Να μην ξεχνάνε όμως ότι αν δεν εμπλουτιστούν και με νέες γενιές θα έρθει η βιολογική γήρανση και θα επηρεάσει το Σύλλογο όση ζωντάνια και όρεξη και αν έχουν τα μέλη του. Παραδείγματα υπάρχουν θετικά και αρνητικά γιατί όλοι οι Σύλλογοι ως νεανικοί ξεκίνησαν κάποτε αλλά δεν ανανεώθηκαν πάντοτε. Οι ιδρυτές μπορεί να είναι εικοσάρηδες ή τριαντάρηδες αλλά μέσα στους θεσμούς θα φτάσουν στα πενήντα ή τα εξήντα τους. Αυτή είναι και η ομορφιά μιας παράδοσης.
Για τις γιορτές υπάρχουν και τα παράπονα των κατοίκων, που κανείς δεν πρέπει να αγνοήσει. Ας είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις οι Σύλλογοι και ας περιφρουρήσουν και τα στέκια τους. Συνολικά όλοι, Κάτοικοι-Δήμος-Σύλλογοι, πρέπει να καταλήγουν σε κοινά πλάνα και να μην ξεχνάνε ποτέ ότι ο παραδοσιακός οικισμός δεν είναι μόνο εξαιρετικό αξιοθέατο αλλά ατμομηχανή της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής. Γι’αυτό αναζητείται η “χρυσή τομή” είτε πρόκειται για τις Γιορτές, είτε για τον υπόλοιπο χρόνο.
Αλλά κάνει εντύπωση η σφοδρότητα της κριτικής από την ΠΟΕΔΗΝ, σε σύγκριση με τα χρόνια που διαλυόταν η Υγεία και τα νοσοκομεία, όταν περιοριζόταν σε τυπικές ανακοινώσεις. Βέβαια, η επιθετική ρητορική Πολλάκη, προφανώς τους προκαλεί αλλά εφόσον ο Αν. Υπουργός συνεχίζει και η κυβέρνηση δεν τον έχει “εγκαλέσει” για τις δημόσιες τοποθετήσεις του, σημαίνει ότι είναι μέρος μιας στρατηγικής τους. Και ίσως έτσι να εγκλωβίζει ένα συνδικαλιστικό φορέα σε μια πόλωση που τον απαξιώνει. (Στην περίπτωση που τα κίνητρα δεν είναι κομματικά)
Άλλωστε και ή ίδια η εκκλησία αναγκαστικά χρησιμοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία και ακολουθεί τις επιθυμίες των νέων ζευγαριών ή της μόδας και η μέση οδός είναι δύσκολο να βρεθεί. Ότι τα μυστήρια είναι πολλές φορές μέσο υπερβολικής κοσμικής επίδειξης για κάποιους, είναι αδιαμφισβήτητο, όσο και αν προσπαθεί για το αντίθετο η Εκκλησία. Άρα ο προβληματισμός πρέπει να είναι γενικότερος και όχι μόνο για την παρουσία ενός drone ή όχι.