Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΤΣΑΦΟΥ, ένα ργο του Νίκου Κούνδουρου παρουσιάζεται στις 20.00 το βράδυ του Σαββάτου στον πολυχώρο του Φίλοιστρον στην Ξάνθη.
Η υπόθεση:
Απολογία σε δικαστήριο ενός 26 χρόνου άψογου απόφοιτου Νομικής και πρώην Αξιωματικού της ΕΣΑ για το φόνο της αριστερής φοιτήτριας και κοπέλας του Καίτης. Κίνητρα πολιτικά και ερωτικά. Ψυχολογικά στοιχεία ενός ανθρώπου στα όρια της “κανονικότητας” και της “σχιζοφρένειας” σε μια “κανονική” κοινωνία που έχει σύνθημα “ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ, Η ΖΩΗ ΜΟΥ”
ΔΙΑΡΚΕΙΑ/ Mια ώρα και πέντε-δέκα λεπτά.
Συγγραφή: NIKΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
Σκηνοθεσία: BΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ/ΘΩΜΑΣ ΜΠΕΡΕΤΟΥΛΗΣ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΛΕΤΑΣ
Παίζει: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ
Διδασκαλία Ρόλου: ΓΙΩΤΑ ΚΟΥΝΔΟΥΡΑΚΗ
Αφίσα-Φωτογραφία-Video Art: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΝΑΒΟΥ
Επιμέλεια μουσικής: BΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ/ΘΩΜΑΣ ΜΠΕΡΕΤΟΥΛΗΣ
Φωτισμός: ΘΩΜΑΣ ΜΠΕΡΕΤΟΥΛΗΣ
Σκηνική Επιμέλεια: ΙΑΚΩΒΟΣ ΓΑΒΡΑΣ
“To τελευταίο διάστημα συνάντησα πολλούς ΑΨΟΓΟΥΣ τύπους. Και κυρίως αμέμπτου ηθικής. Ανθρώπους τέλειους πάνω σ`αυτό που κάνουν που δεν διστάζουν στην κρίσιμη στιγμή να σου ρίξουν πισώπλατες μαχαιριές όπως τραγούδαγε και ο KILLAH – P. Τελικά τί είμαστε εκτός από πιόνια του συστήματος ή ούτω καλούμενο επαναστάτες χωρίς ηθική; Και στον Μαρξ που επισκέφτηκε το Σόχο μου μπήκε το ερώτημα : ” Eίσαι τελικά ό,τι δηλώσεις;” και καθάρισες;
Ή αν δεν είμαστε οι επιλογές μας, είμαστε τουλάχιστον ΚΑΙ οι επιλογές μας;
Και πόσο σχιζοφρενής είναι τελικά ο ΑΨΟΓΟΣ απόφοιτος νομικής και αξιωματικός της ΕΣΑ που δολοφονεί την κοπέλα του για πολιτικούς και υπαρξιακούς λόγους ταύτισης με το καθεστώς της ΧΟΥΝΤΑΣ αλλά και για λόγους ζήλιας;
Και στα πλαίσια ποίας υγειούς κοινωνίας που ρωτάς τον συνάνθρωπο σου για μια διεύθυνση και σε βλέπει σαν τον τελευταίο δήμιο της Τζιχάντ;
Tελικά, όλοι αυτοί οι αδιάφοροι περί της πολιτικής πού εν τέλει γέρνουν την πλάστιγγα και μέχρι σε ποιό σημείο φτάνουν για να επιβιώσουν σαν σκουλήκια;
Tελικά πόσο μοιάζει ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΤΣΑΦΟΣ με τους πραξικοπηματίες καβλωμένους που έβαλλαν ενάντια στο προεδρικο μέγαρο της Κύπρου; Υπήρχαν επιλογές εναντίωσης γι αυτούς ή και αξιοπρέπειας καλύτερα;
Τί σχέση έχει ο δήμιος με τον Χένρυ Τάσκα, με τον Χένρυ Κίσσιγκερ και με τον κύριο Ιωαννίδη υπεύθυνο της ΕΣΑ ;
Και τί σχέση έχει ο Τσάφος με τον Κορκονέα, τον Μελίστα, το Ρουπακιά ακόμη και με τον Κατίδη και με το ναζιστικό χαιρετισμό του;
Mπορούμε εν τέλει να είμαστε και κάτι άλλο πέραν από μαριονέττες;
Η ψυχή της δολοφονημένης Καίτης πώς θα βρεί λύτρωση και από ποιό δικαστηρίο; Mάλλον όχι από το ίδιο που αποφυλακίζει το Ρουπακιά!
Κάποιες δικές μου σκέψεις ανήμερα της δολοφονίας του Μπελογιάννη και των συντρόφων του από κάποιους Πόντιους Πιλάτους που μιλούσαν για μέτρα ειρήνευσης!
Όπως λέει και το σύνθημα: Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη!”
Φιλοδοξία είναι η φιλοξενία σε κοινωνικούς χώρους, γειτονιές, στέκια, φεστιβάλ, εργατικά σωματεία και πανεπιστημιακές σχολές. Όπως έγραψε ο ίδιος ο Νίκος Κούνδουρος: “Nα ‘ναι καλά το μακρονησιώτικο θέατρο για την αίσθηση του λόγου που μου χάρισαν οι κακότεχνες παραστάσεις, που με κάποιο ενθουσιασμό και κάποια υστεροβουλία ανεβάζαμε στο πέτρινο θέατρο, όπου τέσσερις χιλιάδες απόκληροι της κοινωνίας χειροκροτούσαν για να λυτρωθούν για δύο ώρες από την εφιαλτική ζωή του στρατοπέδου.Και περνούσαν τα χρόνια. Όταν κάποια στιγμή βρέθηκα στην κοινωνία των ανθρώπων και καθώς με κυνηγούσαν για πολύ καιρό οι βαριές κουβέντες των ηθοποιών, τα κείμενα, η συγκίνηση που σκορπούσαν στα τέσσερις χιλιάδες σιωπηλά πρόσωπα των συντρόφων που γέμιζαν τις πέτρινες κερκίδες, σκέφτηκα πως αυτό ήθελα για την υπόλοιπη ζωή μου”.
Από το θεατρικό εγχείρημα Ρε Αλέξης:
ΡΕ ΑΛΕΞΗΣ (Βασίλης Κυριάκου)
Υ.Γ. Μπορεί το θέατρο να μην μπορεί να κάνει επανάσταση όπως ο ΡΕ ΑΛΕΞΗΣ- ο Κύπριος επαναστάτης του Μεσαίωνα-, μπορεί όμως να επαναφέρει την ιστορική μνήμη και ως ένα βαθμό να συνεισφέρει στην κομμουνιστική ηθική που έχει μπει και αυτή στις ελληνικές καλένδες.
Είσοδος δωρεάν.
Λόγω περιορισμένου χώρου για κρατήσεις επικοινωνήστε στο 25410-64680