Με τίτλο  “Όλοι και όλες στις κινητοποιήσεις και στα συλλαλητήρια για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση την Τρίτη και Τετάρτη 4 και 5 Απρίλη 2017”, η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών, με ανακοίνωσή της, αναφέρει:

H ΕΡΑ  καλεί, όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να  συμμετέχουν  στις κινητοποιήσεις της Τρίτης  και της Τετάρτης, 4 και 5 Απριλίου που ανακοίνωσαν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, στις στάσεις εργασίας και στα συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και διεκδίκησης  που θα γίνουν σε όλη τη χώρα  με κεντρικό αίτημα την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών και κάλυψη όλων των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Η δεκαετία που διανύουμε πάει να φτάσει στο τέλος της, χωρίς διορισμούς στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα επεκτείνονται οι ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση λες και αυτή αποτελεί έκτακτη υπηρεσία-επιχείρηση 5μηνης και 8μηνης διάρκειας. Χιλιάδες αναπληρωτές ,συμβασιούχοι στην ουσία, ενώ καλύπτουν για χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην εκπαίδευση κάθε χρόνο βρίσκονται με την αγωνία της εργασίας ή και αν προσληφθούν κάθε χρόνο αλλάζουν τόπο εργασίας και κατοικίας ως εσωτερικοί μετακινούμενοι μετανάστες με κουτσουρεμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα. Ειδικά συνάδελφοι και  συναδέλφισσες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) έχουν συμπληρώσει πολλοί και πολλές 15ετία γυρίζοντας τα σχολεία σ όλη την επικράτεια χωρίς να έχει διοριστεί κανείς.

Συναναδέλφισσες και συνάδελφοι η αδιοριστία στην εκπαίδευση δεν αποτελεί μια «κακοδαιμονία» του συστήματος αλλά αντίθετα αποτέλεσε πολιτική επιλογή και κατεύθυνση στην εκπαίδευση.

Οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ διαχρονικά  στην ουσία επέλεξαν να έχουν συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες καθώς ήταν πολιτική επιλογή η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση. Πολιτική επιλογή που ξεκινά από την νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση της ΕΕ να «πριμοδοτεί» στην ουσία τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στην εκπαίδευση, γιατί θεωρεί και την εκπαίδευση ως επένδυση, τους εκπαιδευτικούς διαμεσολαβητές που πρέπει να έχουν το λιγότερο κόστος και τους εκπαιδευόμενους ως προϊόν μεταπώλησης για την αγορά εργασίας. (πελάτες αποκάλεσε ο κ. Μητσοτάκης τους μαθητές)

Επιπλέον, τα μνημόνια επέβαλαν ακόμα περισσότερο την παραπάνω κατεύθυνση και οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αποδεχόμενες στην ουσία ότι οι εκπαιδευτικοί στη χώρα είναι πολλοί, όχι μόνο διορισμούς δεν πραγματοποίησαν, αλλά προχώρησαν σε απολύσεις εκπαιδευτικών  υιοθετώντας παράλληλα και σύστημα απόλυσης για τους εκπαιδευτικούς, αυτό της αξιολόγησης με τα περίφημα ποσοστά κόφτες.

Η παραπάνω κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, πρέπει άμεσα να αντιστραφεί, γι αυτό καλούμε την κυβέρνηση να θεωρήσει τους μαζικούς και μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση αναγκαίους και πρώτιστο πολιτικό ζήτημα, το οποίο δεν μπορεί να εξαρτάται από «αξιολογήσεις» και «δεσμεύσεις». Πρώτιστο πολιτικό ζήτημα όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους μαθητές, διότι η συνεχόμενες μετακινήσεις εκπαιδευτικών και η μη σταθερή σχέση εκπαιδευτικού–μαθητή τελικά γίνεται εις βάρος της ίδιας της εκπαίδευσης των μαθητών.

Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ) όπως υπερασπίστηκαν την επαναπρόσληψη των απολυμένων εκπαιδευτικών, και συνέβαλαν κινηματικά και πολιτικά στο σταμάτημα της αξιολόγησης – απόλυσης,  με την ίδια δύναμη και ακόμη περισσότερη, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς , διεκδικούμε άμεσα: 

  • Διορισμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών ( αναπληρωτών) που ούτως ή άλλως καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, τώρα!
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική αγωγή.
  • Πλήρη εργασιακά μισθολογικά δικαιώματα και δωδεκάμηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές. Κάλυψη εξόδων πρώτης εγκατάστασης των αναπληρωτών.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία
  • Δεκατετράχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά 4-6 χρονών. Κανένα νήπιο 4-6 ετών έξω από το δημόσιο σχολείο.
  • Η ώρα της σίτισης να οριστεί ως «σίτιση-δραστηριότητες» και να δοθεί ως ώρα διδακτική σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου.
  • Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο (από 2 και πάνω τμήματα ολοημέρου)
  • Δημιουργία θέσης ενός επιπλέον δασκάλου σε κάθε πολυθέσιο Δημοτικό Σχολείο για ενισχυτική διδασκαλία. (Δυνατότητα δεύτερου εκπαιδευτικού σε τάξεις που υπάρχει παιδαγωγική ανάγκη.)
  • Ικανός αριθμός συναδέλφων δασκάλων και νηπιαγωγών στη διάθεση των διευθύνσεων της εκπαίδευσης που θα καλύπτουν βραχύχρονες έκτακτες ανάγκες.
  • Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία.
  • Υποστήριξη του θεσμού της Παράλληλης στήριξης.
  • Ένταξη στις σχολικές μονάδες όλων των προσφυγόπουλων-μεταναστόπουλων με παράλληλη λειτουργία Τμημάτων Υποδοχής.
  • Υποστήριξη με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί) και βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμοι, προσωπικό για την καθαριότητα) των σχολικών μονάδων.
  • Το Υπουργείο να θεσπίσει οργανικές θέσεις για να καλύψει όλους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας που δεν έχουν μετακινηθεί με μετάθεση από το 2013.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Κατασκευή νέων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
  • Τα όρια συνταξιοδότησης, το ύψος των συντάξεων και η μείωση των μισθών δεν αποτελούν για την ΕΡΑ γεγονός τελεσίδικο. Οι μνημονιακές επιταγές να σταματήσουν να καθορίζουν τη ζωή μας τώρα. Τα μνημόνια και οι νεοφιλελεύθερης έμπνευσης οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και η πολιτική τους εφαρμογή να σταματήσουν χτες! 

Μαζικοί διορισμοί Τώρα! – Όλοι και όλες στις κινητοποιήσεις και στα συλλαλητήρια- την Τρίτη και Τετάρτη 4 και 5 Απρίλη 2017