Site icon Xanthi 2

Επιστολή Διδασκαλικού για τις πιλοτικές παρεμβάσεις για τη μειονότητα στα νηπιαγωγεία

Tις θέσεις του για τις πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης στα νηπιαγωγεία για τη μειονότητα, που προκηρύχθηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εκφράζει με επιστολή του ο Διδασκαλικός Σύλλογος. 

Η επιστολή, που κοινοποιείται στα ΜΜΕ, απευθύνεται στον Περιφερειακό Διευθυντή ΕΚπαίδευσης, το Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους σχολικούς συμβούλους Ξάνθης, τη Διδασκαλική Ομοσπονδία και τα μέλη του Συλλόγου.

Σε αυτήν αναφέρεται:

Με μια 14σέλιδη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (20.07.2017/4726) και μάλιστα εν μέσω θέρους, προφανώς για το μετριασμό των αντιδράσεων  από την εκπαιδευτική κοινότητα, το Υπουργείο Παιδείας δια του Ι.Ε.Π. (ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ) προχωρά στην Υλοποίηση Παρεμβατικών Δράσεων και Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, αγνοώντας μάλιστα  τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων της περιοχής καθώς  και τις αποφάσεις της 86ης Γενικής Συνέλευσης του Κλάδου.

  Σύμφωνα με την παραπάνω πρόσκληση 1.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:

 «Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα συνεργασθούν με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα.

Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα έχουν την υποχρέωση καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασής τους να συνεργάζονται με την/τον υπηρετούντα νηπιαγωγό, να παρακολουθούν τις καθορισμένες δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και να συνεργάζονται με τους επιστημονικούς συνεργάτες της Πράξης για την υλοποίηση δράσεων, ενημέρωσης και εμπλοκής των οικογενειών των νηπίων και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική παρέμβαση.

Οι Αντισυμβαλλόμενοι θα παραδίδουν στην Επιστημονική Ομάδα Έργου μηνιαίες ατομικές εκθέσεις του παραχθέντος έργου τους. Οι Εκθέσεις αυτές θα βασίζονται στην εφαρμογή του Οδηγού εργαλείων καταγραφής, που θα τους έχει παραδοθεί από την ΕΟΕ και θα συνεισφέρουν στην ανατροφοδότηση του επιμορφωτικού υλικού και στην γενικότερη αποτίμηση της πιλοτικής παρέμβασης».

Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα και προβληματισμούς είχαμε εκφράσει  ως Διοικητικό Συμβούλιο με την 14.03.2017/62 ανακοίνωσή  μας  σχετικά με το πρόγραμμα, συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά επιπρόσθετα δημιουργούνται περισσότερα που έχουν να κάνουν τόσο με το ποια είναι η μητρική γλώσσα των παιδιών και πώς αυτό μπορεί να πιστοποιηθεί, όσο και ποιος μπορεί να είναι ο παρεμβατικός ρόλος των οικογενειών και της τοπικής κοινότητας στην πιλοτική αυτή παρέμβαση.

Επίσης, πέραν των διαφορετικών σχέσεων εργασίας των συνεργατών και του διαφορετικού τρόπου πρόσληψής τους,  εισάγεται η παράλληλη διδασκαλία, γεγονός που υποβαθμίζει και ακυρώνει το έργο και το ρόλο του/της νηπιαγωγού και επιρρίπτει άμεσα  τις όποιες  αδυναμίες και ευθύνες  της πολιτείας στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Το κυρίαρχο όμως στοιχείο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι ο διαχωρισμός που επιβάλλει, αφού δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν μόνο απόφοιτοι Πτυχιούχοι Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής,  μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης συγκεκριμένων Δήμων, των νομών Ξάνθης και Ροδόπης. Αποκλείονται έτσι όλοι οι άλλοι απόφοιτοι πτυχιούχοι των παραπάνω τμημάτων, μη μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, και οι οποίοι μπορεί να  είναι κάτοχοι πιστοποίησης στη μητρική γλώσσα των παιδιών σε βαθμό επαρκή για την άσκηση του έργου. Επομένως τίθεται και θέμα αντισυνταγματικότητας με την πρόσκληση να αντίκειται στις αρχές του Συντάγματος, της ισότητας, της αξιοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι τα  επιχειρήματα της πιλοτικής αυτής παρέμβασης στα νηπιαγωγεία της Θράκης,  αποτελούν μια επικοινωνιακή προσπάθεια για την αποδοχή αυτής, προκειμένου κατόπιν άσκησης πίεσης να ικανοποιηθεί το αίτημα όλων αυτών που αυτόκλητα έχουν οριστεί ως προστάτες της μουσουλμανικής μειονότητας με ορατό τον κίνδυνο να αποτελέσει την «κερκόπορτα» για τη γενίκευση της τουρκικής γλώσσας και να οδηγήσει με την κατάλληλη μεθόδευση στη μετατροπή των νηπιαγωγείων από μονόγλωσσα σε δίγλωσσα, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι  πάγιο αίτημα όλων αυτών είναι η δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων στο πρότυπο του μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου και όχι μόνο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας:

 Με πλήρη σεβασμό στη «διαφορά» –  θεωρώντας  ότι οι μειονότητες μπορούν και πρέπει να αποτελούν γέφυρες φιλίας ανάμεσα στους λαούς – και έχοντας επίγνωση του ιδιαίτερου ρόλου,  έργου και της προσφοράς των συναδέλφων μας νηπιαγωγών, ζητούμε να σταματήσει επιτέλους το νηπιαγωγείο να αποτελεί πεδίο πειραματισμού, αντιπαραθέσεων και εθνικιστικών επιδιώξεων με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της μειονότητας στο πλαίσιο πάντα των εκάστοτε συμφερόντων και των μικροπολιτικών τους επιδιώξεων.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την πιλοτική παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης, υπερασπιζόμαστε την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των νηπίων, την υπεράσπιση του δημόσιου νηπιαγωγείου και των λειτουργών του.

 Διεκδικούμε:

Καλούμε:

    ​ Έχουμε χρέος όλοι μας και οφείλουμε με υψηλό αίσθημα ευθύνης  να συμβάλλουμε στην εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας κατανόησης και εμπιστοσύνης και μέσα απ’ αυτό να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Η βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εξαρτάται τα μέγιστα από την ποιότητα της συνεργασίας όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα όμως από την πολιτεία και κυρίως από το Υπουργείο Παιδείας που πρέπει να ενσκήψει με υπευθυνότητα και σοβαρότητα στα προβλήματα της εκπαίδευσης και να δρομολογήσει εξελίξεις που θα οδηγούν σε ένα σύγχρονο σχολείο.

  Ο διάλογος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την κύρια παράμετρο αυτής της προσπάθειας.

Exit mobile version