Την άποψη ότι η «Σιδηροδρομική Εγνατία» έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των μονοπωλιακών ομίλων εκφράζει με ανακοίνωσή η ΤΕ του ΚΚΕ Ξάνθης.
Αναλυτικά:
Από τη διαφήμιση καπιταλιστικών επιχειρήσεων στην υπογραφή διακρατικών συμφωνιών, αναγκαίων για το κεφάλαιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει να πλασάρει το γνωστό παραμύθι της ανάπτυξης που δήθεν μπορεί να ωφελήσει και τα μονοπώλια και το λαό.
Η αλήθεια είναι ότι η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας”, που θα συνδέει με νέα γραμμή την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη και από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε (στο Δούναβη), Βάρνα και Μπουργκάς, έρχεται κατ’ απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των Μεταφορών και σε περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών.
Τα όσα είπε πρωθυπουργός περί “έργου ιστορικής, εμπορικής και γεωστρατηγικής σημασίας”, για τη σιδηροδρομική γραμμή Ελλάδας – Βουλγαρίας, στόχο έχουν να στοιχηθεί ο λαός πίσω από τα σχέδια και τις επιδιώξεις των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των Μεταφορών και της Ενέργειας, συνολικά της αστικής τάξης που επιδιώκει τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση στην περιοχή. Κανένα από αυτά τα έργα δεν εξασφάλισε ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν απέτρεψε την καπιταλιστική κρίση, δεν εξάλειψε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή.
Όπως ο οδικός άξονας ‘’Εγνατία ΑΕ’’ ήρθε να υπηρετήσει τη διασύνδεση Τουρκίας και ΕΕ, για την ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων, με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο για την κατασκευή και τη συντήρηση, με τα διόδια να πολλαπλασιάζονται με αποφάσεις των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης, έτσι και η “Σιδηροδρομική Εγνατία” έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων στις σημερινές συνθήκες που προτάσσεται η “επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη” και μάλιστα σε μια περίοδο που αναδιατάσσονται διαρκώς οι συμμαχίες μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών.
Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν σήμερα για την κατασκευή ενός έργου και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και στο μέλλον ως επιβάτες τα διαρκώς αυξημένα ναύλα, την ίδια ώρα που τα μονοπώλια θα πετυχαίνουν μείωση του κόστους για τις μεταφορές των εμπορευμάτων τους. Η εμπειρία του ΟΣΕ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, είναι βέβαιο ότι ως αντίβαρο θα αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών.
Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν να έχει ο λαός της Βόρειας Ελλάδας, όλης της χώρας, φτηνές και σύγχρονες μετακινήσεις θα καταργούσε τα διόδια, θα μείωνε την τεράστια φορολογία στα καύσιμα, θα δημιουργούσε σύγχρονες, φτηνές και προσβάσιμες για όλο το λαό δημόσιες, συνδυασμένες μεταφορές και φυσικά δεν θα παρέδιδε στους ιδιώτες την Εγνατία οδό