Οι διαφορές μεταξύ κατοίκων και επιχειρήσεων έγιναν ορατές στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έκδοση κανονιστικής απόφασης για τον καθορισμό κοινόχρηστων χώρων στην Παλιά Πόλη που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, το βράδυ της Δευτέρας μαζί με την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης και της κανονιστικής απόφασης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με το επίμαχο σκέλος η χρήση τραπεζοκαθισμάτων επιτρέπεται σε πλάτος ενός μέτρου μπροστά στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, σε λογικό πλάτος που δεν θα παρεμποδίζει την κίνηση οχημάτων και ΑΜΕΑ. Δεν προβλέπονται πεζοδρομήσεις αλλά ήπια κυκλοφορία, σύμφωνα με τη μελέτη.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θ. Ξυνίδης άφησε αιχμές ότι σε κάποια σημεία της η κανονιστική απόφαση μεταχειρίζεται δύο μέτρα και δύο σταθμά, υπονοώντας ότι επιχειρεί να αποκλείσει κάποια συγκεκριμένα σημεία.
Παρέμβαση Κουρπαλίδη για τα ΑΜΕΑ
Πέρασε και η κυκλοφοριακή μελέτη
Τα αυτοκίνητα που θα δικαιούνται ανά νοικοκυριό θέση στάθμευσης στην Παλιά Πόλη, ήταν για άλλη μια φορά σημείο τριβής μεταξύ Δήμου και Κατοίκων, κατά τη διάρκεια της συζήτησης και έγκρισης της παραλαβής της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης και της έκδοσης σχετικής κανονιστικής απόφασης.
Όπως ειπώθηκε και από τον Νίκο Ανταμπούφη, το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά και να υπάρξει πρόνοια και για όσα οχήματα δεν θα έχουν δικαίωμα στάθμευσης ώστε να παρκάρουν συντεταγμένα και όχι άναρχα. Η πρόταση της “σκληρής” απαγόρευσης επιχειρεί να αποτρέψει άλλες πρακτικές, είπε ο Α. Πλέσσιας που ανέφερε ότι “όλοι γνωρίζουμε ότι επαρκούν οι χώροι”. Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ξάνθης σημείωσε ότι στις περιπτώσεις που υπάρχουν ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες στάθμευσης, αυτές θα εξετάζονται από το Δήμο και θα δίνονται λύσεις.
Ως προς το Προεδρικό Διάταγμα που ισχύει ο Δήμαρχος σημείωσε ότι δεν συγκρούεται με τις προβλέψεις αλλά απλώς προκύπτει ότι απαιτείται συμπλήρωση σε κάποια κενά και επικαιροποίηση μετά από 20 χρόνια χρήσης. Ως προς τη μέθοδο ελέγχου των οχημάτων που θα μπαίνουν μέσω αναγνώρισης της πινακίδας, ο Δήμαρχος ανέφερε ότι είναι ένα προηγμένο τεχνολογικά σύστημα, το οποίο ήδη έχει δεσμευτεί πως μπορεί να παράσχει το Ερευνητικό κέντρο ΑΘΗΝΑ.
Επιφυλάξεις από Ξυνίδη-Μπένη
Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση Μπένη, ο οποίος σημείωσε ότι σε επίπεδο κανονιστικής απόφασης πρέπει να γίνει κάτι τώρα, να προβλέψει να πάντα και να εφαρμοστεί και όχι κατά καιρούς να αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις. “Δεν πιστεύω στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, δεν έχει επικρατήσει στην Ευρώπη και υπάρχουν άλλες λύσεις” υποστήριξε.
Ο Σ. Τσιακίρογλου ανέφερε τη δική του εκτίμηση για τις προβλέψεις που θα έπρεπε να έχει η μελέτη ή η διαχείριση της Παλιάς Πόλης ενώ ο Ι .Καμαρίδης σημείωσε ότι το σύστημα ελέγχου με την αναγνώριση των πινακίδων είναι παλιό και δοκιμασμένο.
Η κανονιστική που ρυθμίζει την κυκλοφορία
Στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και η Κανονιστική Απόφαση για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας που εξειδικεύουν οι προβλέψεις της κυκλοφοριακής μελέτης.
Σύμφωνα με τον Θ. Ξυνίδη, ο Δήμος είχε πολυετή αστοχία με τα θέματα αυτά ενώ ο Δ. Μπένης σημείωσε ότι βασικότερο ζήτημα που προκύπτει και δεν αντιμετωπίζειο Δήμος είναι αυτό των χρήσεων γης. Συνολικά πάντως οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης υποστήριξαν ότι δεν είναι σε θέση να εφαρμοστεί ως έχει η μελέτη μέσω των κανονιστικών αποφάσεων.