Όπως είχαμε προαναγγείλει, η στρατηγική της αντιπολίτευσης να “ανεβάσει” το θέμα του Ιβάν Σαββίδη ενείχε κινδύνους καθώς η υπόθεση δεν είναι “άσπρο-μαύρο”, ενώ επιπρόσθετα η επιλογή του ομογενή επχειρηματία ήταν μια ξεκάθαρη επιλογή ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ενώ και οι όροι του διαγωνισμού είχαν παραλείψει την ενημέρωση για το επίμαχο πρόστιμο. 

Βέβαια, στη Βουλή, τα κόμματα και οι αρχηγοί κονταροχτυπήθηκαν και ο καθένας έβγαλε τα συμπεράσματά του, όμως η επιλογή της ηγεσίας της ΝΔ και μερίδας του ΠΑΣΟΚ φαίνεται πως δεν είχε την ομόθυμη στήριξη του συνόλου των κοινοβουλευτικών ομάδων ενώ έφερε σε δύσκολη θέση τα δύο κόμματα τοπικά.  Και αυτή την έκδηλη αμηχανία όλων των τοπικών παραγόντων επιχείρησε να εκμεταλλευτεί ο Γ. Στογιαννίδης, ζητώντας από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τοπικά να πάρουν θέση.

Ξετυλίγοντας κάποιος το κουβάρι προς τα πίσω ανακαλύπτει το ρόλο που έχει παίξει ο καθένας στην πρόσφατη αλλά και στην πιο παλιά, ιστορία των συνεταιριστικών που υπήρξε πάντοτε αμαρτωλή. Βέβαια, πως γίνεται να επιβάλλονται πρόστιμα από τη φορολογική διοίκηση αλλά να απαλάσσονται πλήρως, ποινικά, οι εμπλεκόμενοι είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει την ίδια τη δικαιοσύνη αλλά δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο.

Ως προς τα πρόστιμα και τον καταλογισμό, εφόσον η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δεν διαγράφονται και θα καταλογιστούν στους υπεύθυνους, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε που θα καταλήξει η υπόθεση και ποιους θα πάρει η “μπάλα” στις παλιές διοικήσεις. Βέβαια, όταν τραυματιοφορείς διοικούσαν κολοσσούς της παγκόσμια αγοράς, αυτό ως παρακαταθήκη του παλαιοκομματισμού στην περιοχή, είναι και η απάντηση για όσα έγιναν αλλά και όσα θα ακολουθήσουν, αν επανέλθουν τέτοιες πρακτικές.

Κατά τα άλλα, πέρα από τις δηλώσεις Γαβριηλίδη για την υπόθεση και οι υπεύθυνοι του έτερου σωματείου των εργαζομένων, επισημαίνουν ότι -παρά τις διαφορές τους με την εργοδοσία- θεωρούν σαφές ότι ο ιδιοκτήτης δεν γνώριζε για την υπόθεση της λαθρεμπορίας όταν αναλάμβανε την εταιρία και ότι θα πρέπει κάποιος να αναζητήσει τους υπεύθυνους αυτής της δραματικής υπόθεσης και όχι να χρεώσει το πρόστιμο στη σημερινή ιδιοκτήσια και, άρα, να οδηγήσει στην ανεργία 200 οικογένειες.