Το πάθος τους για τη μηχανολογία και την τεχνογνωσία που αποκτούν ως φοιτητές στο πολυτεχνείο Ξάνθης, «μετουσιώνουν» σε …αγωνιστικό αυτοκίνητο τύπου Formula 1, τριάντα-δύο φοιτητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, σύμφωνα με την εφ. Χρόνος. 

Πρόκειται για την ομάδα Democritus Racing Team DRT που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2015, στην πλειοψηφία της από φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, ενώ πλέον αποτελείται από φοιτητές διαφόρων τμημάτων του ΔΠΘ με υπεύθυνο καθηγητή τον Αντώνη Γαστεράτο.

Οι φοιτητές έχουν ήδη διακριθεί σε διαγωνισμό και το καλοκαίρι θα βρεθούν στην Ιταλία, προκειμένου οι ειδικοί των τεσσάρων τροχών να ελέγξουν τα σχέδια και να δώσουν την έγκριση κατασκευής του οχήματος! «Ο σκοπός μας είναι να κατασκευάσουμε ένα μονοθέσιο τύπου Formula 1 και να συμμετάσχουμε σε αγώνες της φοιτητικής Formula 1. Έχουμε ολοκληρώσει τα σχέδια, και διακριθήκαμε γι’ αυτά σε διαγωνισμό. Στην επόμενη φάση θα πάμε το καλοκαίρι στην Ιταλία (19-23 Ιουλίου), για να διαγωνιστούμε με βάση τα σχέδια που έχουμε φτιάξει για το μονοθέσιο.

Σχεδιάζουμε ένα προϊόν, το οποίο προωθούμε στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, η οποία απαρτίζεται από μεγάλες εταιρίες αυτοκινήτων. Ευελπιστούμε λίγο πριν το καλοκαίρι να έχουμε ξεκινήσει την κατασκευή, και το καλοκαίρι του 2018 να αγωνιστούμε κανονικά με το μονοθέσιο», αναφέρει αναλυτικότερα η Έλενα Τσέκου, που έχει αναλάβει τα μέσα δικτύωσης της ομάδας.

Κάνουν τη γνώση – πράξη

Η πραγματικότητα των ελληνικών πανεπιστημίων είναι ότι δίνουν πολύ …θεωρητική γνώση, αλλά υστερούν στην πρακτική εφαρμογή της. Αυτό το «κενό» συμπληρώνουν οι φοιτητές, «μεταμορφώνοντας» τα βιβλία μηχανολογίας, σε τέσσερις τροχούς και μάλιστα αγωνιστικούς. «Αυτό το έργο μας βοηθάει να κάνουμε πράξη τις γνώσεις που παίρνουμε από τη σχολή, γιατί καλώς ή κακώς δεν έχει πολλά πρακτικά μαθήματα. Παράλληλα, μαθαίνουμε να λειτουργούμε ομαδικά, κάτι που είναι σημαντικό, γιατί δεν είναι πάντα εύκολο να επικοινωνείς και να συνεργάζεσαι με …32 μέλη», συνεχίζει η φοιτήτρια.

Και η ομάδα φέρει τον τίτλο «ομάδα» με τα όλα του, αφού είναι χωρισμένη στο αμιγώς μηχανολογικό κομμάτι-τμήμα παραγωγής, αλλά και στο κομμάτι της «επιχείρησης». Επιμεριστικά το κομμάτι της μηχανολογίας αποτελείται με τη σειρά του από υποομάδες, όπως αυτή που ασχολείται μόνο με τον κινητήρα ή την αεροδυναμική. Παράλληλα, το κόστος λειτουργίας και υλοποίησης του εγχειρήματος καλύπτεται από χορηγίες. Για παράδειγμα η Yamaha έχει χορηγήσει τον κινητήρα, ενώ άλλοι ιδιώτες (πχ. Redbull) έχουν συμβάλλει με χρηματικό ποσό.

Αυτοί οι φοιτητές λοιπόν …διδάσκουν, πως η γνώση συναντά την πράξη και πως η πράξη «μεταφράζεται» σε διασκέδαση. Και, φυσικά, τους δίνεται η ευκαιρία να πάρουν ένα προβάδισμα στον εργασιακό χώρο, πραγματοποιώντας ένα είδος πρακτικής, ενώ ακόμη είναι φοιτητές. Σύμφωνα με την Έλενα Τσέκου, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός «είναι το πρώτο βήμα, για να ξεκινήσουμε πάνω στη μηχανολογία».

Αρωγός της προσπάθειας και το ΔΠΘ, το οποίο –περιορίζεται λόγω της οικονομικής στενότητας- στην παροχή ειδικού χώρου για την ομάδα. Στο προσεχές διάστημα θα παραχωρηθεί και χώρος κατάλληλος για την κατασκευή του μονοθέσιου. Ο Dr Αντώνης Γαστεράτος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο επικοινωνίας με το ΔΠΘ.

Τώρα, αναφορικά με το …ποιος θα οδηγήσει το μονοθέσιο, δεν θα υπάρξει μεταγραφή του Κίμι Ραϊκόνεν ή κάποιου επιφανούς οδηγού, αλλά φυσικά κι αυτό το κομμάτι θα το αναλάβουν φοιτητές! Αν οι επιδόσεις τους στην οδήγηση είναι αντίστοιχες με αυτές στη μηχανολογία, τότε δεν τους φοβόμαστε.

Σαφώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός βρίσκεται ακόμη σε «βρεφικό» στάδιο στην Ελλάδα, το πάθος των νέων όμως γι’ αυτόν φέρνει σταδιακά και την ανάπτυξή του.

xronos.gr