Νέο επεισόδιο στο σκάνδαλο με τα τούνελ της Εγνατίας οδού. Δεύτερη παραγγελία του εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αχιλλέα Ζήση, προς την οικονομική αστυνομία να διερευνήσει ζημιά 43,7 εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος του Δημοσίου από πρώην διοικήσεις της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και της αναδόχου εταιρείας ΑΤΤΙ-ΚΑΤ.

Με τη νέα παραγγελία του ο εισαγγελέας Διαφθοράς ζητεί να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση για να στοιχειοθετηθούν τα αδικήματα της απιστίας εις βάρος του Δημοσίου, της απάτης, της ψευδούς βεβαίωσης και της ηθικής αυτουργίας κατά περίπτωση.

Η καινούργια έρευνα προέκυψε μετά την απόρριψη από το πολιτικό Εφετείο Θεσσαλίας (Λάρισα) της προσφυγής που είχε καταθέσει η κατασκευάστρια ΑΤΤΙ-ΚΑΤ διεκδικώντας να ακυρωθούν οι αρνητικοί λογαριασμοί για έργα που δεν έγιναν και υλικά που δεν χρησιμοποιήθηκαν, ύψους 43,7 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία όμως είχε ήδη εισπράξει.

Πρόκειται για πανομοιότυπη υπόθεση με εκείνη που αναφέρεται στο χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (1/8/2017), για 35 εκατομμύρια ευρώ και η οποία έφτασε στο πολιτικό Εφετείο Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη), αλλά επίσης απερρίφθη.

«Από τις καταχωρημένες εντολές στο ημερολόγιο του έργου της εταιρείας, οι οποίες δεν τροποποιήθηκαν μεταγενέστερα, προέκυπτε ότι τα πραγματικά μήκη εφαρμογής των κατασκευαστικών προδιαγραφών ήταν άλλα από τις εντολές, καθώς και από τα χειρόγραφα ημερολόγια του έργου προέκυψε ότι οι κατασκευαστικές προδιαγραφές των σηράγγων ανήκαν στην ίδια κατηγορία. Ωστόσο σε αντίστοιχες επιμετρήσεις και πληρωμές οι ίδιες εργασίες βεβαιώθηκαν και πληρώθηκαν με άλλη κατηγορία με πολύ αυξημένες τιμές», επισημαίνεται στην απόφαση που… άνοιξε τον δρόμο στην Εγνατία Οδό Α.Ε. να διεκδικήσει τα χρήματα.

Το… «σκάνδαλο» των υπερκοστολογήσεων με τις σήραγγες της Εγνατίας αποκαλύφθηκε μετά την αλλαγή διοίκησης, και από το καλοκαίρι του 2015 οι νέοι διοικούντες άρχισαν να ξεσκονίζουν τις συμβάσεις και τα ποσά που καταβλήθηκαν σε αναδόχους.

Οπως προκύπτει από τη μηνυτήρια αναφορά της εταιρείας και από το πόρισμα της Αρχής Καταπολέμησης της Διαφθοράς του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.

Υπόλογοι είναι πρώην πρόεδροι, άλλοτε διευθύνοντες σύμβουλοι, παλαιότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου (2009 και 2013), είκοσι άτομα συνολικά, που φέρεται να έλαβαν συγκεκριμένες αποφάσεις με τις οποίες ενέκριναν τις υπερτιμολογήσεις στην ΑΤΤΙ-ΚΑΤ.

Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, εμφανίστηκαν και ως μάρτυρες υπέρ της αναδόχου εταιρείας στα δικαστήρια.

Εις βάρος τους, όπως και εις βάρος υπαλλήλων, μηχανικών και νομικών η σημερινή διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. διεκδικεί με αγωγή 78 εκατομμύρια ευρώ.

Από την Εφημερίδα των Συντακτών