Site icon Xanthi 2

Οι εξηγήσεις της Περιφέρειας μετά το θόρυβο για το video στο Euronews

 

Mετά το θόρυβο και τις αντιδράσεις που υπήρξαν για το βιντεο που προβάλει την Περιφέρεια ΑΜΘ στο Euronews, με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια, απαντά στις επικρίσεις που δέχτηκε:

Μετά τις επιστολές και τις αντιδράσεις ορισμένων Δημάρχων της περιοχής μας σχετικά με το αφιέρωμα του τηλεοπτικού σταθμού Euronews στην Περιφέρειά μας, ξαναδίνουμε ορισμένες διευκρινίσεις για το ζήτημα και θέτουμε το πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφέρεια και τους Δήμους για την τουριστική προβολή της περιοχής μας.

Το αφιέρωμα του Euronews πραγματοποιήθηκε μετά από πρόταση της Περιφέρειας ΑΜΘ, χρηματοδοτήθηκε από τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ), ενώ την τελική απόφαση για το θέμα, τον σχεδιασμό και το περιεχόμενό του είχε το Euronews, σύμφωνα με το πλαίσιο της εκπομπής του «Focus» η οποία εστιάζει σε ένα θέμα ή σε ένα τόπο κάθε φορά. Το αφιέρωμα διάρκειας τεσσάρων λεπτών εστιάζει σε αξιοθέατα και τοπικά προϊόντα που οι υπεύθυνοι του Euronews αξιολόγησαν ως «άγνωστους θησαυρούς» της περιοχής μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, θέτουμε στους Δημάρχους που έχουν αντιδράσει τα εξής ερωτήματα και περιμένουμε την απάντησή τους:

Πρώτον, τι θα γινόταν αν είχαν την ευκαιρία ο Δήμος τους να προβληθεί σε ένα τηλεοπτικό σταθμό παγκόσμιας εμβέλειας με την προϋπόθεση ότι οι υπεύθυνοι του σταθμού θα επέλεγαν να προβάλουν ορισμένα μόνο από τα αξιοθέατά της περιοχής τους; Θα προτιμούσαν να αρνηθούν;

Δεύτερον, ακόμη και αν είχαν οι ίδιοι οι Δήμαρχοι τη δυνατότητα και επέλεγαν αυτοί ορισμένα από τα σημεία προβολής των Δήμων τους, αυτό θα σήμαινε πως δεν ενδιαφέρονται για τα υπόλοιπα;

Τρίτον, από ένα σύνολο 100 περίπου σημαντικών σημείων, -πόλεων, μνημείων, αρχαιολογικών χώρων, τοπίων, προϊόντων-, πόσες πληροφορίες κρίνουν οι κ. Δήμαρχοι ότι μπορούν να χωρέσουν σε ένα ολιγόλεπτο βίντεο, σε ένα σποτ ή σε ένα φυλλάδιο για την προβολή της περιοχής μας χωρίς να δημιουργείται η αίσθηση του χάους και χωρίς να χάνεται το κεντρικό μήνυμα; Αυτές τις πληροφορίες, οι οποίες αναγκαστικά δε θα κάλυπταν το σύνολο της Περιφέρειάς μας, ποιος θα τις επέλεγε και με ποιον τρόπο; Και οι 22 Δήμαρχοι με μεταξύ τους συμφωνία; Και με ποια κριτήρια;

Η διαρκής συζήτηση για το τι λείπει από μια πρωτοβουλία προβολής είναι μια αδιέξοδη συζήτηση γιατί, προφανώς, πάντα θα λείπουν τα περισσότερα. Και ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Περιφέρειά μας έχει:

Κατανοούμε την πίεση που δέχονται οι Δήμαρχοι από την αντιπολίτευσή τους αλλά και την ανησυχία τους να επιδιώκουν το καλύτερο για τους Δήμους τους.  Αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορούν να απαξιώνουν πρωτοβουλίες της Περιφέρειας που ενισχύουν την τουριστική εικόνα της περιοχής μας συνολικά και να παραγνωρίζουν το μείζον, ότι δηλαδή για πρώτη φορά η Περιφέρειά μας προβλήθηκε σε ένα διεθνές κοινό 430 εκατομμυρίων νοικοκυριών σε 166 χώρες. Αυτό είναι ένα απαράδεκτο παιχνίδι τοπικιστικής μικροπολιτικής που πρέπει να σταματήσει.

Τόσο η Περιφέρεια όσο και οι Δήμοι έχουν τη δική τους στρατηγική τουριστικής προβολής. Εκ των πραγμάτων, η στρατηγική της Περιφέρειας έχει πιο γενικό προσανατολισμό, με τη στρατηγική των Δήμων να λειτουργεί συμπληρωματικά και να εξειδικεύει στα σημεία εκείνα που κρίνει κάθε Δήμος ξεχωριστά.

Exit mobile version