fredtitoΠολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση Ξυνίδη για τον τρόπο που ξεκίνησε η ιδέα του κάθετου άξονα προς Βουλγαρία. Με την προσωπική επιμονή του Αχ. Τσαρτσάρα για τη χάραξη αλλά και και με την έμπνευση του καθηγητή του ΔΠΘ Θάνου Βαβάτσικου για την ένταξη των μελετών στο Interreg, που -πριν και μετά- συνηθίζεται να χρηματοδοτεί “άυλες” (κοινώς περιέχουσες αέρα) ενέργειες, που ανάμεσα στα άλλα, καταλήγουν και σε δράσεις προβολής. Στη γλώσσα της αυτοδιοίκησης ονομάζονται “soft” προγράμματα.

Βέβαια η προβολή είναι κλάσμα αυτών των προγραμμάτων που ξοδεύουν εντυπωσιακά ποσά για ανύπαρκτες συνήθως δράσεις. Και αν κάποιος διαφωνεί, μπορεί να δει τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από την περιοχή της Ξάνθης για την επόμενη περίοδο του Interreg  και θα καταλάβει τι εννοούμε ενώ όπως φαίνεται από την ανάρτηση Ξυνίδη υπήρχε υπόγεια συνεργασία και συνενοχή αυτοδιοίκησης και “παραδοσιακών” εκδοτών.  Θα μπορούσε ίσως να γίνει κάποτε ένας έλεγχος για τις δράσεις “προβολής” που έγιναν πριν την εφαρμογή της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ (όταν εμφανίστηκαν οι εκ Θεσσαλονίκης “εργολάβοι” της προβολής, κατά σύμπτωση εταιρίες δορυφόροι αυτών που κατάρτιζαν τις προτάσεις).

Πριν τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ εκτελέστηκαν κολοσσιαία έργα προβολής για ανύπαρκτα αντικείμενα σε Δήμους και άλλους φορείς. Υπάρχουν φάκελοι και έργα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ (ειδικά την περίοδο 2000-2010) με μυθικά ποσά που κανείς δεν έμαθε ποτέ που πήγαν ενώ οι τίτλοι των έργων παραμένουν άγνωστοι και στον τελευταίο πολίτη αφού κανείς ποτέ δεν πήρε μυρωδιά, ποια ήταν τα έργα και σε ποιες τσέπες πήγαν όλα αυτά τα χρήματα. Και δεν αφορά μόνο τους Δήμους αλλά γενικότερα τη Διοίκηση και τη χώρα. Κοινώς ρεμούλες προς όφελος κάποιων γραφικών λαμόγιων του -ανύπαρκτου- επαρχιακού τύπου που τολμούν να κάνουν και ηθικοπλαστική κριτική.

fredtitoMια περιήγηση για μια είδηση στο site της Μητρόπολης Ξάνθης, μας έκανε εντύπωση χθες. Και αυτό γιατί πρόκειται για πολύ ενημερωμένο, καλοσχεδιασμένο και αξιοπρεπές site που διατηρεί η Μητρόπολη. Και αυτό είναι και ένα μήνυμα σε πολιτικούς και ιδιωτικούς φορείς που δεν διαθέτουν καν αλλά και -υποτίθεται- επιχειρήσεις του διαδικτύου και “ενημερωτικές” ιστοσελίδες που, πραγματικά, “Δεν Βλέπονται” με τίποτε.

Ειδικότερα όμως για τη Διοίκηση ακόμη και για φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, αλλά κυρίως για την αυτοδιοίκηση πέρα από την ένδεια που παρατηρείται σε γενικές γραμμές, δεν έχουν αντιληφθεί ότι οι ιστοσελίδες είναι μέρος της δημόσιας εικόνας και των αναγκαίων υποχρεώσεών τους απέναντι σε πολίτες και κοινωνία. Και δεν έχουν αντιληφθεί ούτε την υποχρέωση για να παράσχουν μια σειρά από υπηρεσίες και συναλλαγές (πανεύκολες και ασήμαντες τεχνικά ώστε να υλοποιηθούν) στους πολίτες αλλά και τις τεχνικές δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο και η πληροφορική.

Άλλωστε ζούμε στη χώρα, που το διαδίκτυο, μέχρι πριν λίγα χρόνια δαπανούσε εκατομμύρια ευρώ των φορολογουμένων για να κατασκευάζει ιστοσελίδες που κοστίζουν 5, 10 ή 15 χιλιάδες ευρώ ή δίνει 10 και 20 χιλιάδες ευρώ σε γνωστούς και ημέτερους για να “υποστηρίζουν” τις ιστοσελίδες Δήμων, που λειτουργούν μόνες τους στον αυτόματο πιλότο και δεν προσφέρουν τίποτε διαφορετικό με την περίοδο που δεν υπήρχαν αυτά τα ποσά. Υπόψην ότι ζούμε επίσης στη χώρα, στην οποία η ΔΙΑΥΓΕΙΑ που άλλαξε το τοπίο της δημόσιας διοίκησης σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ΔΩΡΕΑΝ από δημόσιους υπαλλήλους.

fredtitoΔεύτερη επίθεση μέσα σε μια εβδομάδα, σημειώθηκε στον ΟΑΕΔ την Τετάρτη. Μετά τη νεαρή κοπέλα που δέχθηκε επίθεση στο πάρκινγκ του ΟΑΕΔ από δύο άνδρες που χρησιμοποίησαν βία και έσπασαν τα τζάμια του ΙΧ για να την κλέψουν, ένας οδηγός ΤΑΞΙ ήταν το θύμα αντίστοιχης επίθεσης την Τετάρτη. H κατάσταση δεν είναι εύκολη για πολλούς λόγους και οι πολιτικές του κράτους, διαχρονικά, δοκιμάζονται και για την πολιτική τους σήμανση αλλά και για την αποτελεσματικότητα.