Το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό και του διεκδικητικού πλαισίου της περιοχής αποτέλεσε αντικείμενο έντονης συζήτησης τις προηγούμενες μέρες στην Ξάνθη και όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ, μετά τις κινητοποιήσεις της περασμένης εβδομάδας. 

Σχολιάζοντας τις απόψεις που έχουν ακουστεί ο Περιφερειακός Σύμβουλος Μιχάλης Αμοιρίδης, σημειώνει ότι κανείς δεν αρνείται ότι η Εγνατία Οδός πρέπει να έχει έσοδα, όμως αυτό που ζητούν οι φορείς είναι να υπάρχει αναλογική χρέωση και με ένα λογικό αντίτιμο και όχι μετωπικοί σταθμοί.

Παράλληλα, όμως θέτει άλλη μια διάσταση που ζητήματος που αφορά στην Περιφέρεια καθώς αναφέρει ότι δεν είναι δυνατόν οι πολίτες της ΑΜΘ να πληρώνουν διόδια χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι κάθετοι άξονες, κάτι που οι κοινωνίες πληρώνουν με βαρύ φόρο αίματος ενώ είναι απαραίτητοι για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό. Ο Μ. Αμοιρίδης αναφέρεται βέβαια στον στον κάθετο άξονα Ξάνθης-Δημαρίου – αφήνοντας αιχμές για την παράλειψή του από το σχετικό ψήφισμα- Αρδανίου-Ορμενίου και Καβάλας-Δράμας. Επίσης, επισημαίνει την ανάγκη αστυνόμευσης της απαγόρευσης διέλευσης φορτηγών από το παράπλευρο δίκτυο της Εγνατίας Οδού που προβλέπει ο σχετικός νόμος Σπίρτζη.

Πάντως, αναφερόμενος στη στάση όλων των παραγόντων διαχρονικά για το θέμα των διοδίων σημειώνει, ότι οι αυτοδιοικητικοί, όπως και ο ίδιος, δεν αρνούνται την πολιτική και κομματική τους τοποθέτηση. Όμως όταν τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας συγκρούονται με αυτά των κυβερνήσεων, τότε είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν την περιοχή τους, όποιος και αν είναι στην εξουσία.

Διάσταση απόψεων μεταξύ Ζαγναφέρη-Πέτροβιτς

Εν τω μεταξύ τις προηγούμενες μέρες διαπιστώθηκε διαφορετική προσέγγιση ανάμεσα στους Αντιπεριφερειάρχες Ξάνθης και Έβρου Κώστα Ζαγναφέρη και Δημήτρη Πέτροβιτς

Σε δήλωσή του στο Κανάλι 6 ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης σημείωσε ότι τα διόδια είναι είναι δυσβάσταχτα και μας πιέζουν όλους. “Είμαι όμως απαισιόδοξος γιατί ξέρω ότι έχουν υπογραφεί ήδη συμβάσεις με τους εργολάβους» είπε και συνέχισε « Δεν θέλω να χαϊδεύω αυτιά όμως και δεν πιστεύω ότι θα καταργηθούν σταθμοί διοδίων. Αυτό που ρεαλιστικά μπορούμε να ζητήσουμε είναι να καθιερωθούν τα ηλεκτρονικά διόδια και η χρέωση ανά χιλιόμετρο με στόχο να πετύχουμε κάποιο χαμηλό τίμημα».

Σύμφωνα με τον Κ. Ζαγναφέρη για να είναι βιώσιμη η Εγνατία οφείλει να έχει 130 εκατομμύρια έσοδα ενώ σήμερα υπάρχουν 80 εκατομμύρια και γι΄αυτό όλες οι πλευρές πιέζουν για αύξηση των εσόδων αφού υπάρχουν δεσμεύσεις για ιδιωτικοποίηση του δρόμου. Μάλιστα, σύμφωνα με την πληροφόρησή του, η αύξηση των εσόδων θα αποφέρει αρκετά ένα σημαντικό ποσό για τη συντήρηση του οδικού άξονα.

Δ. Πέτροβιτς: Είναι πιο ορθολογιστής ο Ζαγναφέρης – Συνεχίζουμε την προσπάθεια

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, χαμηλώνει τους τόνους και αποδίδει τις συζητήσεις που προκλήθηκαν στο γεγονός ότι ο Κώστας Ζαγναφέρης είναι ιδιαίτερα ορθολογιστής και εκφράζει πάντα όσα σκέφτεται.  Όπως σημειώνει η απόφαση για τις κινητοποιήσεις ελήφθη κατά πλειοψηφία από την ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συmβουλίου, όπου δεν εκφράστηκαν αντιδράσεις από τους συμβούλους της Ξάνθης.

Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Πέτροβιτς, η Εγνατία Οδός δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, όπως τους κάθετους άξονες που παραμένουν ανολοκλήρωτοι και οι τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν τις διεκδικήσεις τους ενώ είναι ανυποχώρητος στο θέμα των νέων σταθμών διοδίων.