Με έμφαση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Κώστας Πετράκης, παρουσίασε το μεσημέρι της Πέμπτης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας το έργο της επισκευής-ανακαίνισης της  σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Ξάνθης.

ose-petrakisΣυνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες του Οργανισμού, σημείωσε ότι ο  προγραμματισμός έχει γίνει με σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι δυσκολίες στη σύνδεση και σε συνεννόηση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες θα σταματούν μεταξύ Δράμας και Θεσσαλονίκης και η πορεία των επιβατών θα συνεχίζεται με λεωφορείο μέχρι τον προορισμό τους και αντίστροφα με κατεύθυνση τη   Θεσσαλονίκη.

Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στις εμπορικές μεταφορές καθώς, σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν θα διακοπεί η επικοινωνία ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Στρατού και των επιχειρήσεων που μπορούν να λειτουργούν με χαμηλή ταχύτητα, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τις επιβατικές αμαξοστοιχίες, ανέφερε.

Με λεωφορεία στον προορισμός τους οι επιβάτες

Για λόγους καλύτερης εξυπηρέτησης τα δρομολόγια δεν θα εκτελούνται στο σύνολο της γραμμής μεταξύ Δράμας και Αλεξανδρούπολης και οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να κάνουν μετεπιβίβαση σε Δράμα ή Ξάνθη αλλά θα μετακινούνται με λεωφορείο απευθείας στον προορισμό τους. Θα υπάρχουν πάνω από 1 ή 2 λεωφορεία που θα πηγαίνουν απευθείας στους κύριους προορισμούς και δευτερεύοντα που θα πηγαίνουν τον επιβάτη ακριβώς στο σταθμό που έχει ζητήσει να αποβιβαστεί, όπως ισχύουν τα δρομολόγια σήμερα.

ose5Τα εισιτήρια, εξάλλου, θα εκδίδονται, όπως παλιά, επάνω στο λεωφορείο, όταν χρειάζεται. Για το θέμα των Στενών του Νέστου, όπου η πρόσβαση είναι μόνο σιδηροδρομική, όπως πχ στα Λιβερά, οι επιβάτες θα μετακινούνται μέχρι το σημείο που υπάρχει οδική σύνδεση και δεν υπάρχει η δυνατότητα για σημεία που δεν υπάρχει πρόσβαση με λεωφορεία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει κάποιος επιβάτης που δεν θα εξυπηρετηθεί, κάτι που θεωρεί εθνική ανάγκη και για αυτό ο ΟΣΕ καλύπτει όλα τα έξοδα που θα γίνουν, ενώ προανήγγειλε ότι από την πλευρά του ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπάρξει πλήρης ενημέρωση του κοινού και των κοινωνιών για τα δρομολόγια και τις στάσεις που θα υπάρχουν, χωρίς να διαταραχθεί η κατάσταση που υπήρχε μέχρι σήμερα.

Από τα πλέον προβληματικά σημεία της χώρας το τμήμα Τοξοτών-Νικηφόρου

ose1«Η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και οι υπηρεσίες εδώ και χρόνια υποβάλλουν εκθέσεις που επισημαίνουν τα προβλήματα ασφάλειας και αξιοπιστίας που έχει η γραμμή. Ανεξάρτητα από τις συγκυρίες και χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης, πρέπει να επισημάνω ότι η σημερινή διοίκηση, πήρε στα χέρια της τις εκθέσεις και ενήργησε με βάση αυτές.. Ο σιδηρόδρομος είναι, καταρχάς, ζήτημα ασφάλειας και δευτερευόντως ταχύτητας. Έχει τεθεί σε ισχύ ένα πρόγραμμα που επιχειρεί να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια των μεταφορών και, σε δεύτερη φάση μετά τις αναγκαίες μελέτες, θα γίνει μια ριζική ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής.» ανέφερε για τη σκοπιμότητα των έργων.

Το πιο κρίσιμο κομμάτι σε αυτή τη γραμμή ήταν «Τοξότες Ξάνθης-Νικηφόρος Δράμας» σημείωσε, που έχει προβλήματα και σε συνδυασμό με το χρόνο και τη φθορά πρέπει να επισκευαστεί αλλά, επειδή είναι μονή γραμμή, μοιραία  πρέπει να κλείσει, ανέφερε. «Επιχειρούμε με τους μέγιστους δυνατούς ρυθμούς και το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει η υπηρεσία έχει συμπεριληφθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα (και εκπονήθηκε από σιδηροδρομικούς και όχι ιδιώτες) και αναμένει την έγκρισή του. Το σχέδιο αυτό τίθεται σε εφαρμογή και ξεκινά από το πιο δύσκολο σημείο», είπε και πρόσθεσε ότι ο ΟΣΕ θα συνεχίσει να παρεμβαίνει όπου χρειαστεί μέχρι να ξεκινήσει η συνολική ανάταξη.

Παράλληλα γίνονται παρεμβάσεις από την ΕΡΓΟΣΕ σε άλλα σημεία του κεντρικού-ευρωπαϊκού  σιδηροδρομικού δικτύου και οι επιδόσεις δείχνουν ότι είναι σε καλή πορεία, σημείωσε. «Ελπίζουμε ότι σε 9 μήνες θα παραδοθεί ένα τμήμα ασφαλές και σύγχρονο. Σίγουρα όχι με τις ταχύτητες που θα θέλαμε αλλά στο εξής θα υπάρχει ακρίβεια σε όλα τα δρομολόγια.»

Ακόμη και όταν θα υπάρχει Εγνατία, τα τοπικά δίκτυα θα λειτουργούν ως προαστιακά δίκτυα

Εξάλλου, όπως σημείωσε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, ακόμη και όταν θα εκπληρωθεί ο εθνικός στόχος της σιδηροδρομικής Εγνατίας, το τοπικά δίκτυα θα συνεχίσουν να λειτουργούν, είτε με τη μορφή προαστικών σιδηροδρόμων είτε ως tram-train, όπως σημείωσε, και άρα πρέπει να είναι όλα ασφαλή.

Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε η Δήμαρχος Παρανεστίου Αλική Σωτηριάδου καθώς και επιχειρηματίες του τουρισμού, που ενημερώθηκαν για τα θέματα της εξυπηρέτησης του κοινού αλλά και των επισκεπτών στην ορεινή περιοχή της Ξάνθης και της Δράμας.