Tο GreenYourMove (GYM) είναι ένα Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό τον άξονα για το περιβάλλον – LIFE14 ENV/GR/000611.

Πρόκειται για μια συνεργασία συνολικά έξι εταίρων από την Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, AVMAPGISA.E., ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ΕΜΙΣΙΑ Α.Ε), την Τσεχία (CHAPSspol. s.r.o.) και την Ολλανδία(StichtingPlannerstack) υπό το συντονισμό του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2015 και θα διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο του 2018.

GYM3Στόχος του έργου GreenYourMove είναι η ανάπτυξη μίας εφαρμογής σχεδιασμού διαδρομής με τα μέσα μαζικής μεταφοράς η οποία θα ελαχιστοποιεί τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.

Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, μετρό, τραμ, τρόλεϊ και τρένα) στα οποία οι χρήστες θα μπορούν να βρουν βελτιστοποιημένες διαδρομές συνδυάζοντας πολλά μέσα όπου αυτό απαιτείται.

Ο πλοηγός θα έχει χαρτογραφημένο όλο το δίκτυο των δημοσίων μέσων μεταφοράς για τις 16 μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Χαλκίδα, Φλώρινα, Ιωάννινα, Κατερίνη, Κομοτηνή, Λαμία, Λάρισα, Πάτρα, Σέρρες, Θήβα, Τρίκαλα, Βόλος, Ξάνθη.

Ο υπολογισμός των εναλλακτικών διαδρομών γίνεται με χρήση πρότυπων μεθόδων βελτιστοποίησης διαδρομών, ενώ ο υπολογισμός των αερίων του θερμοκηπίου ανά διαδρομή γίνεται με χρήση αλγορίθμων.

Στο πλαίσιο του έργου έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συναντήσεις εργασίας στον Βόλο (18/4), στην Αθήνα (20/4) και στη Θεσσαλονίκη (22/4).

GYM 2Στόχος των συναντήσεων ήταν η παρουσίαση της πλατφόρμας σε φορείς μέσων μαζικής μεταφοράς, ερευνητικά ινστιτούτα και πανεπιστήμια. Στις συναντήσεις έγινε αναλυτική παρουσίαση των δράσεων του έργου και των φορέων που συμμετέχουν σε αυτό. Αρκετοί από τους φορείς των μέσων μαζικής μεταφοράς παρουσίασαν τα συστήματα τηλεματικής που χρησιμοποιούν και τα οφέλη που έχουν από τη χρήση τους.

Στις συναντήσεις παρουσιάστηκε δοκιμαστική πλατφόρμα και αναλύθηκε η βάση δεδομένων που την υποστηρίζει. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τον υπολογισμό των ρύπων και για την εύρεση βέλτιστης διαδρομής που χρησιμοποιείται στην πλατφόρμα. Επίσης παρουσιάστηκαν και δευτερογενή οφέλη της πλατφόρμας που θα ωφελήσουν τους ίδιους τους μεταφορείς όπως για παράδειγμα η δυνατότητα βελτιστοποίησης των δρομολογίων που εκτελεί μία μεταφορική εταιρεία.

Τέλος έγινε διεξοδικός διάλογος με τους φορείς σχετικά με τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας από τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι συμμετέχοντες υποσχέθηκαν ότι θα συνεχίζουν να στηρίζουν το έργο GYM και στο κομμάτι της επικαιροποίησης των δεδομένων, αλλά και στο κομμάτι διάχυσης της εφαρμογής. Τέλος, συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια που αφορούσαν τους φορείς και τα συστήματα τηλεματικής που αυτοί χρησιμοποιούν.

Τις συναντήσεις αυτές στήριξαν με την παρουσία τους 25 φορείς: Τις συναντήσεις αυτές στήριξαν με την παρουσία τους 25 φορείς:

  1. Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.),
  2. Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.),
  3. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας,
  4. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Αργολίδας,
  5. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων,
  6. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Καρδίτσας,
  7. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας,
  8. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Φωκίδος,
  9. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης,
  10. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Θήβας,
  11. το υπεραστικό ΚΤΕΛ Αττικής,
  12. το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας,
  13. το Αστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων,
  14. το Αστικό ΚΤΕΛ Λαμίας,
  15. το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου,
  16. το Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας,
  17. το Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου,
  18. το Αστικό ΚΤΕΛ Κομοτηνής,
  19. το Αστικό ΚΤΕΛ Καστοριάς,
  20. το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας,
  21. το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,
  22. το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο,
  23. η εταιρεία AVMAP,
  24. η εταιρεία EMISIA και
  25. η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.