Η ΣΕΚΑΠ κυριάρχησε στα παρασκήνια των ημερών αλλά για διαφορετικούς λόγους από ότι στην υπόλοιπη Ελλάδα
. Το βάρος φυσικά, όπως αναμενόταν έπεσε στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας καθώς επιχείρησε να ισορροπήσει σε δύο απείρως διαφορετικές προσεγγίσεις του ίδιου προβλήματος με αποτέλεσμα να εκτεθεί. 

Τοπικά υπήρξαν και κάποιες ψύχραιμες προσεγγίσεις στο κόμμα της ΝΔ, όπως αυτή του τομεάρχη ΑΜΘ Α. Πασχάλη αλλά στον αντίποδα κάποιοι λεονταρισμοί, που είχαν σαν στόχο να καλύψουν την ανησυχία άλλων τοπικών κύκλων και ευνόησαν ιδιαίτερα την κυβερνητική ρητορική. Κεντρικά όμως, η ΝΔ, όσο και αν προσπάθησε φάνηκε να τα έχει μπερδέψει και έγινε εύκολος στόχος .

Η τοπική κοινωνία φαίνεται βέβαια ότι ομονοεί υπέρ της διάσωσης της επιχείρησης για πάρα πολλούς και σοβαρούς λόγους. Η προσέγγιση και ο τρόπος όμως διαφοροποιούνται στην αντίληψη του καθενός . Άλλωστε, αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα δούμε τους ίδιους παράγοντες τα τελευταία 10 χρόνια να μεταχειρίζονται απείρως διαφορετικές θέσεις και αιτήματα για τη ΣΕΚΑΠ , ανάλογα με την πολιτική συγκυρία. Και μόνο τα πλάνα αρχείου από παλαιότερες κινητοποιήσεις, που είδαμε στην TV θύμισαν πολλά συνθήματα του παρελθόντος που εκθέτουν αρκετούς.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα βρέθηκε στην Ξάνθη και Υπουργός Χ. Σπίρτζης με θέμα, μεταξύ άλλων, τον κάθετο άξονα. Σε συζήτηση που είχε, υπήρξε η διαπίστωση ότι το έργο του κάθετου άξονα, που δημοπρατεί το Υπουργείο του σε 15 μέρες, ξεκίνησε με την οριστική χάραξη και χρηματοδότηση των μελετών από τον ….αδερφικό του φίλο Σωκράτη Ξυνίδη. Όπως είπε πάντως, ” έτσι γίνεται στην πολιτική αλλά τα έργα δεν είναι κανενός πολιτικού, κάποιος θα το ολοκληρώσει και θα ανήκει στην κοινωνία”

Πάντως δεν έχασε την ευκαιρία να δει τους φίλους που διατηρεί στην Ξάνθη αδιάλειπτα από τα φοιτητικά του χρόνια, σε γεύμα στο Πίλημα. Στην Ξανθη πέρασε τα Χριστούγεννα σε ιδιωτική επίσκεψη και ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, τον οποίο ξενάγησε στην περιοχή ο Σωράτης Ξυνίδης.

Στην Ξάνθη εξάλλου βρέθηκαν για τις γιορτές ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης αλλά και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Θόδωρος Παπαδόπουλος. Από στελέχη ΔΕΚΟ η Ξάνθη, πάντως, πηγαίνει αρκετά καλά, τόσο επειδή ο Χ. Σπίρτζης ηγείται του Υπουργείου Υποδομών όσο και γιατί φαίνεται ότι παράγει γνώση και εμπειρία.