μέρα!

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Δεν είχε ακόμα στεγνώσει ακόμα η τρίχα από το μαλλί του.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Γιατί βιάζεστε; Εμείς θα τα βρούμε μαζί, να δημοσιευθεί η διαθήκη. Όλα μετά από αυτό. «Όχι, όχι» είπε, «δεν υπάρχει κάτι τέτοιο». Και τι θα γίνει του είπα. Τι θέλετε εσείς; Μετά από αυτό ο Αϊχάν Σιακήρ είπε ότι θα κάνουμε τη διανομή της κληρονομιάς.

ΤΑ 1/8 ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Όταν λέμε κληρονομιά αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι υπάρχουν ακίνητα στην Κομοτηνή και κάποια ακίνητα στην Τουρκία. Και υπάρχουν 70 χιλιάδες στην τράπεζα. Καλά, ποια είναι τα ακίνητα στην Τουρκία;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Υπάρχει ένα διαμέρισμα στην Τουρκία στη συνοικία Γιεσίλκοϊ, στη λεωφόρο Ιστανμπούλ υπάρχουν ένα-δυο μαγαζιά. Στη συνοικία Μπακίρκοϊ ένα τριώροφο χώρο εργασίας.

Αυτοί νόμιζαν ότι εγώ δεν θα επέμβω ποτέ. Αυτοί θέλουν τη διανομή βάση του Ισλαμικού Δικαίου. Φυσικά αυτό δεν το λένε ακόμα. Επειδή δεν τα ξέρει καλά, αν και είναι δικηγόρος δεν τα ξέρει καλά, σύμφωνα με το Ισλαμικό Κληρονομικό Δίκαιο θεωρεί ότι θα δοθούν το 1/8 των ακινήτων στην κα. Χατιτζέ.

Όπως ξέρετε η παντρεμένη γυναίκα που έχει παιδί όταν πεθάνει ο σύζυγος της, σύμφωνα με το Ισλάμ παίρνει το ένα όγδοο. Αυτός πάει για το ένα όγδοο, δεν σκέφτονται ότι η κα. Χατιτζέ δεν έχει παιδιά. Εγώ αυτό το καταλαβαίνω από τη φάτσα και από τα μάτια του. Είπα στον Αϊχάν Σιακήρ «κοίταξε εδώ, σε αυτόν τον τραπεζικό λογαριασμό υπάρχουν τα χρήματα τα οποία προέρχονται από την ανάληψη που κάνατε την προηγούμενη μέρα από το τραπεζικό λογαριασμό. Το πρωί εγώ πήρα την κα. Χατιτζέ κάναμε ανάληψη και τα χρήματα τα καταθέσαμε σε τραπεζικό λογαριασμό στον όνομα της κα. Χατιτζέ. Με αυτόν τον τρόπο πήραμε τα χρήματα. Δηλαδή έτσι τα σώσαμε.

Το βράδυ που συναντηθήκαμε καθίσαμε μέχρι τα μεσάνυχτα και συζητήσαμε αυτά τα θέματα. Αλλά δεν βρήκαμε άκρη.

Ο Αϊχάν Σιακήρ ήταν μόνος του εκείνο το βράδυ;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι. Την επόμενη μέρα έρχεται στην κα. Χατιτζέ και φέρνει ότι έγγραφα έχει στα χέρια του για το ζήτημα. Της λέει ότι θα καταθέσουν αγωγή ακύρωσης (σ.σ. της διαθήκης) στο Πρωτοδικείο. Αυτοί θέλουν να κλείσουν το θέμα σύμφωνα με τη Σαρία, αυτό καταλαβαίνουμε. Η κα. Χατιτζέ μου τα είπε. Και εγώ της είπα αν δεν θέλει ας πάει όπου θέλει.

Σε αυτό το σημείο είπατε κάτι περίεργο. Στην Τουρκία δεν εφαρμόζεται το Ισλαμικό Δίκαιο, επομένως είναι αδύνατο στα ακίνητα σας που βρίσκονται στη Τουρκία να εφαρμοστεί το Ισλαμικό Δίκαιο για τη διανομή τους.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Τώρα θα σας πω κάτι που δεν έχω πει σε κανέναν. Σκοπεύουν να πάρουν μια ιερονομική φετβά (ρήτρα-γνωμάτευση) από την Μουφτεία και αφού την επικυρώσουν στο Προξενείο να την κάνουν να ανγωριστεί στην Τουρκία.

Αν γυρίσουμε στη δίκη, εσείς περιμένατε μέχρι να δημοσιευθεί η διαθήκη;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι, δημοσιεύεται και εμφανίζεται η διαθήκη. Στην διαθήκη αναγράφεται ότι «μετά τον θάνατο μου αφήνω όλη την περιουσία μου, που θα βρεθεί στο όνομα μου, σε αυτήν (σ.σ. στην κα. Χατιτζέ). Και η κα. Χατιτζέ είχε συντάξει μια ανάλογη διαθήκη. Αλλά δυστυχώς ο σύζυγος της πέθανε πριν από αυτήν.

Η διαθήκη έγινε σε συμβολαιογράφο εδώ, δηλαδή στην Ελλάδα έτσι;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι σε συμβολαιογράφο που είναι εδώ. Άσκησαν αγωγή μετά την δημοσίευση της διαθήκης.

Ποιος είναι ο δικηγόρος σας;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ο δικηγόρος μας είναι ο Σωτήρης Πουπουζής. Όπως ξέρετε ο Πουπουζής είναι ένα από τους διακριθέντες δικηγόρους της Κομοτηνής.

Και έτσι άρχισαν τα δικαστήρια, έτσι;

Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ: Ναι μιλήσαμε τρεις φορές.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Αυτοί πήγαν και κατέθεσαν αγωγή. Μετά την άσκηση της αγωγής είπαν ότι θα φέρουν μάρτυρα. Είπαν ότι δεν ετοίμασαν τον μάρτυρα και πήραν αναβολή για 4-6 μήνες. Δηλαδή εδώ υπάρχει μια πολιτική καθυστέρησης και εκφοβισμού.

Καθώς συνεχίζονται τα δικαστήρια κανένας δεν μπορεί να ακουμπήσει τα ακίνητα έτσι;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι, δεν μπορεί.

Πού ασκήθηκε η αγωγή;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Στην Κομοτηνή ενώπιον του Πρωτοδικείου. Στην αγωγή τους δεν ανέφεραν ότι ο θείος του, οι αδελφές και η μητέρα του, δηλαδή οι κληρονόμοι της περιουσίας, είναι Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Δεν είπαν «Μουσουλμάνοι» στην αγωγή τους. Ο δικηγόρος μας λέει ότι ο ισχυρισμός δεν είναι σωστός και ότι υπάρχει αοριστία. Το δικαστήριο έτσι απορρίπτει την αγωγή τους.

Δηλαδή ο λόγος απόρριψης είναι επειδή δεν αναφέρθηκε ο όρος «Μουσουλμάνος»;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Τώρα εγώ έτσι καταλαβαίνω. Μπορείτε να διαβάσετε την απόφαση και να καταλάβετε καλύτερα. Η απόφαση λέει ότι οι ισχυρισμοί σας δεν είναι σωστοί και ταυτόχρονα επειδή δεν εντοπίστηκε κάτι που να επηρεάζει την απόφαση έχετε άδικο.

Καλά, όταν ασκείται αγωγή για την ακύρωση της διαθήκης στο Πρωτοδικείο Κομοτηνής, ποια αιτιολογία προβάλλει; Ασκείται η αγωγή με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει διαθήκη στο Ισλαμικό Δίκαιο;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Λέει «εμείς είμαστε Μουσουλμάνοι». Σύμφωνα με το Ισλαμικό Δικαίο εμείς πρέπει να πάρουμε κληρονομιά.

Δηλαδή λέει ότι δεν υπάρχει διαθήκη στο Ισλαμικό Δίκαιο και επομένως θέλω να ακυρωθεί η διαθήκη;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι. Επειδή την πρώτη φορά η αγωγή είναι λανθασμένη δεν γίνεται αποδεκτή, το δικαστήριο την απορρίπτει.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Αποκλειστική και μοναδική συνέντευξη της Χατιτζέ Μολλά Σαλήχ που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προαιρετική εφαρμογή της Σαρίας στη Θράκη! Τι είπε; Τι έζησε;

Και μετά;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Στην δεύτερη δίκη κατά την υπεράσπιση ζητείται μια γνωμοδότηση από τον Κώστα Τσιτσελίκη, που είναι στη Νομική Σχολή Θεσσαλονίκης, και προσκομίζεται αυτή. Ερωτάται ο πραγματογνώμονας αν μπορεί κάποιος Έλληνας Πολίτης της Δυτικής Θράκης, Μουσουλμάνος στο θρήσκευμα, μπορεί να συντάξει διαθήκη σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα. Και αυτός απαντά και η απάντηση του είναι εδώ. Ο πραγματογνώμονας στην έκθεση του δηλώνει ξεκάθαρα πως στη διαθήκη επιλέχτηκε ο Αστικός Κώδικας.

Μετά από αυτά ποια ήταν η απόφαση του δεύτερου δικαστηρίου;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Το δεύτερο δικαστήριο λέει ότι κανένας δεν μπορεί να περιοριστεί λόγω των θρησκευτικών του πεποιθήσεων από τα βασικά του δικαιώματα και τις βασικές του ελευθερίες. Έτσι η άλλη πλευρά χάνει και τη δεύτερη δίκη. Μετά από αυτό ασκούν έφεση. Και το εφετείο, τα λέω περιληπτικά, επικύρωσε την απόφαση του Πρωτοδικείου ως σωστή και τους είπε ότι δεν έχετε τέτοιο δικαίωμα. Μετά από αυτό προσφεύγουν στον Άρειο Πάγο. Ο Άρειος Πάγος έβγαλε μια απόφαση που λέει ότι «οι Μουσουλμάνοι δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν διαθήκη» ή πιο σωστά αποφάσισε την «αναίρεση» των αποφάσεων των προηγούμενων δικαστηρίων.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΕΔΔΑ

Δηλαδή ο Άρειος Πάγος έβγαλε μια απόφαση και είπε ότι ένα Μουσουλμάνος δεν μπορεί να συντάξει διαθήκη βάση του Αστικού Κώδικα επομένως δεν υπάρχει τέτοια διαθήκη σύμφωνα με το Ισλαμικό Δίκαιο με αποτέλεσμα η διαθήκη που έκανε η κα. Χατιτζέ μαζί με τον σύζυγο της σε συμβολαιογράφο ακυρώθηκε με αυτή την αιτιολογία;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Στην πραγματικότητα ο Άρειος Πάγος αναίρεσε τις προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις. Λέει πως οι Μουσουλμάνοι δεν έχουν το δικαίωμα να συντάξουν διαθήκη. Παραπέμπει στο ίδιο Εφετείο για να συζητηθούν οι διατάξεις της Σαρίας από διαφορετικούς δικαστές. Στο μεσοδιάστημα ο δικηγόρος Πουπουζής απευθυνόμενος προς τον Άρειο Πάγο λέει «Εσείς παραπέμψατε την υπόθεση στο τοπικό δικαστήριο για να κριθεί σύμφωνα με το Ισλαμικό Δίκαιο. Αυτό δεν θα ακυρωθεί εδώ, η εναγόμενη μου έδωσε εντολή και εγώ προσφεύγω στο ΕΔΔΑ χωρίς να χάσω χρόνο».

Αυτά τα λέει ο δικηγόρος σας στον Άρειο Πάγο;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Κάνει μια τέτοια δήλωση στις εφημερίδες.

Σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου η υπόθεση θα ξαναδικαστεί στην Κομοτηνή από άλλους δικαστές και από ότι καταλαβαίνω έχετε αρχίσει μια διαδικασία στο ΕΔΔΑ. Ποια είναι η κατάσταση στο ΕΔΔΑ, έχει γίνει η προσφυγή;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Αφού πήρε ο Άρειος Πάγος αυτήν την απόφαση δηλαδή όταν παρέπεμψε στο Εφετείο Θράκης να δικαστεί ξανά η υπόθεση, ο δικηγόρος Πουπουζής πρόβηκε σε δηλώσεις για το θέμα σε μια τοπική εφημερίδα. Αυτή η δήλωση του δημοσιεύθηκε σε όλες τις τοπικές και μεγάλες εφημερίδες, σε πρακτορεία ειδήσεων. Μόνο στη Δυτική Θράκη δεν ενημερώθηκε κανένας! Δημοσιεύθηκαν αυτά σε όλες τις εφημερίδες. Σε αυτό το διάστημα ο δικηγόρος Πουπουζής βγήκε στη σύνταξη. Μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου, είχε ζητήσει την συνταξιοδότηση του από πριν. Βγήκε στη σύνταξη και δεν μπορεί να αναλάβει υποθέσεις αλλά είναι κοντά μας, είναι μέσα στις υποθέσεις.

Ποιος δικηγόρος χειρίζεται την προσφυγή σας στο ΕΔΔΑ;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Στο ΕΔΔΑ είναι ο Κτιστάκης και ο Τσιτσελίκης.

Καλά, μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου σε ποιο στάδιο βρίσκεται η δίκη που θα ξαναδικαστεί στο Πρωτοδικείο;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Τώρα κατατέθηκε η αγωγή εδώ για να συζητηθεί στις 10 Οκτωβρίου του 2014. Μετά την παραπομπή του Αρείου Πάγου εδώ ενημερώσανε ότι θα συζητηθεί η υπόθεση στο Εφετείο Θράκης στις 10 Οκτωβρίου του 2014.

Ετοιμάσανε ένα μήνα πριν προτάσεις για τις 10 Οκτωβρίου του 2014, πήγαν να τις δώσουνε, την ημέρα της δίκης πήγα και εγώ. Οι δικηγόροι έκαναν αποχή στις 8 και 9 του μηνός και παρέτειναν την αποχή του και για τις 10 του μηνός. Ανέλαβαν το δικαστήριο για τις 8 Μαΐου του 2015. Δηλαδή θα εκδικαστεί στις 8 Μαΐου του 2015.

Ας γυρίσουμε στο ΕΔΔΑ. Για το θέμα του ΕΔΔΑ μιλήσατε με τον δικηγόρο Κτιστάκη;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι μίλησα

Αυτή τη στιγμή ποια είναι η κατάσταση στο ΕΔΔΑ, έγινε η προσφυγή;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Έγινε η προσφυγή στο ΕΔΔΑ, κοιτάξτε το έγγραφο είναι εδώ.

Βλέπω αυτή είναι η δήλωση προσφυγής

Ισμαήλ Ουνάϊ: Η προσφυγή έγινε στις 27 Φεβρουαρίου του 2014.

Αλλά το ΕΔΔΑ δεν αποφάσισε ακόμα για το αν θα συζητήσει ή όχι την υπόθεση έτσι; Από ότι κατάλαβα η προσφυγή είναι πρόσφατη

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ο Τσιτελίκης μου είπε ότι μπορεί να κρατήσει από 6 μήνες μέχρι και ένα έτος.

Κατάλαβα, δηλαδή το ΕΔΔΑ δεν έχει απαντήσει για το αν θα συζητήσει το θέμα ή όχι. Το ΕΔΔΑ μάλλον θα πει ή συζητώ την υπόθεση ή αφού το δικαιολογήσει θα πει ότι δεν υπάρχει λόγος να τη συζητήσω.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Τώρα έγινε η προσφυγή στο ΕΔΔΑ. Όπως ξέρετε δεν μπορεί να γίνει προσφυγή στο ΕΔΔΑ εάν πρώτα δεν εξαντληθούν τα εσωτερικά ένδικα μέσα.

Αλλά αυτοί λένε επειδή πέρασε πολύς καιρός, 7 χρόνια για την ακρίβεια, από το 2008 μέχρι το 2014 και από ότι λέει ο δικηγόρος Πουπουζής «Ο Άρειος Πάγος παρέπεμψε την υπόθεση για να ξαναδικαστεί η υπόθεση σύμφωνα με τους κανόνες του Ισλαμικού Δικαίου, εδώ θα ακυρωθεί και εγώ το δέχομαι ως ακύρωση και προσφεύγω στο ΕΔΔΑ».

Αλλά επειδή ο ίδιος έχει βγει στη σύνταξη, βρήκε άλλους δικηγόρους να αναλάβουν την υπόθεση.

ΣΕ ΠΟΙΑ ΦΑΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ

Από ότι καταλαβαίνω ασκείται και μια αγωγή στη Τουρκία. Έχετε ασκήσει εσείς την αγωγή ή η άλλη πλευρά;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Όπως ξέρετε μετά τον θάνατο, πρέπει ο θάνατος να δηλωθεί μέσα σε 4 μήνες στην εφορία.

Επομένως πήγατε στην Τουρκία και δηλώσατε τον θάνατο έτσι;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Εμείς πρώτα το δηλώσαμε εδώ στην εφορία και στην Τουρκία περνάει ο καιρός, δεν παίρνει τίποτα από τους μισθωτές. Και αυτοί τους λένε μην δίνετε τα ενοίκια και οι μισθωτές μετά από αυτό δεν τα δίνουν. Τι να κάνεις. Όσο δυνατός και αν είσαι δεν μπορείς να κάνεις κάτι, ασκείς αγωγή, δεν μπορείς να κερδίσεις τη δίκη διότι δεν έχεις πάρει ακόμα στο όνομα σου τον τίτλο ιδιοκτησίας του ακινήτου. Ακόμα δεν είσαι ο κύριος ιδιοκτήτης του. Για να γίνεις ο κύριος ιδιοκτήτης τι πρέπει να κάνεις; Πρέπει να καταθέσεις αγωγή για την αναγνώριση και την εκτέλεση της διαθήκης. Εμείς καταθέσαμε αγωγή αναγνώρισης και εκτέλεσης της διαθήκης. Θέλουμε να αναγνωριστεί και να κηρυχθεί ότι έχει εκτελεστεί η διαθήκη που έχουμε στα χέρια μας. Δηλώνεις πρώτα το θάνατο και έτσι και εμείς δηλώσαμε πρώτα τον θάνατο. Σύμφωνα με τους Τουρκικούς νόμους τα μισά μένουν αυτομάτως στην κα. Χατιτζέ.

Καλά αυτό έγινε;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Αυτό γίνεται αυτομάτως μετά την δήλωση του θανάτου. Αλλά λέει ως προς το υπόλοιπο μισό, δηλαδή το σύνολο βάση της διαθήκης, λέει πρέπει να κάνετε αναγνώριση και να κηρυχθεί ότι έχει εκτελεστεί η διαθήκη.

Κατάλαβα, σύμφωνα με το Αστικό Δίκαιο της Τουρκίας το μισό της κληρονομιάς πέρασε αυτόματα στο όνομα της κα. Χατιτζέ αλλά για να ζητήσετε το υπόλοιπο μισό καταθέσατε αγωγή εκεί.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι καταθέσαμε αγωγή αναγνώρισης και εκτέλεσης της διαθήκης.

Πότε;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Πέθανε το 2008 και νομίζω ότι η αγωγή αναγνώρισης και εκτέλεσης της διαθήκης κατατέθηκε το 2009.

Εκείνη η δίκη ολοκληρώθηκε έτσι;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι ολοκληρώθηκε. Το δικαστήριο δεν δέχτηκε την αναγνώριση και την εκτέλεση. Δεν το δέχονται! Με την αιτιολογία ότι ζητούν αμετάκλητη απόφαση εγκυρότητας από την χώρα στην οποία συντάχθηκε η διαθήκη. Δηλαδή ζητάνε αμετάκλητη απόφαση. Εμείς προσκομίζουμε τρεις αποφάσεις αλλά αυτές δεν είναι αμετάκλητες. Επειδή ασκούν εφέσεις, η απόφαση δεν γίνεται αμετάκλητη. Και αυτοί έρχονται. Στεναχωριόμαστε και για αυτά.

Δηλαδή το δικαστήριο στην Τουρκία είπε φέρτε μου μια αμετάκλητη απόφαση από τη χώρα στην οποία συντάχθηκε η διαθήκη. Αλλά η διαδικασία παραπομπής της υπόθεσης από τον Άρειο Πάγο στην Κομοτηνή με σκοπό να συζητηθεί σύμφωνα με τον Ισλαμικό Νόμο έχει ως αποτέλεσμα να μη υπάρχει αμετάκλητη απόφαση. Το δικαστήριο της Τουρκίας ακόμα περιμένει αυτή την απόφαση.

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ναι ακριβώς.

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η δίκη στη Τουρκία έχει κλειδωθεί έως ότου τελειώσει η εκδίκαση της υπόθεσης εδώ. Καλά, αν το Ελληνικό Δικαστήριο στην επανεξέταση της υπόθεσης μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου πει ότι «για τους Μουσουλμάνους ισχύει η Σαρία» τι θα γίνει τότε στη δίκη στη Τουρκία; Τα Τουρκικά Δικαστήρια θα καθορίσουν τον κληρονόμο σύμφωνα με τον Ισλαμικό Νόμο που ισχύει στην Ελλάδα;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Κύριε, η άλλη πλευρά είπε ότι «εμείς στην Ελλάδα κάνουμε τη διανομή σύμφωνα με το Ισλαμικό Δίκαιο. Να ακυρωθεί αυτή η διαθήκη. Δεν ισχύει στην Ελλάδα». Τώρα που σας τα λέω έφερα και τα σχετικά έγγραφα, μπορείτε να τα πάρετε και να τα διαβάσετε. Στη Τουρκία αναγκάστηκα να αλλάξω δυο δικηγόρους. Όταν πέθανε ο πατέρας της μητέρας του, ο παππούς δηλαδή Αϊχάν Σιακήρ, που μιλάμε τώρα για αυτόν, έμεινε από αυτόν ως κληρονομιά ένα σπίτι και ένα μαγαζί. Μιλάμε για ένα μαγαζί που βρίσκεται στην Κομοτηνή στην οδό Ερμού. Πέθανε η μαμά του. Αυτό είναι περίεργο! Έκαναν τη διανομή σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα και όχι σύμφωνα με τη Σαρία! Όταν πέθανε ο αδελφός τότε το θέμα γύρισε στο ότι εμείς είμαστε Μουσουλμάνοι! Ορίστε τα έγγραφα. Δηλαδή όταν πέθαναν οι γονείς τους δεν ήθελαν τη Σαρία και το κάνανε σύμφωνα με το Αστικό Δίκαιο. Εγώ αυτό ρωτάω στον Αϊχάν Σιακήρ.

ΔΙΟΡΙΖΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟ

Έχετε να συμπληρώσετε κάτι τελευταίο;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Τώρα μετά τον θάνατο του συζύγου της κα. Χατιτζέ δημοσιεύεται η διαθήκη. Πριν από τον θάνατο, δηλαδή στις 23 Φεβρουαρίου η κα. Χατιτζέ για τον σύζυγο της και ο σύζυγος της για την κα. Χατιτζέ αφήνουν διαθήκη. Και οι δυο συντάσσουν μια διαθήκη που λέει «αν πεθάνω εγώ η περιουσία μου να μείνει σε σένα, αν πεθάνεις εσύ η περιουσία να μείνει σε μένα».

Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Διορίζει αποκλειστικό κληρονόμο με την διαθήκη. Δηλαδή ο σύζυγος της λέει «μετά το θάνατο μου ορίζω ως μοναδική κληρονόμο τη σύζυγο μου Χατιζέ Μολλά Σαλήχ».

5 χρόνια μετά τη διαθήκη ο σύζυγος πεθαίνει το 2008. Μετά το θάνατο του και μετά τη δημοσίευση της διαθήκης για τη διανομή της περιουσίας ο δικηγόρος Αϊχάν Σιακήρ λέει ότι «Εμείς θα ακυρώσουμε τη διαθήκη. Οι Μουσουλμάνοι δεν μπορούν να συντάξουν διαθήκη». Δεν κάθετε να τα βρουν. Λέει ότι θα καταθέσουν αγωγή για την ακύρωση της διαθήκης. Και καταθέτουν. Την πρώτη αγωγή την απορρίπτει το Πρωτοδικείο. Καταθέτουν δεύτερη φορά και αυτή απορρίπτεται. Τη τρίτη φορά ασκούν έφεση. Το Εφετείο αποφασίζει και λέει «το Πρωτοδικείο πήρε σωστή απόφαση». Μετά από αυτό προσφεύγουν στον Άρειο Πάγο. Η απόφαση που βγήκε από τον Άρειο Πάγο για μένα είναι μια πολιτική απόφαση. Διότι εδώ υπάρχουν αποφάσεις που πάρθηκαν από 9 δικαστές, εσείς πως ακυρώνετε τις αποφάσεις που έβγαλαν 9 δικαστές; Αλλά και ο Άρειος Πάγος στέλνει στο Εφετείο την απόφαση για να ξαναδικαστεί. Λέει να ξανασυζητηθεί η υπόθεση από άλλους δικαστές. Το Εφετείο ορίζει την 10ηΟκτωβρίου του 2014 ως δικάσιμη. Έρχεται η συγκεκριμένη μέρα αλλά η δίκη αναβάλετε για 8 μήνες λόγω της αποχής των δικηγόρων.

Εδώ ακόμα δεν έχει βγει αμετάκλητη απόφαση. Όμως στο διάστημα αυτό οι δικηγόροι μας έκαναν προσφυγή στο ΕΔΔΑ με την αιτιολογία ότι εκκρεμεί η δίκη από το 2004 έως το 2014. Και αυτό είναι μεγάλο διάστημα.

Παρακαλώ σκεφτείτε λίγο, η δίκη στο Εφετείο αναβάλετε για τις 8 Μαΐου του 2015. Όταν συζητηθεί στις 8 Μαΐου του 2015, πότε θα βγει η απόφαση; Στην καλύτερη περίπτωση σε 6 ή 9 μήνες. Μέχρι να δώσουν στα χέρια μας την αμετάκλητη απόφαση και μέχρι να την γράψουν θα περάσουν άλλοι 6 μήνες.

Για όλους αυτούς του λόγους ο δικηγόρος μας προβάλλοντας ως αιτιολογία ότι η δίκη είναι από το 2008, το μεγάλο χρονικό διάστημα στο εσωτερικό δίκαιο, δηλαδή θεωρώντας ότι εμείς χάσαμε τη δίκη, κάνει προσφυγή στο ΕΔΔΑ. Εδώ σας δίνω την αίτηση της προσφυγής στο ΕΔΔΑ, μπορείτε να τη διαβάσετε. Τώρα προσφεύγουν εδώ και από ότι λένε κρατάει 2-3 χρόνια.

ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΘΩΣ ΠΑΜΕ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Καλά για όλα αυτά, δηλαδή για τρεις αγωγές στην Ελλάδα, μια στην Τουρκία και μια στο ΕΔΔΑ κάνατε πολλά έξοδα;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Εσύ τι λες;

Πόσα ξοδέψατε για αυτές τις αγωγές;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Δεν κρατήσαμε λογαριασμό αλλά υπάρχει πολύ σοβαρή ζημιά. Μόνο αυτά μπορώ να πω, οι παραστάσεις που κόβουν οι δικηγόροι, οι αμοιβές του αποτελούν σοβαρό κόστος. Εκτός από τα έξοδα. Πέραν των εξόδων, σας κοιτάνε όλοι σαν να είσαι πουλάκι. Έτσι σε βλέπουν. Όσο και εσύ δεν μπορείς να το πεις. Από αυτό ελπίζεις, από αυτόν περιμένεις.

Τα έξοδα για το ΕΔΔΑ;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Ακόμα δεν το συζητήσαμε καν! Εμείς πάνε να σώσουμε την περιουσία. Καθώς πάμε να γλιτώσουμε την περιουσία, δεν κοιτάμε πόσα ξοδεύουμε.

ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΘΑ ΦΕΡΘΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Τώρα τi κατάληξη θα έχει αυτή η υπόθεση και πόσο θα κρατήσει αυτό θα το δούμε. Υπάρχουν αυτά, αλλά μαζί με αυτά γίνονται άλλα πράγματα στη Τουρκία που θέλουν πολύ χρόνο. Εδώ η πραγματική ζημιά γίνεται στη Τουρκία. Πεθαίνεις συνέχεια!

Προσπαθούμε να πάμε το έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουμε δίκιο, δε τα καταφέρνουμε. Διότι τα δικαστήρια στη Τουρκία ζητούν από την Ελληνική πλευρά αμετάκλητη απόφαση την οποία δεν έχουμε ακόμα. Σε μια διαθήκη, φυσικά αυτές είναι νομικές ορολογίες, υπάρχει το δίκαιο υπηκοότητας στη διαθήκη, η διαμονή, ο τόπος θανάτου, δηλαδή εσείς μπορείτε να κάνετε μια διαθήκη εδώ και να πάτε να διαμείνετε αλλού ή να πεθάνετε αλλού. Σε όλα αυτά, στην αναγνώριση και στην κήρυξη εκτέλεσης της διαθήκης λαμβάνεται υπόψη το δίκαιο υπηκοότητας του ατόμου.

Η αγωγή που έχουν ασκήσει αυτό δεν μπορεί να συζητηθεί εδώ. Ο άνθρωπος είναι Έλληνας πολίτης, ζει στην Ελλάδα, πεθαίνει στην Ελλάδα. Πρώτα εντοπίζουμε ότι είναι Έλληνας υπήκοος. Δείχνουμε ότι η διαθήκη που συντάχθηκε είναι τέλεια σύμφωνα με το Αστικό Δϊκαιο. Εδώ υπάρχουν τα πληρεξούσια προς τους δικηγόρους Κτιστάκη και Τσιτσελίκη. Κοιτάξτε εδώ υπάρχει η απάντηση του Υπουργείου Δικαιοσύνης της Ελλάδας. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ελλάδας ενημερώνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Τουρκίας και λέει ότι υπ. αριθ. και με ημερομηνία τάδε διαθήκη δεν είναι ατελής. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Ελλάδας γράφει στο Πρωτοδικείο Ροδόπης. Ρωτάει αν στον τόπο σύνταξης της διαθήκης η διαθήκη δημοσιεύθηκε νόμιμα, αν έχει ατέλειες ή αν συντάχθηκε μέσω απειλή και απαντάει ότι η διαθήκη ισχύει.

Καλά γιατί το δικαστήριο στη Τουρκία δεν το δέχεται; Θα φερθεί σύμφωνα με το Ισλαμικό Δίκαιο;

Ισμαήλ Ουνάϊ: Δεινοπαθείς μέχρι να εξηγήσεις όλα αυτά…

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
“ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΟΥ!”
Του Εβρέν Δεδέ, ΑΖΙΝΛΙΚΤΣΑ, Τεύχος 82 – Νοέμβριος 2014