Tέλος στις διελεύσεις βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει το υπουργείο Υποδομών με απόφαση του υπουργού κ. Σπίρτζη στο πλαίσιο τροπολογίας που είχε ψηφιστεί απο την Βουλή
Ειδικότερα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπεται απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο όλων των μηχανημάτων έργου, φορτηγών, οχημάτων αγροτικής χρήσης, επαγγελματικής χρήσης και λοιπών βαρέων οχημάτων.
Σύμφωνα, με την απόφαση κάθε όχημα άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να φέρει ειδική άδεια διέλευσης διάρκειας 4 ετών για να κινηθεί στις παράπλευρες οδούς. Επίσης αν ο οδηγός δεν πληρώνει επί τόπου το πρόστιμο, τότε το όχημά του θα ακινητοποιείται στον τόπο «σύλληψης» του παραβάτη. Το μέτρο αυτό έρχεται μετά την αύξηση της κίνησης φορτηγών στις παλαιές εθνικές οδούς και σε παραδρόμους προκειμένου μεταφορικές εταιρείες και οδηγοί φορτηγών να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό.
Οι αντιδράσεις πάντως από τις μεταφορικές εταιρείες είναι μεγάλες αφού το κόστος μεταφοράς θα αυξηθεί ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι «λειτουργεί» υπέρ των ιδιωτικών εταιρειών που εισπράττουν τα διόδια στο εθνικό δίκτυο